Forum > Algemeen Forum

info mbt installatie werkzaamheden

(17 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DjboboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2005
Laatste: 2-12-2019
Berichten: 84
3-12-2010 11:45
dag allemaal,

ik ben naar meer informatie op zoek over het starten van een bedrijf in installatie techniek.
Het gaat hier dan over het installeren van beeld, licht en geluid in cafés, fitness ruimtes ed.
Ook het onderhoud van de apparatuur is dan de bedoeling.

Wat wil ik weten?

Wat zijn dingen waar ik op moet letten?
Hoe stel je een onderhouds contract op? en wat moet er in staan?
Wat zijn de kosten voor bijv een versterker schoonmaken? Of doen jullie dit met uurloon?
Waar hebben jullie algemene voorwaardes laten maken?

En andere informatie over deze branche is natuurlijk altijd welkom!

bedankt alvast
Allround disckjockey gezocht!
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
3-12-2010 12:04
Wat zijn dingen waar ik op moet letten?
1. Maak een afspraak bij de KVK
2. Zoek een goede accountant
Hoe stel je een onderhouds contract op? en wat moet er in staan?
Google is je vriend, zie o.a. KVK etc.
Wat zijn de kosten voor bijv een versterker schoonmaken? Of doen jullie dit met uurloon?
Dat hangt natuurlijk geheel af, wat je eigen uurtarief is en wat voor afspraken je met je klant maakt. Het lijkt me een koud kunstje om voor jezelf te beslissen, wat je er voor wilt hebben. De ene versterker is de andere niet....
Waar hebben jullie algemene voorwaardes laten maken?
www.google.nl > advocatenkantoor
www.kvk.nl > standaard algement voorwaarden
En andere informatie over deze branche is natuurlijk altijd welkom!
www.rabobank.nl > branchecijfers

Ik denk, dat het handig is, wanneer je eens gaat nadenken over een ondernemersplan. Je wordt dan gedwongen om na te denken over bovenstaande zaken. Het helpt niet, als anderen je alle informatie gaan voorkauwen; het wordt jouw onderneming, dus zul je goed doordrongen moeten zijn van je eigen sterke punten, zwakke punten, kansen en bedreigingen.
I am a TimeDriver!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
3-12-2010 13:06
is het voor een school opdracht,
of ben je van plan echt een bedrijf te beginnen?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
3-12-2010 19:11
waarom wil je een bedrijf starten als je dit soort zaken niet zelf kunt bedenken?
wekt niet de gedachten dat het een heel goed lang bestaand bedrijf gaat worden.
maar kan dat natuurlijk mis hebben.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
DJoostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2005
Laatste: 22-10-2020
Berichten: 43
3-12-2010 19:17
Een paar punten waar ik op let als ik bezig ben/ga, met een installatie. Laat ik er wel bij zeggen dat ik eigenlijk alleen maar discotheken en clubs inricht.
Een paar puntjes: Denk aan het goed inbouwen van speakers en verlichting, ik heb hier meerdere speakers liggen die compleet met muurbeugel en al van de muur zijn gerost bij een vechtpartij. Ook is het handig om je subspeakers een paar cm. van de grond te houden, dat voorkomt dat je speaker na een paar weken vol zit met schimmel. Ook is het handig om je versterkerrack niet bereikbaar te maken, dwz. ergens onder of achter, met een slot oid, dan kan niemand de versterkers nog net even verder opendraaien, zodat je een week later alle drivers kan vervangen.
Ik heb trouwens geen onderhoudscontracten, maar enkel huurcontracten van een half jaar, waarbij de klant per week afrekent voor het gebruik van de opgestelde apparatuur, en telkens voor een half jaar bijtekend. Dit heeft wel tot gevolg dat je ook contractueel vast moet leggen wat er van jou in de ruimte exact aanwezig is, en wat bij een faillisement niet geveild wordt.
Mocht je nog meer vragen hebben, mag je altijd mailen.
Rule #1: There are no rules...
DjboboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2005
Laatste: 2-12-2019
Berichten: 84
4-12-2010 10:18

ideedeluxe schreef:

Wat zijn dingen waar ik op moet letten?
1. Maak een afspraak bij de KVK
2. Zoek een goede accountant
Hoe stel je een onderhouds contract op? en wat moet er in staan?
Google is je vriend, zie o.a. KVK etc.
Wat zijn de kosten voor bijv een versterker schoonmaken? Of doen jullie dit met uurloon?
Dat hangt natuurlijk geheel af, wat je eigen uurtarief is en wat voor afspraken je met je klant maakt. Het lijkt me een koud kunstje om voor jezelf te beslissen, wat je er voor wilt hebben. De ene versterker is de andere niet....
Waar hebben jullie algemene voorwaardes laten maken?
www.google.nl > advocatenkantoor
www.kvk.nl > standaard algement voorwaarden
En andere informatie over deze branche is natuurlijk altijd welkom!
www.rabobank.nl > branchecijfers

Ik denk, dat het handig is, wanneer je eens gaat nadenken over een ondernemersplan. Je wordt dan gedwongen om na te denken over bovenstaande zaken. Het helpt niet, als anderen je alle informatie gaan voorkauwen; het wordt jouw onderneming, dus zul je goed doordrongen moeten zijn van je eigen sterke punten, zwakke punten, kansen en bedreigingen.
Dankje wel voor de info, hier kan ik wat mee!
Allround disckjockey gezocht!
DjboboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2005
Laatste: 2-12-2019
Berichten: 84
4-12-2010 10:19

Tom schreef:

is het voor een school opdracht,
of ben je van plan echt een bedrijf te beginnen?
Nee, het is niet voor school. Het word iets wat ik echt ga uitvoeren.
Allround disckjockey gezocht!
DjboboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2005
Laatste: 2-12-2019
Berichten: 84
4-12-2010 10:23

Ronny B schreef:

waarom wil je een bedrijf starten als je dit soort zaken niet zelf kunt bedenken?
wekt niet de gedachten dat het een heel goed lang bestaand bedrijf gaat worden.
maar kan dat natuurlijk mis hebben.
Hoi Ronny,

ik heb al ondertussen 3 jaar een bedrijf, hobby matig. Nu ik vast werk heb wil ik er wat extra bij gaan doen. Omdat mijn werk altijd in de avond is. Dus ik heb al enig ervaring met ondernemen. Ook installatie werk bij café ed. heb ik al ervaring in.
Ik heb al van alles onderzocht, en een kleine ondernemingsplan gemaakt.
Het is de bedoeling om onder de naam van mijn bedrijf, hiermee verder te gaan.
Allround disckjockey gezocht!
DjboboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2005
Laatste: 2-12-2019
Berichten: 84
4-12-2010 10:26

DJoost schreef:

Een paar punten waar ik op let als ik bezig ben/ga, met een installatie. Laat ik er wel bij zeggen dat ik eigenlijk alleen maar discotheken en clubs inricht.
Een paar puntjes: Denk aan het goed inbouwen van speakers en verlichting, ik heb hier meerdere speakers liggen die compleet met muurbeugel en al van de muur zijn gerost bij een vechtpartij. Ook is het handig om je subspeakers een paar cm. van de grond te houden, dat voorkomt dat je speaker na een paar weken vol zit met schimmel. Ook is het handig om je versterkerrack niet bereikbaar te maken, dwz. ergens onder of achter, met een slot oid, dan kan niemand de versterkers nog net even verder opendraaien, zodat je een week later alle drivers kan vervangen.
Ik heb trouwens geen onderhoudscontracten, maar enkel huurcontracten van een half jaar, waarbij de klant per week afrekent voor het gebruik van de opgestelde apparatuur, en telkens voor een half jaar bijtekend. Dit heeft wel tot gevolg dat je ook contractueel vast moet leggen wat er van jou in de ruimte exact aanwezig is, en wat bij een faillisement niet geveild wordt.
Mocht je nog meer vragen hebben, mag je altijd mailen.
Hoi Joost,

bedankt voor de tips! Ik ga je eventjes van de week een mailtje doen met een paar vragen!
Allround disckjockey gezocht!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
4-12-2010 10:59
Een paar praktische tips dan:
* Werk altijd op veiligheid-werkschoenen

* Gebruik altijd degelijk klimmateriaal. (Geen Altrex trapje van de Gamma)

* Koop goed geïsoleerd gereedschap, VDE veilig

* Ook een leuke: koop een goede striptang, bijvoorbeeld deze van Knipex. Bespaart je een hoop tijd en ergernis.

* Doe je zelf een plezier en koop een pro accutol, voor klein werk gebruik ik zelf deze Makita Voor het wat grotere werk heb ik deze Grote accu's, snelle lader, en geen geheugen werking zorgen ervoor dat je lekker op volle kracht kan doorwerken. Deze twee machines laden sneller een accu vol dan dat je ze leeg schroeft.

* inkopper: goed gereedschap is het halve werk.

Een paar financiële tips:
* Neem als het even kan geen leningen voor je bedrijf; als het even tegen zit, gaan de aflossingen gewoon door, en dat is buiten de belasting nummer 1 oorzaak van faillissementen.

* Houd rekening dat je belasting moet betalen (BTW en inkomsten), reserveer daarvoor, en geef het niet eerder uit voordat je zeker weet dat je het over hebt.

* Zit achter je klanten aan als ze traag of niet betalen, ik heb zelf een termijn van 14 dagen op mijn facturen staan, en ga altijd na 30 dagen bellen, schrijven helpt meestal niet, bellen wel.

* Koop niets wat je niet meteen kan betalen! Inkopen voor een grote klus, waarvan je afhankelijk bent of je klant op tijd betaald, zodat jij je leverancier kunt betalen, kunnen dodelijk zijn voor je bedrijf.

* De winst begint bij de inkoop. Koop kritisch in, elke cent besparing bij de inkoop is extra winst!

* Een vol magazijn is een mooi gezicht, maar kost ook heel veel centjes

Nog een belangrijke tip:
Overschat jezelf niet, neem geen klus aan waar je geen verstand of ervaring mee hebt.
Als je zo'n klus krijgt aangeboden, neem dan iemand mee die er wel verstand van heeft, en doe het samen.
Leren terwijl je werkt!
Je wil niet weten hoe vaak ik in een kerk kom waar mijn voorganger echt een zooitje heeft samengesteld wat misschien leuk is voor de horeca, maar totaal niet werkbaar is in een kerk.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)