Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 162 van 219)
Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
14-1-2011 20:23

onnogeelen schreef:

Bus is bij ons aangeschaft om daardoor minder met aanhanger te gaan rijden
Dat is ook exact de reden, waarom er bij mij een andere bus komt. Ik heb het slepen met die aanhangwagen wel al een beetje gehad, altijd maar met 90 over de snelweg, wordt je gauw flauw van. Met 120 gaat het allemaal net eventjes sneller. Ik denk ook niet, dat ik heel erg veel brandstof moet gaan toeleggen, de huidige bus met aanhanger er achter lust ook wel een beetje!

Ik heb ook eigenlijk maar 1 eis aan de bus: hij moet netjes zijn. Deuken en roest zit ik niet op te wachten. De kilometerstand vind ik ook niet zo heel erg interessant, zo veel kilometers rijden wij niet per jaar, we zijn toch hooguit twee dagen per week met de combinatie op de weg... Maar, als het allemaal 250.000 kilometer voorbij gaat, speelt de slijtage toch weer een grotere rol.
I am a TimeDriver!
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
15-1-2011 01:49
Wat dat betreft kunnen wij prima met elkaar over een auto praten. Wij zochten ook een auto welke niet veel gelopen had, redelijk jong was en goed onderhouden was. Deze hebben wij gevonden wij een dealer (mede dankzij een groot bedrijf dat failliet ging).
Aanhanger is lang niet altijd even makkelijk, zeker op de plaatsen waar de vrije ruimte niet echt voor het oprapen licht.
Zeker nu we de laatste tijd steeds meer 'landelijk' als 'regionaal' werkzaam zijn, is voor ons een zelfde laadruimte- en vermogen van groot belang.
Zonder aanhanger ben je zeker sneller, en brandstof bespaard het zeker! Oke, onze Vito is zonder aanhanger al dorstiger dan de L2H2 Master, maar dat terzijde.
Wij richten ons steeds meer op lichtshows voor een vaste klant (cateraar). Een kleine show namen wij normaal gesproken mee in de aanhanger. Deze past tegenwoordig in de bus. Voor grotere shows blijft evengoed de Vito met aanhanger staan, waardoor toch veel materieel mee te nemen is.
Aangezien de kleine shows steeds verder uit de regio beginnen te lopen, is het toch fijn dat er een bus loopt welke meer dan voldoende laadvermogen heeft, ipv met een aanhanger te rijden die inderdaad maar 90 maar klokken.
Zeker voor de prijs waarvoor wij onze bus hebben kunnen aanschaffen, was er geen reden om hier enige tijd mee te wachten; een gewenst middel voor een zéér goede prijs moet men niet laten liggen!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
15-1-2011 08:14

ideedeluxe schreef:

Ik heb ook eigenlijk maar 1 eis aan de bus: hij moet netjes zijn. Deuken en roest zit ik niet op te wachten. De kilometerstand vind ik ook niet zo heel erg interessant, zo veel kilometers rijden wij niet per jaar, we zijn toch hooguit twee dagen per week met de combinatie op de weg... Maar, als het allemaal 250.000 kilometer voorbij gaat, speelt de slijtage toch weer een grotere rol.
Misschien dat je het eens onder de verhuurders moet informeren. Afhankelijk van de kwaliteit van de verhuurder wordt er over het algemeen voor gezorgd dat deze bussen er prima uitzien, maar ze maken natuurlijk wel wat meer meters dan de meeste bussen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
15-1-2011 10:13
Daar kwam ik gisteren achter, toen ik voor de honderd miljoen miljardste keer de autosites afstruinde... Ik heb mijn oog laten vallen op een paar bussen van een autoverhuurder uit het Oosten van het land.. happy :)
I am a TimeDriver!
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
18-1-2011 19:31
Nou...de kogel is door de kerk. Heb vanmiddag een Master L2H2 gekocht met 127.000 km op de teller. Hij is al wat ouder (1998) maar ziet er voor zijn leeftijd nog erg goed uit. Het is een T33 met de 2.5D (80pk), die tot mijn verbazing nog behoorlijk fel is.

Enig nadeel......hij is geel. Maar, je kunt niet alles hebben... laugh :D
I am a TimeDriver!
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
18-1-2011 20:24
Leuk voor je! Je kunt toch ook je huisstijl ombuigen naar geel? laugh :D
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
18-1-2011 20:42

ideedeluxe schreef:

Enig nadeel......hij is geel. Maar, je kunt niet alles hebben... laugh :D
ik weet precies hoe je bus eruit ziet! Ongelooflijk VET he laugh :D Kan ik jou inhuren als ik weer eens een bus tekort kom??
Twitter mee met @andycobbennl
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
18-1-2011 20:47
Ja hoor, best... laugh :D Worden dure kilometers!

Ik kwam deze auto bij toeval tegen bij een particulier. Hij is nu nog beletterd, maar ik denk, dat ik hem even een dagje laat overnachten bij een poetsbedrijf, dan is hij weer 'normaal' geel....het valt wel op, moet ik zeggen! Geel met zwarte belettering, zet te denken!
I am a TimeDriver!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 1855
18-1-2011 20:51

ideedeluxe schreef:

Ja hoor, best... laugh :D Worden dure kilometers!

Ik kwam deze auto bij toeval tegen bij een particulier. Hij is nu nog beletterd, maar ik denk, dat ik hem even een dagje laat overnachten bij een poetsbedrijf, dan is hij weer 'normaal' geel....het valt wel op, moet ik zeggen! Geel met zwarte belettering, zet te denken!
Je kunt de bus natuurlijk altijd nog laten "wrappen". Dan hoef je hem niet te laten overspuiten maar plaatsen ze er een grote sticker op.

Zie ook hier: www.wrappx.nl/voorbeelden/.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
18-1-2011 21:09

Andy S&L schreef:

ideedeluxe schreef:

Enig nadeel......hij is geel. Maar, je kunt niet alles hebben... laugh :D
ik weet precies hoe je bus eruit ziet! Ongelooflijk VET he laugh :D Kan ik jou inhuren als ik weer eens een bus tekort kom??
Volgens mij liggen jullie geografisch gezien nogal een stukje uit elkaar laugh :D.
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)