Forum > Geluid

Cdmappen

(129 reacties. Pagina 13 van 13)
Moderator(s): Dré
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
11-4-2008 18:34
Hoe vies de cd's worden ligt toch echt aan jezelf, zal niet erger zijn als uit een normaal doosje.
Hoesjes kun je bijknippen, zodat ze beter in de hoesjes bij de cd's passen. Weet niet of er nog meer merken zijn, maar Slappa heeft hoesjes waar 2 vakjes achter elkaar zitten, dus je kan 2 cd's achter elkaar stoppen, maar ook 1 vakje gebruiken voor het hoesje. Zo heb je nooit last van hoesjes die in de weg zitten bij het uitnemen van de cd. Deze mappen schijnen ook geschikt te zijn voor de kartonnen hoesjes van singles, zonder dat je ze bij hoeft te knippen.
Wat ik laatst ook bij iemand zag, is dat diegene een aantal grotere mappen had, en dan het hoesje in het linker vakje, en de cd rechts. Zo heb je wel een grotere verspilleng van ruimte, maar werkt wel zeer makkelijk vind ik.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1370
11-4-2008 18:36

Sound by Ghost schreef:

Het lijkt mij irritant om een cd eruit te halen terwijl er een hoesje voorzit en dan helemaal om ervoor te zorgen dat de cd ook nog niet smerig wordt. Heeft iemand hier misschien ervaring mee. Ik hoor graag nog van jullie alvast bedankt.
Nee hoor, niet irritant, juist ideaal.

En voor de zekerheid gewoon zorgen dat je ongeveer 10 a 15 nummers per cd brand (60 a 70% van de cd capaciteit gebruiken). De data van een cd wordt namelijk vanaf het midden geschreven, dus blijft de buitenrand ongebruikt, en hoe je je iets minder zorgen te maken over vieze vingers.

Nu zou het wel kunnen dat de allerbuitenste rand nog info bevat, maar dat zal iemand anders even moeten aanvullen. Staat me iets bij van copy protected cd's en een stuk van de buitenste rand zwart stiften laugh :D Maar volgens mij wordt die normaal niet gebruikt..
Sound by GhostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2006
Laatste: 12-4-2014
Berichten: 90
12-4-2008 19:27
Oké bedankt voor de reacties. Ik ga binnenkort een cd map bestellen om eens te testen.
Ik zit alleen nog te twijfelen tussen de Slappa mappen en Caselogic. Maar ik had begrepen dat ze allebei goed zijn. Ik ben nog even aan het twijfelen maar dat komt wel goed laugh :D

Groeten,
H-J wink ;)
Shake It!
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
1-4-2010 00:19
Beste new-liners, ik ben op zoek naar een extra cd-map. Graag zou ik er eentje hebben met een handige schouderband, maar die ben ik de laatste 2 jaar nergens meer tegengekomen (ook bij new-line niet). Wie weet een merk/type die wél met schouderband geleverd wordt? Of als alternatief, wie heeft een idee hoe ik op een bestaande map een schouderband degelijk kan laten vastzetten?

edit: ik heb (na het lezen van de 2 andere cd-map topics op new-line en een daarin gegeven hyperlink) uiteindelijk toch nog één cdmap gevonden met draagband: de Reloop CD-Wallet 304. Tot mijn verheuging ook te koop bij new-line (had blijkbaar wat gemist). Vandaar ook de additionele vraag wie er ervaring met de reloop cd-mappen heeft (degelijkheid e.d.)?
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
28-7-2011 17:30
Schop!

Ik ben op zoek naar een nieuwe CD-map. Mijn Case Logic mappen beginnen scheuren te vertonen en vind het heel irritant om met 4 mappen te werken. Nu had ik een map/trolley gevonden die prima voor mijn doeleinden is, en dat is de Slappa Pro 600 (of de V2). Deze is alleen helemaal nergens te krijgen. Bij elke webshop waar ik heb gekeken is deze in back order, en fabrikant/leverancier heeft geen idee hoe lang het gaat duren.

Nu is mijn vraag of er alternatieven zijn. Het idee van alles in 1 map vind ik erg handig (behalve mijn housemap, die blijft apart. Deze blijft echter ook wel eens ongebruikt, dus das niet erg), ook dat je per bladzijde 12 CD's ziet vind ik erg goed werken. Naar mijn idee is er niet echt iets anders in dit formaat. De slappa map van 360 cd's (uit m'n hoofd, ook met 12 CD's per bladzijde) is ook niet verkeerd. Dat worden dan 2 mappen. Wat ik daar wel een heel groot nadeel aan vind is dat ik met 2 losse mappen aan het zeulen ben. Het idee van een trolley vind ik erg prettig.

Wat raden jullie mij aan?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-8-2011 11:11

pietje schreef:

Wat raden jullie mij aan?
Losse mappen en die voor transport samen in een trolleytas stoppen. Je hebt echt niet altijd ruimte voor zo'n enorm grote map in de DJ booth!
Light Image
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
1-8-2011 11:15
Dat is zeker waar.
Er is geen trolley voor zo'n 360 map van Slappa of wel?
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1370
1-8-2011 12:42

pietje schreef:

Dat is zeker waar.
Er is geen trolley voor zo'n 360 map van Slappa of wel?
Maar als je die 360 kwijt kan, kan je die 600 ook kwijt. Heeft dezelfde footprint.
Ik zat er zelf namelijk ook aan te denken. Probleem met meerdere mappen is dat je 2 mappen kwijt moet, of ze op elkaar moet leggen.
Dan heb ik liever gewoon 1 grote map. En toch, als je 1 "kleine" cd-map kwijt kan (UDG / Slappa <= 280) dan neemt zo'n grote map zo'n 25 cm extra ruimte in beslag. Valt ook wel mee.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
1-8-2011 21:07
VInd het idee van 12 cd's per keer gewoon erg chill werken! Probleem met 2 losse slappa's is dus alleen dat ik dan weer met losse slappa's zit, want naar mijn idee passen die niet in de meeste UDG-trolleys?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
7-8-2011 21:27

Reemski schreef:

Ik zat er zelf namelijk ook aan te denken. Probleem met meerdere mappen is dat je 2 mappen kwijt moet, of ze op elkaar moet leggen.
Dan heb ik liever gewoon 1 grote map. En toch, als je 1 "kleine" cd-map kwijt kan (UDG / Slappa <= 280) dan neemt zo'n grote map zo'n 25 cm extra ruimte in beslag. Valt ook wel mee.
Ik heb ze op een handige manier ingedeeld waardoor op elkaar leggen geen drama is. Maar vaak heb ik bijvoorbeeld naast me en achter me ruimte, maar niet 1 ruimte voor een 25 cm grotere map.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)