Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 156 van 219)
Moderator(s): Dré
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
22-11-2010 18:54
1 x bewerkt. Laatst door Knorrepot op 22-11-2010 19:01
Nou vooruit ons beesie er ook maar even op.
Een Sprinter 212D met een meubelbak der achterop.

www.imgdumper.nl/uploads3/4ceaae00769e5/4ceaadffcb730-Afb0643.jpg

Ook is er nog een kleiner busje aanwezig, een nieuwe vito met dubbele cabine. Deze word door de baas ook voor prive gereden.
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
22-11-2010 19:01
Dank u, ik was nog met de link bezig;)
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
22-11-2010 21:24
Ik ga binnenkort ook maar eens een ramp laten maken denk ik. Zo'n ding kopen kost een vermogen zie ik wel weer..

Ik zit met een behoorlijk dilemma over stickers of spuitwerk op de aanhangwagen.
Ik hoor verschillende argumenten om het wel of niet te doen:
- Wel: de aanhanger is minder gevoelig voor diefstal als je hem bedrukt.
- Niet: Als je hem bedrukt, en er staat bijvoorbeeld iets op in de zin van 'audio apparatuur', is hij wel weer erg gevoelig voor diefstal. Daarom is het, als je hem bedrukt, verstandig het logo van je vader er op te plakken (rietdekkersbedrijf).
- Niet: de aanhanger daalt ontzettend in waarde bij een eventuele verkoop met stickers/spuitwerk.

Tips zijn heel erg welkom!
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
22-11-2010 21:54

roystraver schreef:

Ik ga binnenkort ook maar eens een ramp laten maken denk ik. Zo'n ding kopen kost een vermogen zie ik wel weer..
Ik gebruik zelf naar veel tevredenheid een opklaprampje van 1,60m, vindt je o.a. bij aanhangertotaal.nl voor 160euro. In het begin dacht ik, dat ik hem in no-time zou slopen, maar onze zware meubels gaan er zonder problemen overheen. Enkel het handvat lag er direct af...
Ik zit met een behoorlijk dilemma over stickers of spuitwerk op de aanhangwagen.
Ik hoor verschillende argumenten om het wel of niet te doen:
- Wel: de aanhanger is minder gevoelig voor diefstal als je hem bedrukt.
Ik geloof niet zo in dat hij bedrukt sneller gestolen wordt als zonder. Openbreken dan weer wel, maar volgens mij is een gesloten aanhangwagen met een nieuwprijs van 4000 euro sowieso roofgoed, bedrukt of niet.
- Niet: Als je hem bedrukt, en er staat bijvoorbeeld iets op in de zin van 'audio apparatuur', is hij wel weer erg gevoelig voor diefstal. Daarom is het, als je hem bedrukt, verstandig het logo van je vader er op te plakken (rietdekkersbedrijf).
Wat is het nut als hij beletterd wordt met de tekst van een rietdekker? Ook aanhangwagens van rietdekkers worden gejat...
- Niet: de aanhanger daalt ontzettend in waarde bij een eventuele verkoop met stickers/spuitwerk.
Stickers kun je verwijderen en de resten ervan poets je met een beetje turtlewax en een doekje wel weer weg. Desnoods laat je hem cleanen / polijsten, dan zie je er helemaal niets meer van...

Ik rij nu ook nog rond zonder reklame op de aanhangwagen, maar dat is meer omdat er een bus voor zit met weer andere reklame, dat maakt het in mijn ogen een beetje een vreemd ogende combinatie. De kans is echter groot, dat ik binnen nu en een half jaar een bus speciaal voor de drive-in aanschaf, dan gaat het hele zaakje wel naar de stickerboer. Het hele zaakje staat doordeweeks in de opslag en tijdens shows zit op de aanhanger een wielklem. Willen ze de bus openbreken, dan heb ik pech. Een beetje slim omgaan met je spullen doet al wonderen. (Niet op verlaten/onverlichte plekken achterlaten etc.)
I am a TimeDriver!
JapieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-6-2004
Laatste: 13-9-2018
Berichten: 37
22-11-2010 22:03

roystraver schreef:

- Niet: Als je hem bedrukt, en er staat bijvoorbeeld iets op in de zin van 'audio apparatuur', is hij wel weer erg gevoelig voor diefstal. Daarom is het, als je hem bedrukt, verstandig het logo van je vader er op te plakken (rietdekkersbedrijf).
laugh :D Wij hebben een hele tijd rondgereden met op onze aanhanger: Een grote hamburg en de tekst: ''Worldburger, belegde broodjes en hamburgers''. Niemand heeft ooit proberen onze aanhanger open te breken. Maar of dit kwam doordat deze tekst erop stond, ik denk het niet. Het licht ook heel erg aan de omgeving waar je woont/werkt, en waar je de aanhanger parkeerd.

Een andere tip die ik wel vaker voorbij heb zien komen, is laat de aanhanger (waar bijvoorbeeld met grote letters, pro sound and light op staat) open als hij leeg is. Ervan uitgaande dat de aanhanger op lokatie altijd leeg is kan je deze net zo goed open laten. Hiermee verklein je de kans dat hij open gebroken wordt, al is het alleen maar om te kijken wat erin zit.

Maargoed de meningen zijn erg verdeeld over het reclame op aanhangers verhaal. Ik ben van mening dat een nette aanhanger met nette subtiele bestickering een goed visitekaartje is. Het is vaak het eerste wat mensen van je zien als je aan komt rijden, je ben meteen herkenbaar als de 'dj'. Als je op lokatie draait staat de aanhanger vaak op de parkeerplaast, als de gasten na een goede gehad te hebben naar huis gaan, zien ze jou aanhanger nog staan, en schrijven ze misschien het nummer op voor als ze zelf een keer een feestje hebben. En wat ik denk over diefstalgevoeligheid. Als echte boeven iets willen stelen dan krijgen ze het toch wel, of er nu wel of geen reclame op staat. Je moet gewoon je verstand een beetje gebruiken en zorgen dat de simpele dief niet in de gelegenheid komt, bijvoorbeeld niet 2 cdj1000 in de originele doos in je auto leggen zonder er even iets overheen te leggen.
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
22-11-2010 23:26

dimi_v schreef:

Ik heb juist een wagen met deuren gekocht en gekozen voor een oprijramp ipv een klep. De redenen: mij werd afgeraden om bij een hoogte van 150 een klep te nemen omdat de helling dan behoorlijk steil is (raad pas aan va een bouwhoogte van 180cm), en mijn wagen wordt zelfs nog 10cm lager gemaakt anders past ie niet in de garage sneaky :V Verder betaal je zo'n 600 euro voor zo'n klep maar blijkt wat betreft restwaarde weinig tot niets toe te voegen (ik ga er niet van uit dat ik hem weer snel weg doe, maar toch). Dan maar een ramp proberen razz :p
Oprijklep word inderdaad pas vanaf 1,80 geadviseerd. Heb hier dan ook dezelfde staan alleen dan 1,80 hoog.
Een Saris, maar dat doet elkaar niet veel. 600,- euro voor een klep! Dan ben ik ook bang dat jij te veel voor de aanhanger hebt betaald ashamed :$ optie was bij mij maar 300,- euro en dat is hij mij zeker waard. klep open en rolle maar.
Ook het erin lopen is gemakkelijk zonder een toch redelijk hoge opstap te moeten maken met iets dat niet op wielen staat.
Kort om fijne aanhangers waar als je er zuinig op bent "je leven lang" plezier van kan hebben.

Stabbelisator heb ik er geen op zitten, maar hangt dan ook achter mijn traffic, als een huis lekker stabiel.
beladen 120 km/h is geen probleem. maar dat rij ik natuurlij meestal niet.

goedeaankoop.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
23-11-2010 06:58
ik hoop het niet, heb btw ook een Saris gekocht. Misschien dat de prijs van de klep nog onderhandelbaar was maar daar ben ik dus nieteens meer aan toegekomen. Ze zijn nu bij de fabriek in een promotie zegt men, ik heb de prijzen vergeleken maar die liggen overal wel hetzelfde. De opties ed maken het weer duur: reservewiel, steunpoten (heb geen tandemas) en kentekenkosten zijn voor een paar administratieve handelingen en een stukje alu ook weer 95 euro shut up :X
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 13458
23-11-2010 09:48

japie schreef:

Een andere tip die ik wel vaker voorbij heb zien komen, is laat de aanhanger (waar bijvoorbeeld met grote letters, pro sound and light op staat) open als hij leeg is.
Hebben lokale hangjongeren (of hormonaal gedreven stelletjes) gelijk een leuke plek om zich te vermaken. Lijkt me geen strak plan.
Als je op lokatie draait staat de aanhanger vaak op de parkeerplaast, als de gasten na een goede gehad te hebben naar huis gaan, zien ze jou aanhanger nog staan, en schrijven ze misschien het nummer op voor als ze zelf een keer een feestje hebben.
Of ze gooien nog even een baksteen door je voorruit om je te bedanken voor het feit dat je hun verzoekje niet wilde draaien.

Vervoer parkeren op een goed verlichte plaats, liefst een afgesloten terrein. Uiteraard het vervoer goed afsluiten en niet de kleinste indruk wekken dat er nog wat te halen valt.

Een sticker met "ik ben leeg want m'n baas is aan het werk" kan wellicht helpen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
23-11-2010 16:10

Dré schreef:

Een sticker met "ik ben leeg want m'n baas is aan het werk" kan wellicht helpen ;-)
Idee voor in de webshop, Dré wink ;)

ideedeluxe schreef:

roystraver schreef:

- Niet: de aanhanger daalt ontzettend in waarde bij een eventuele verkoop met stickers/spuitwerk.
Stickers kun je verwijderen en de resten ervan poets je met een beetje turtlewax en een doekje wel weer weg. Desnoods laat je hem cleanen / polijsten, dan zie je er helemaal niets meer van..
Na een tijdje is de zon zo erg in het houtwerk gebrand dat je de afdruk altijd wel blijft zien.

Ik ben het helemaal eens met Jaap, mooie stickers erop, en je het werkt erg goed als visitekaartje.

Alvast bedankt voor alle tips, nog meer tips zijn altijd welkom.
Het gaat trouwens om de 300x150x180 versie (LxBxH)
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
Berichten: 313
23-11-2010 19:41
Ik zie dat het hout is.
Maar ij hebben een magneet er op kan je er zo afhalen wink ;)

Nathan
?Quote?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)