Forum > PC related Forum

samples vdj extern bedienen hoe?

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
PatrickvHaeftenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2011
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 123
6-5-2012 19:01
De nieuwe traktor is ideaal voor je probleem.
Werkt ook nog eens 10x makkelijker en de geluidskwaliteit is echt duizend maal beter
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 150
7-5-2012 21:17
das niet mijn oplossing, omdat ik daar niet al mijn functie's kan benuttigen.
mis faders/knoppen.
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
7-5-2012 22:56
Zou eens naar ableton live kijken
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 150
8-5-2012 18:22
nouw ik heb hem gister weer ff geleend en ben even weze prutsen en je kan wel samples/loops opnemen vanaf externe bron en dan onder een spoor zetten, 'maare het is me alleen gelukt
als je de metronoom laat mee "tikken" weet dus niet of dat zonder kan want dat getik hoor je anders dus ook live. (en das weer niet de bedoeling).
toch is de apc een mooi en leuk speeltje om zeker als bijvoeging te hebben.
hoe het met live zit weet ik niet, weet alleen dat die aan de duure kant zit, en dat ik dan een hoop
functie's bij krijg die ik nooit zal gebruiken.(altans verlopig niet).

ik ben onder tussen ook bezig om een korg kp3 in bezit te krijgen.
voordeel daarvan is dat het live opnemen van loops/samples wel heel makkelijk gaat.
en een flink aantal effecten.
grootste voordeel is wel dat je geen laptop/pc nodig heb.
nadeel: weinig pads en rec. sporen.

apc20 is volgens naar mijn ïdee" tog meer een app. om de samples/loops vooraf te recorden en op juiste spoor zetten, in tegenstelling tot de korg pk3.

ga er nog eens goed over nadenken met wat ik wil, knoop moet x doorgehakt worden laugh :D

mvg ronnie
FrankybStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2010
Laatste: 20-11-2013
Berichten: 14
15-5-2012 12:15
Je kunt voor je toetsenbord ook een midimap gebruiken. Deze kan je zelf samenstellen. Kijk even in de handleiding het is vrij eenvoudig.
Met een hamer past alles!!!
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 150
19-7-2012 21:00
geachte allemaal,

ik ben dus al tijdje bezig met dit project en heb ondertussen een korg kp 3 tot m'n beschikking gesteld en ook al flink aan de tant gevoeld (behalve sd kaart functie en midi functie) en wat een mooi speeltje :)
echter kan ik met de korg maar 1 x 4 live loopsamples recorden en afspelen en dus voor mij te weinig.echter ga ik hiervoor de akai apc20 kopen i.c.m. ableton.ook daar ben ik flink mee aan de bak mee geweest en het is precies het gene wat ik zoek.
Maar...nu het probleem: muisfunctie!
heb bloed hekel aan om de muis in me poten te nemen tijdens live gebruik.
nu is het zo dat ik nog een hercules mk2 controller heb liggen en zou ik die kunnen mappen in ableton om hem te kunnen gebruiken om in me files en mappen te kunnen scrollen?
als dat zo is is me hele probleem opgelost.
hercules gebruik ik dan ook tevens als geluidskaart 4x in 4x uit.
of zijn hiervoor andere oplossingen?

mvg ronnie
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 150
25-11-2012 13:39
Is er niemand die iets weet hierover?
Ik ben niet z'n held met midi-(mapping) weet dus ook nog steeds niet of het kan
om door me mappen en files te scrollen in ableton zonder de muis.
Ik neem aan dat het tog moet lukken, want op mijn dmc-2 controller en hercules controller
zit z'n functie op waarbij ik in vdj door me mappen en files kan scrollen.

Heb zelf nog geen akai apc20 tot m'n beschikking wel veel mee gepield,maar heel langzaam begin ik steeds meer te twijfelen tussen apc20 en traktor f1 controller.
de f1 controller is wel een apparaat met alle functie's die ik erop wil hebben en directe link heeft met traktor, dus 100% sync voor me ingemixte samples in traktor. waarbij het bij de apc20 wat omslachtiger is om je samples live gesynct te krijgen in vdj.

mvg ronnie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)