Forum > Geluid

Pioneer MEP-7000 Topic

(190 reacties. Pagina 18 van 20)
Moderator(s): Dré
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
1-6-2010 21:22
@fossalt: dat gaat niet het is een 500 gig hdd. Dat is te groot om op die manier te formateren.

Het formateren had ik al gevonden, is momenteel bezig met swissknife. Daarna nog eens proberen, als het dan niet lukt, oplossing zoeken ivm. voeding. Laat zsm iets weten. Alvast al enorm bedankt!
love my sharpy moving-heads!!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-6-2010 21:26
Dat kan op die manier wel als hij groter dan 32gb is als het goed is. Alleen voor interne schijven met windows partitie kan het niet zomaar.
Light Image
DjyeppiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2011
Laatste: 30-12-2011
Berichten: 1
30-12-2011 02:30
Tijd lang erg blij geweest met mn mep 7000, totdat ik laatst ergens stond te draaien en plots de muziek er helemaal mee uitschee, stond een error code in het display (error code natuurlijk niet ff opgeschreven), het enige dat ik kon doen was het apparaat uitzetten en opnieuw opstarten. Daarna weer een tijdje gedraaid en na verloop van tijd weer het zelfde probleem, dus ik stond aardig voor aap die avond...
Nou ben ik op heel wat fora aan het lezen geweest maar kom niemand met zulk gelijke problemen tegen....
Weet iemand hier er iets over of heeft iemand het ook wel eens gehad, ik durf niet meer met het apparaat te draaien.

Groet Yeppi
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
30-12-2011 09:46

djyeppi schreef:

Tijd lang erg blij geweest met mn mep 7000, totdat ik laatst ergens stond te draaien en plots de muziek er helemaal mee uitschee, stond een error code in het display (error code natuurlijk niet ff opgeschreven), het enige dat ik kon doen was het apparaat uitzetten en opnieuw opstarten. Daarna weer een tijdje gedraaid en na verloop van tijd weer het zelfde probleem, dus ik stond aardig voor aap die avond...
En ook toen de foutcode niet opgeschreven?

Je kunt de fout ook niet meer reproduceren?

<<<

Harddisks moeten zich regelmatig kalibreren. Gedurende die tijd zijn ze niet "aanspreekbaar". Vrijwel alle harddisks kunnen dit tegenwoordig uitstellen voor een bepaalde tijd ("delayed calibration") maar op een gegeven moment moeten ze wel. Als de harddisk nu op z'n laatste sloffen loopt dan kan die kalibratie wellicht net te lang duren (en wordt de datastroom te lang onderbroken).

Je kunt de harddisk uitlezen met een zgn "smart monitor" (zie google). Je kunt daarmee zien of de harddisk inderdaad nog "gezond" is of "ongezond". Één gegeven is in ieder geval belangrijk: Harddisks gaan ALTIJD stuk (de vraag is wanneer; soms na een jaar, soms na 10+ jaar). Maar... Ze gaan altijd stuk (en vaak gaat daar een lange tijd van kwakkelen aan vooraf).

Zorg in ieder geval voor een prettige omgeving van de harddisk (niet te heet, niet te koud en zeker niet te trillerig)!!!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
OzzyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 27-9-2020
Berichten: 93
30-12-2011 11:05

Dré schreef:

djyeppi schreef:

Tijd lang erg blij geweest met mn mep 7000, totdat ik laatst ergens stond te draaien en plots de muziek er helemaal mee uitschee, stond een error code in het display (error code natuurlijk niet ff opgeschreven), het enige dat ik kon doen was het apparaat uitzetten en opnieuw opstarten. Daarna weer een tijdje gedraaid en na verloop van tijd weer het zelfde probleem, dus ik stond aardig voor aap die avond...
En ook toen de foutcode niet opgeschreven?

Je kunt de fout ook niet meer reproduceren?

<<<

Harddisks moeten zich regelmatig kalibreren. Gedurende die tijd zijn ze niet "aanspreekbaar". Vrijwel alle harddisks kunnen dit tegenwoordig uitstellen voor een bepaalde tijd ("delayed calibration") maar op een gegeven moment moeten ze wel. Als de harddisk nu op z'n laatste sloffen loopt dan kan die kalibratie wellicht net te lang duren (en wordt de datastroom te lang onderbroken).

Je kunt de harddisk uitlezen met een zgn "smart monitor" (zie google). Je kunt daarmee zien of de harddisk inderdaad nog "gezond" is of "ongezond". Één gegeven is in ieder geval belangrijk: Harddisks gaan ALTIJD stuk (de vraag is wanneer; soms na een jaar, soms na 10+ jaar). Maar... Ze gaan altijd stuk (en vaak gaat daar een lange tijd van kwakkelen aan vooraf).

Zorg in ieder geval voor een prettige omgeving van de harddisk (niet te heet, niet te koud en zeker niet te trillerig)!!!
Ik draai ook al een paar jaar heel tevreden met mijn mep-7000 totdat hij de volgende kuur kreeg:

Wanneer je een nummer in player A had gedraaid en je het nummer in player B inmixte, stopte player B wanneer het nummer in player A was afgelopen!

Nu heb ik een keer mijn harddisk schoon gepoetst en de nummers er opnieuw ingezet, en toen het weg.

Waarschijnlijk moet je dus af en toe alles verversen...

Ik ben benieuwd wanneer hij het weer gaat doet..Is echt k*t namelijk...

Verder echt een waanzinnige speler!
The Show Must Go On!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
30-12-2011 12:29
Neem een goede kwaliteit USB harddisk (dus niet in de opruiming bij de Wibra), hang hem regelmatig aan je PC en laat hem controleren (en waar nodig defragmenteren).

Gooi de harddisk minstens één keer per jaar aan een SMART tool (aangezien de MEP-7000, zoals 100% van alle soorgelijke systemen, niets met de smart info van de harddisk kan en je dus niet zelfstandig kan waarschuwen voor een overlijdende harddisk).

Controleer ook met enige regelmaat je mp3 tags met daarvoor geschikte software (tag&rename of zo).

In de vinyl tijd moesten we af en toe platen poetsen en naalden vervangen.

In de CD tijd moesten we af en toe CD's poetsen en loopwerkjes vervangen.

Nu, in de USB tijd moeten we ook daar met enige regelmaat onderhoud aan verrichten (doen we dat niet dan worden we vanzelf stevig in de kont gebeten, net als vroeger in de CD tijd en nog vroegerder vroeger in de Vinyl tijd).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LifestyleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2012
Laatste: 7-8-2012
Berichten: 3
5-2-2012 12:42
Ik heb sinds een week of twee ook de MEP7000, maar ik krijg het niet voor elkaar een externe HDD erop aan te sluiten.
Ik heb een WD mybook van 320 gb, en een wd externe 1 TB hdd.
- Beide spelers zijn naar FAT32 geformateerd
- Er staat 1 mp3 liedje op
- 2 verschillende usb kabels tussen hddd en cdspeler gedaan.

En nog worden beide hdd's niet herkend. Wie het weet mag het zeggen, want ik ben door mijn opties heen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
5-2-2012 13:09
heb je alle prullenbakken verwijderd?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LifestyleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2012
Laatste: 7-8-2012
Berichten: 3
5-2-2012 15:15
Ja. Ik heb hem nu eens eerst helemaal gewiped met minitool partition wizard, en na het formateren een nieuwe partitie aangemaakt (ala windows-systeemdisk). Dus met iets van 100 MB aan verborgen schijfruimte, en daarna heb ik er een logisch station van gemaakt.

Opnieuw testen, en.... HIJ DOET HET !! :)
Nu alleen nog een paar uur mp3's kopiëren van de NAS naar de hdd en een library aanmaken..
OzzyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 27-9-2020
Berichten: 93
7-2-2012 00:06

Lifestyle schreef:

Ja. Ik heb hem nu eens eerst helemaal gewiped met minitool partition wizard, en na het formateren een nieuwe partitie aangemaakt (ala windows-systeemdisk). Dus met iets van 100 MB aan verborgen schijfruimte, en daarna heb ik er een logisch station van gemaakt.

Opnieuw testen, en.... HIJ DOET HET !! :)
Nu alleen nog een paar uur mp3's kopiëren van de NAS naar de hdd en een library aanmaken..
TIP: maak de libary aan met je computer ipv met de mep..gaat 10x sneller
Libary creator voor de mep is op de pioneer site te downloaden
The Show Must Go On!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)