Forum > PC related Forum

Sync Traktor aan MIDI signaal Ecler Nuo5

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Ivoke32Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2010
Laatste: 9-11-2010
Berichten: 1
8-11-2010 14:06
Ik heb een probleem met het configureren van Traktor Scratch Pro, en ik hoop dat iemand kan helpen!

Ik heb een Mac Book Pro met TSP er op, gelinkt via de Audio 8 aan Ecler Nuo 5 en 2 CDJ 800's.
Nu wil ik graag dat ik mijn nummers kan syncen, en het liefst dus automatisch. Omdat dit niet werkt met tijdcode heb ik de MIDI out van de de Ecler Nuo 5 aan de Audio 8 gehangen. Dit werkt, de led op de Audio 8 voor midi in licht op. Alleen krijg in in Traktor zelf de externe clock niet aan werkend. Externe clock Master is geselecteerd, dus hier zit het probleem niet. Ook 'de ctrl' button boven in is niet aanklikbaarm is dit een teken dat het MIDI signaal toch niet binnen komt?

Nu las ik op andere fora dat er allicht ook nog een 'Generic Midi' command toegevoegd moet worden (Preferences, Controll Manager). Dit heb ik geprobeerd (Input: Audio 8, Outpt: none, Focus, Device Target: Focus, Assignment: Global) maar zonder resultaat. Nu ben ik van het laatste ook niet zo zeker, ik heb weinig ervaring op dit gebied. Misschien dat dit 'command' nog verandert dient te worden, of geactiveerd?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, heb al veel geprobeerd maar kom er echt niet uit!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
8-11-2010 14:16
Je zou eens met midi-ox kunnen kijken wat er precies uit de Nuo5 komt aan midi signalen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
EddyCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-12-2002
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 75
8-11-2010 15:40
Voor Mac OS X kan je MidiPipe of MidiMonitor gebruiken.
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!!
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
10-11-2010 14:22
Ik zou er op Aboutdj of beter nog, djtechtools of het NI forum over doorvragen (meen hier op het NI forum over gelezen te hebben, maar kan zo geen link vinden)
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)