Forum > Geluid

Prof Sound / Profsound systems algemeen topic

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
13-11-2011 15:57
Ben ooit in het bezig geweest van een APS1200 en APS600 versterkers van ProfSound.
Deze beukten vrolijk door. Enig nadeel was wel dat wanneer er fets sneuvelden deze
niet al te goedkoop waren. Daarnaast ook wat oscillatie problemen (heeft ooit een HF
driver gemold). Wel eenvoudig te repareren overigens.

Ook heb ik een 2U1000 gehad, maar deze sloeg de plank eigenlijk volledig mis. Zat
niet echt power in, en desondanks de APS1200 IETS meer vermogen had was de voeding
de helft zo klein.
Corolla power!
BamsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 2-12-2015
Berichten: 141
15-11-2011 15:10
Voor zover ik weet is Profsound doorgegaan waar Ohio Sound ophield. hebben een tijd naast elkaar bestaan maar is uiteindelijk opgehouden te bestaan toen Van Ham meer lowprofile ging in de horeca.

Profsound is overigens niet AD, AD was audience delight, en dat heette overal profsound, maar in de benelux dus niet. wel grappig dat AD vervolgens weer van een stel nederlanders is en tegenwoordig in duitsland zit...

om het nog leuker en makkelijker te maken, AD systems werden vaak verkocht in discotheek packages (zoals Club X wuustwezel) samen met Clay paky verlichting, en dat kwam weer van Wytec in udenhout, in opdracht van Van Ham.

je hebt dus twee soorten profsound die je op dezelfde locaties tegen kan komen. volwaardige PA's zijn nagenoeg altijd AD/Audience Delight met een verdwaalde spaanse profsound sticker. profsound wat zodanig is gelabeld (laatst met een vierkant kapitaal open lettertype) zijn vaak OEM's om onder het merk powersound een horecaset te kunnen aanbieden die was gelinkt aan een gokkastencontract.

alle producten die je in je openingsposten aanhaalt zijn afkomstig van Profsound Veldhoven, en niet AD.
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
16-11-2011 04:27
ProfSound is begin jaren 80 in Spanje bedacht door twee Nederlanders die daar de ontwikkeling en productie van de P.A loudspreker kasten maakten.
ProfSound en Profsound Veldhoven of Jac van Ham hadden niets met elkaar te maken, wel het enige probleem was dat de naam ProfSound reeds geclaimed was bij Profsound Veldhoven en men heeft begin jaren 90 de naam veranderd in Audience Delight.
Profsound van Jac van Ham, een bedrijf Profsound en een andere die de naam ProfSound voor z'n luidspreker lijn gebruikt was marketing technisch niet zo goed...

Ze maakten gebruik van Beyma speakers die daar makkelijk te verkrijgen waren.

Ik heb lang nog een brochure gehad van ProfSound Spain, helaas heb ik die niet meer..

Leuke systemen, hoorngeladen, zelfs coaxiale toppen met 18 inch low(folded) zoals een Turbo Sound kast, klonk niet echt verkeerd, wel zware kasten.

PEARL een Band uit Doorneburg heeft jaren een systeem van PS, Fairlight Bemmel weet ook meer, die hebben destijds PS verdeeld.

Pascal
..Je Ducktape brood voeren...
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
16-11-2011 04:39
Overigens zijn de foto's van de topic opener niet van de ProfSound sound systems afkomstig uit Spanje, dit zal dus wel van Van Ham of dergelijken komen.
ProfSound maakte eigenlijk uitsluitend speakers en versterkers met een duidelijk PS logo erop.

Leuk topic!
..Je Ducktape brood voeren...
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
16-11-2011 15:27
Oke. Toch goed dat ik dit topic aan heb gemaakt, het is schijnbaar toch niet zo logisch als dat oa ik dacht.

De topkastjes die ik hier heb staan bevatten een 12W150 en FH300 beide Fostex.

Ik heb een aantal foto´s toegevoegd aan het Album

Allen bedankt.
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
16-11-2011 19:26
Die tweeter heet na overname door US Magnetics nu de Fostex USM 300H.

Een mietje van een driver trouwens, die zonder beveiliging geheid sneuvelt. Wordt veel in Dynacord, Electrovoice, Bell, KME, HK, Solton, etc gebruikt.
JoasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-5-2013
Laatste: 5-6-2013
Berichten: 1
31-5-2013 12:04
Hallo, wij hebben hier een ps-3 set staan en ik ben erg benieuwd of iemand documentatie van deze installatie heeft kunnen vinden. Ik ben opzoek naar een recone voor de 8"compressie driver en de l184 8Ohm driver. Ik hoop dat er in de laastste 2 jaar iemnd is geweest die documentatie heeft kunnen vinden!

Alvast bedankt!
De rode lampjes hebben een functie!
Prof sound systemsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2013
Laatste: 11-9-2013
Berichten: 1
20-8-2013 16:52
Hallo allen.

Toch leuk dat ik dit topic nu tegenkom.
Ik kan het een en ander voor jullie verduidelijken.

Ik ben namelijk een medewerker van Prof Sound Systems uit Veldhoven
Het bedrijf profsounssystems is in 2001 samen met Rouwvoet en JVH light en geluid tot 1 bedrijf samengegaan in OUTPUT in Den Bosch (www.outputnl.com).

Het merk Senso voeren we nog steeds en hebben ook nog steeds onze eigen lijn luidsprekers.

Als er behoefte aan is kan ik nog wel wat vragen beantwoorden....

Gr Ronald

Terug naar forum Reageer (zonder quote)