Forum > Algemeen Forum

Outdoor Event: Sanitaire vorzieningen

(34 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
19-5-2012 15:56

Tom schreef:

B/ De boetes zijn van dien aard dat je het voortaan nooooit meer zal doen. (5 nullen)
Flauwe plezante-modus: 5 nullen, voor of achter de komma?! laugh :D
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
19-5-2012 19:04
De beste oplossing is IMHO een verhuurder te zoeken die een Faecaliëntank verhuurt bij de toiletunits. In combinatie met een hydrofoorpomp en een grote tank water, ben je dan van alle problemen verlost.

Hier in het Noorden hebben we Sijperda verhuur: www.sijperdaverhuur.nl/nl/huren/1531/sanitaire-voorzieningen/1541/sanitairunits/1542/faecalientank-6-meter-tbv-toilet--of-sanitairunit

In het zuiden zullen er ongetwijfeld vergelijkbare bedrijven zijn.
I am a TimeDriver!
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
19-5-2012 19:54

Tom schreef:

Dat is al een paar keer voorgesteld sneaky :V
Als ik het allemaal goed lees maar 1 keer (door jou) maar is daar verder totaal niet op gereageerd.
Dus vandaar nogmaals de vraag.

Ik zie niet echt in waarom je als organisatie dit zelf zou willen doen.
BamsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 2-12-2015
Berichten: 141
21-5-2012 12:46
In nederland is een standaard schikkingsvoorstel meestal gelinkt aan de kosten die gemaakt zouden worden om het wel goed te doen, met daarop de bijkomende kosten van bodemonderzoek, eventuele sanering en afvoer afvalstoffen. dus 5 nullen is overdreven, maar 3 moet je zeker aan denken; voor de komma dus.
BeatmixerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-8-2011
Laatste: 19-8-2012
Berichten: 209
21-5-2012 13:29

DJ_SCARAViLii schreef:

een grote put graven en regelmatig leegzuigen is dus geen overbodige luxe denk ik

Groet!
Dat je het in 2012 nog op zo'n manier doet, terwijl er bedrijven zijn die alles voor je kunnen regelen. shocked 8O
Dit is ook verboden, je zal de mileupolitie maar op je dak krijgen, dit zal je veel geld kosten.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 9469
21-5-2012 21:05

Bams schreef:

dus 5 nullen is overdreven,
Excuses ik bedoelde 5 cijfers dus ergens rond de tienduizend euro.

Bodemonderzoek begint bij 1000 euro
Vervuilde grond afgraven begint bij ongeveer 200 euro per kuub
Maar als de afstand naar de stortplaats wat verder is, gaan de transport kosten/uren deze prijs enorm verhogen.
Bij een begroting van 3000 euro kan je amper 10 kuub afgraven.
En dan hebben wet nog niet over de boete; Boetes: wat de gek/gemeente/locale overheid er voor vraagt happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
23-5-2012 14:31
Hm,

Ik begrijp jullie bezorgdheid ivm milieuoverlast en boetes.
Die zijn inderdaad niet van de poes.

Feit is echter dat het gaat om een grasveld, gelegen langs een akker (die bemest wordt op regelmatige tijdstippen).
Op deze akker zal de lozing gebeuren.

De burgemeester is sinds vorige edities op de hoogte van onze werkwijzen en steunt ons voor de volle 100%.
(Controles zie ik dus niet snel verschijnen).

Tot slot kan ik wanneer dan ook beschikken over grondverzetmaterieel (inclusief graafmachines) wanneer ik wil.
Dus da afgraven zal niet zo'n probleem (€) zijn.

Begrijp me niet verkeerd, jullie feedback wordt ten zeerste geapprecieerd.
ik wil alleen zo kost-efficiënt mogelijk te werk gaan voor deze voorziening.

Groet,
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 390
24-5-2012 00:49
Als je zo kost-efficient mogelijk te werk wil gaan, moet je een locale verhuurder bellen
of even googlen naar een verhuurder met deze dingen.
Je weet direct waar je aan toe bent, geen geklooi met beerputten, vervuiling, bemesting
of wat dan ook.
En uit eindelijk heb je het prima voor elkaar, maar je kunt natuurlijk het op jou manier proberen
met mogelijk alle gevolgen van dien, en dat was niet zo kost-efficient mogelijk.
Mogelijk een citaat die hiervoor opgaat: Als het kalf verdronken is?
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 2052
24-5-2012 06:56

DJ_SCARAViLii schreef:

Feit is echter dat het gaat om een grasveld, gelegen langs een akker (die bemest wordt op regelmatige tijdstippen).
Op deze akker zal de lozing gebeuren.
Dat grasveld zal niet worden bemest gok ik zo, hooguit droog.
Zelfs bemesten moet voldoen aan bepaalde regels en zal altijd moeten worden ingespoten tegenwoordig.
Waar zie je nog een mestkar rijden met een regen van poep erachter (de zogenaamde spuitpoep razz :p )??

En (koeien) mest is nogal wat anders dan mensenpoep en plas.
Een koe eet gras en drinkt water, een mens eet (op een festival) veel slechte zooi vergezeld van bier....
Zoals al veel gezegd, zoek een locale verhuurder die het, desnoods voor eigen kosten met 50 cent per bezoek, voor je oplost.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
BeatmixerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-8-2011
Laatste: 19-8-2012
Berichten: 209
24-5-2012 07:41
Indien er toch een controle komt en er volgen sancties dan zal de burgemeester wel doen alsof hij het niet wist en daar sta je dan wink ;)
Ik snap echt niet dat je het op zo'n manier wil doen, een put graven en daar al die stinkende rotzooi in dumpen shut up :X leuk voor de bezoekers want geurginder zal er zijn en zeker als het warm is.

succes.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)