Forum > Geluid

Amp rack eindelijk helemaal klaar

(679 reacties. Pagina 36 van 68)
Moderator(s): Dré
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
2-6-2011 09:53
Geen amp-rack, maar wel een rack.

Klik.

Verkoopsetje voor evenementenbureau dat hele land door gaat. Setje is bedoeld voor muziekje met microfoon. Komen uiteindelijk 2 RCF-en aan te hangen. Zit nog 2 outputs extra op, just in case, omdat de ruimte toch nog vrij was in het patchpanel wink ;)
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
2-6-2011 13:54

TB schreef:

Imitatie-XTA? shocked 8O
Ziet er overiens knak hetzelfde uit als mijn Seer procesoor, enige verschil is dat deze maar 24db slopes kan en de seer 48db.
Je vraagt je soms af hoeveel ze daar in china samen ontwikkellen, want de heren van V8 sound bv hadden ook knijt dezelfde processors...
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
2-6-2011 14:15
De Eric Audio kan ook 48db.
Waar zit de cut op dit apparaat?
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
2-6-2011 15:00
Dan zouden ze wel eens exact hetzelfde kunnen zijn ... Zou je eens een screenshot kunnen posten van de management soft van de eric processor?
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
7-6-2011 19:53
Software niet op deze PC staan, zal binnenkort eens kijken of ik wat kan maken.

Vandaag mijn nieuwe amprack in elkaar gezet met het volgende:
1x 4HE Boris Case
1x Dateq SPL-2 Limiter
1x Eric Audio DLP3224 Processor
1x Eric Audio DPA8800 4-kanaals versterker.

Voorkant
Voorkant
Achter

Ben blij dat ik nu weer een lichtgewicht versterker in het rackje hebben zitten, had tijdelijk weer een conventionele amp in m'n rack zitten maar dat was niet te tillen, zeker aangezien ik daarvoor 2 Synq's in het rack had zitten.

Gelukkig zit mijn rackje weer op haar oude gewicht ;-).
Waar zit de cut op dit apparaat?
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
7-6-2011 20:11
Netjes, persoonlijk vind ik het alleen jammer van de powercon op de achterkant (waarom ook niet gewoon langs achter gepopt?)
Hoe bevallen de 4kanaals ampjes, met wat zijn te vergelijken, in welke prijsklasse zitten ze...Kortom vertel er eens meer over wink ;)

Groeten
Pieter
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
7-6-2011 20:20
Vanwaar de Dateq limiter?
Zijn de limiters in de Eric Audio processor niet afdoende?
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
7-6-2011 20:42

)pieter( schreef:

Netjes, persoonlijk vind ik het alleen jammer van de powercon op de achterkant (waarom ook niet gewoon langs achter gepopt?)
Ik schroef mijn chassisdelen altijd, en als ik de powercon aan de achterzijde had gestopt, had de stekker er niet meer goed in gekund vanwege het feit dat de schroefjes aan de voorzijde net iets te ver uitsteken.
Hoe bevallen de 4kanaals ampjes, met wat zijn te vergelijken, in welke prijsklasse zitten ze...Kortom vertel er eens meer over wink ;)
Ik heb de versterker pas vandaag ontvangen, dus ik heb eerlijk gezegd nog niets kunnen testen. Versterker kost ongeveer €1250,- ex btw (zo uit het hoofd gezegd). Volgens de specificaties levert de amp 4x 1300w/8ohm en 4x 2200w/4ohm. Gelukkig zit er geen zware trafo in en weegt het ding daarom maar 14kg.
Zag wel dat er d.m.v. dipswitches achterop de amp een hele hoop in te stellen is zoals het maximale uitgangsvoltage, in theorie is die dateq dan ook niet meer nodig.

Om meteen antwoord te geven op Maarten zijn vraag, de Dateq limiter had ik nog liggen, en ik ben er altijd van overtuigd dat zo'n Dateq een betere bescherming bied dan een limiter in wat voor processor dan ook. Buiten dat klinkt de dateq (mede vanwege de andere soort techniek) veel beter. Overigens is de set die ik ermee aanstuur afgelopen week meerdere malen weggeweest (weliswaar met andere ampen) zonder de dateq limiter, o.a. ook naar hockey(beuk ;-)) feesten, en keurig heelhuids weer teruggekomen.

Het is dus meer dat ik de limiter nog had liggen, het sowieso beter klinkt als men echt gaat pushen en het voor mijn gevoel meer veiligheid bied. Echter heb ik nog niet geëxperimenteerd met de limiters in de DPA, want het ziet er erg uitgebreid uit wat mij doet vermoeden dat deze ook wel netjes hun werk zullen doen.

Yoghurt (Joost) heeft de DPA al enige tijd in gebruik, ook voor beuksetjes, en daar staat er geen dateq voor, en doen de DPA limiters gewoon hun werk. Voor meer ervaringen zullen we Joost denk ik even moeten raadplegen!

Ben er zelf trouwens meer voorstander van de input gain wat terug te draaien in plaats van alles op de limiter te laten klappen.
Waar zit de cut op dit apparaat?
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
7-6-2011 22:00
Zou je ook geen XLR - Thru op dat rack zetten? Lijkt mij lekkerder werken als je wat grotere configuraties draait.
Ik heb express op al mijn racken Thru zitten, en daar kan je alle kanten mee op.

Nog even labelen uiteraard, maar dat zou je vast wel gaan doen. En even een sjieker ventilatieplaatje. Deze is wat lelijk wink ;). Penn heeft een set hele nette plaatjes hiervoor (ben ik via Tom Cyberdance achtergekomen). Wel iets duurder.

Ik gebruik de DPA zonder of met Dateq SPL limiter. Maar hij is vaak zat zonder weg geweest, en dat gaat altijd goed.
De limiters van de processor doen keurig hun werk, echter ben ik net als Victor van mening dat de Dateq veel cleaner limit dan alle / of in ieder geval de meeste processoren. Ook heb je de keuze via de dipswitches de amp op half vermogen te zetten, wat ook al eens een uitkomst is geweest bij kleinere setjes.

Ik heb de SPL-en nu nog niet in de racken zitten, maar in losse kistjes, ben er nog niet over uit of ze ooit in de racken zelf komen.
Heb binnenkort ook weer wat foto's van onder andere een leuk presentatie/test rack, dat ik dan zal posten. Nog even de laatste puntjes op de i hiervan zetten.
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
7-6-2011 22:28

Victor Junior schreef:

)pieter( schreef:

Netjes, persoonlijk vind ik het alleen jammer van de powercon op de achterkant (waarom ook niet gewoon langs achter gepopt?)
Ik schroef mijn chassisdelen altijd, en als ik de powercon aan de achterzijde had gestopt, had de stekker er niet meer goed in gekund vanwege het feit dat de schroefjes aan de voorzijde net iets te ver uitsteken.
Ik schroef ook al mijn chasi delen.
Gebruik hiervoor de M3 schroefjes waar ook schakelmateriaal mee vast word gezet.
Dit betekent verzongen kop. deze valt netjes in je blindplaat.
en kan het aan de achterkant gemonteerd worden.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)