Forum > Geluid

Pioneer DJM-900nexus topic

(50 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
23-2-2011 16:24

Tom schreef:

En voor hoeveel geld aan onderdelen zit er nu echt in?
voorop gesteld dat bij pioneer de bijkomende kosten (voor marketing ed) hoger zullen zijn dan bij bijvoorbeeld een AA, zal de kostprijs van de onderdelen altijd veel minder zijn dan de verkoop prijs, tenzij het om "echte" massa productie gaat zoals een iphone, op dat moment hebben de ontwikkel kosten een veel kleiner aandeel in de verkoop prijs, het scheelt nogal of je de ontwikkeliong over miljoenen of duizenden units moet verdelen ;-) Verder wordt ook nog wel eens het testen van nieuwe ontwikkelingen vergeten, iets waar je pioneer nit gauw op zult betrappen, oko hier gaat redelijk wat tijd en effort in zitten, dus geld.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
23-2-2011 20:50
Alle mooie effecten die zo'n mixer kan doen.....
Wat mij altijd weer opvalt, is dat er maar weinig dj's zijn die daadwerkelijk on the fly (live) al die mooie effecten durven toe te passen en gebruiken.
De meeste zie ik met dit soort zeer uitgebreide mixers slechts datgene doen wat de main core van zo'n apparaat is:
het in elkaar over mixen van twee of meerdere geluidsbronnen.

Maar goed, je koopt het omdat het er allemaal mee KAN razz :p
Tis natuurlijk leuk speelgoed happy :)
Zelfde als een niet nader genoemd persoon die ik ken een MG in de garage heeft staan die 250km KAN..... wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
23-2-2011 21:39

Tom schreef:

Alle mooie effecten die zo'n mixer kan doen.....
Wat mij altijd weer opvalt, is dat er maar weinig dj's zijn die daadwerkelijk on the fly (live) al die mooie effecten durven toe te passen en gebruiken.
De meeste zie ik met dit soort zeer uitgebreide mixers slechts datgene doen wat de main core van zo'n apparaat is:
het in elkaar over mixen van twee of meerdere geluidsbronnen.
Ik weet niet wat andere DJ's er mee doen. Ik weet dat ik ze in ieder geval veel gebruik en het voor mij zeker een meerwaarde is.

Om terug te komen op de DJM900; vooral met dat "X-Pad" zie ik echt heel veel mogelijkheden! Color FX uitgebreid naar 6 en naar wat ik op dit moment kan zien/horen (uit de demofilmpjes) hier meer bruikbare effecten op kan ik niet wachten om er eens mee te spelen.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
23-2-2011 22:21

Tom schreef:

Wat mij altijd weer opvalt, is dat er maar weinig dj's zijn die daadwerkelijk on the fly (live) al die mooie effecten durven toe te passen en gebruiken.
Ik zie ook regelmatig dj's die juist alle effecten in overvloed gebruiken. Waar vervolgens veel bezoekers niet erg vrolijk van worden omdat die liever hun plaatjes horen zoals ze die kennen en door de artiest bedoeld zijn. Laten we het er maar op houden dat wij te oud zijn voor dit soort mixers... wink ;)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
24-2-2011 18:59
Het argument van de som der onderdelen is natuurlijk een non-argument... Als je alle onderdeeltjes per stuk naar hun waarde gaat schatten, kom je altijd bedrogen uit. Een maybach is ook niet veel meer, dan een verzameling staal en aluminium, toch is het een van de duurste productieautos...

Een deel van de prijs zal worden veroorzaakt door de hogere kosten aan R&D die Pioneer heeft. Pioneer is vaak de eerste met nieuwe snufjes, die door de concurrentie graag worden gekopieerd. De kosten van R&D maken vaak een groot deel van de uiteindelijke prijs uit. Pioneer wil de directe concurrentie voorblijven en zal hier veel in investeren.

Het is ook maar waar de nadruk ligt; dateq legt waarschijnlijk de nadruk op de technische kant van het product, met produkten die vrij onverwoestbaar zijn; pioneer zoekt het meer in de snufjes die de creativiteit van de DJ kunnen verhogen. Dankzij een uitgekiend productbeleid en endorsementcontracten zit pioneer nu in de gelukkige positie, dat haar producten DE standaard zijn geworden en die positie wordt financieel mooi uitgebuit....
I am a TimeDriver!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-2-2011 19:26

Victor schreef:

Tom schreef:

Wat mij altijd weer opvalt, is dat er maar weinig dj's zijn die daadwerkelijk on the fly (live) al die mooie effecten durven toe te passen en gebruiken.
Ik zie ook regelmatig dj's die juist alle effecten in overvloed gebruiken. Waar vervolgens veel bezoekers niet erg vrolijk van worden omdat die liever hun plaatjes horen zoals ze die kennen en door de artiest bedoeld zijn. Laten we het er maar op houden dat wij te oud zijn voor dit soort mixers... wink ;)
Hier nog een, krijg liever wat extra handjes in de lucht door een strakke en "opvallende" of "onverwachte" creatieve mix dan met de eeuwige effectjes.
Light Image
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
24-2-2011 22:11
Dan zijn Jeroen en ik het eindelijk eens een keertje eens laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-2-2011 00:33

Tom schreef:

Dan zijn Jeroen en ik het eindelijk eens een keertje eens laugh :D
Proost!
Light Image
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1370
25-2-2011 12:53
In ieder geval zijn ze gelukkig weer van die output pad af gestapt. Nu weet je tenminste weer dat 0dB op de meter ook 0dB uitsturen is.
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
26-2-2011 08:09
Ik kijk net naar een afbeelding van de achterkant van de DJM-900 en zie geen faderstartaansluitingen?
Vind dit vreemd want bovenaan op de mixer staan duidelijk 4 faderstartknoppen zoals op DJM-800.
Waar zijn dan die aansluitingen (3,5mm jack) gebleven?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)