Forum > Licht

zero88 fatfrog

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
Berichten: 95
28-10-2010 18:55
Even een klein kickje met een nieuwe vraag, hiervoor ga ik natuurlijk geen nieuw topic aanmaken. Leek mij een heel klein beetje overbodig. Neem aan dat het geen probleem is? shut up :X

Ik moet binnenkort het licht doen op een schoolfeest, op de zero88 fatfrog. Nou heb ik tot nu toe eigenlijk alleen maar theatervoorstellingen gedaan op de fatfrog, hier is ie wel geschikt voor. Gewoon lekker makkelijk alles programmeren en blijven GO-en... Nou heb ik geen flauw idee van hoe ik het beste/handigste kan programmeren voor een feest. Wat er ongeveer komt te hangen:

4x4 PARs (4 t-barren dus)
8x Movitec SL/WL 250
Nog een paar led parren voor bij de DJ en eventueel nog wat sunstrips.
Rookdoos (hoeft natuurlijk niet geprogrammeerd te staan.. wink ;) )

Heeft er iemand tips om dit handig te kunnen programmeren en natuurlijk te kunnen bedienen tijdens het feest?

Ik hoorde namelijk dat de fatfrog niet helemaal geschikt is hiervoor, maarja een andere tafel is dus geen optie.. wink ;)

Mvg,
AC
Omdat het kan
SjoerdiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-2-2008
Laatste: 16-8-2018
Berichten: 176
29-10-2010 08:15
Je moet sowieso zorgen dat je de fixture's van je movitec's even van de zero 88 site haalt want die heb je namelijk nodig met het patchen. Je patcht deze dan als fixtures. het programmeren zelf is eigenlijk een eitje voorbeeld voor de kleuren:
-Je selecteert je movingheads
-klik op colour en door middel van het draai wiel kies je de gewenste kleur
-hou nu colour ingedrukt en druk tegelijk om een flash button op de plek waar je hem wil hebben ( middelste rij faders ) als je dan live bezig bent klik je op colour en klik je op de flash button en dan heb je je kleur.
Zo gaat het voor alles, voor shapes , gobo's etc.

Ik hoop dat je nu een klein beetje een idee hebt, ik heb lang geleden met deze tafel dingen gedaan dus weet het niet helemaal zeker.

Sjoerd
HES Hog IPC
ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
Berichten: 95
30-10-2010 13:39

zijkstra schreef:

Je moet sowieso zorgen dat je de fixture's van je movitec's even van de zero 88 site haalt want die heb je namelijk nodig met het patchen. Je patcht deze dan als fixtures.
We hebben altijd een floppy er in zitten met die hele library van de zero88 site. En ik heb wel vaker met die movitecjes gewerkt alleen dan niet voor feestjes. Maar super, bedankt voor het advies, het zijn dus die palletes die je gebruikt daarvoor?

En ik zou dus ook chases kunnen maken met parren en onder submasters kunnen zetten zonder dat dit effect heeft op mn palletes?

Mvg,
AC
Omdat het kan
SjoerdiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-2-2008
Laatste: 16-8-2018
Berichten: 176
31-10-2010 14:26

AC schreef:

zijkstra schreef:

Je moet sowieso zorgen dat je de fixture's van je movitec's even van de zero 88 site haalt want die heb je namelijk nodig met het patchen. Je patcht deze dan als fixtures.
We hebben altijd een floppy er in zitten met die hele library van de zero88 site. En ik heb wel vaker met die movitecjes gewerkt alleen dan niet voor feestjes. Maar super, bedankt voor het advies, het zijn dus die palletes die je gebruikt daarvoor?

En ik zou dus ook chases kunnen maken met parren en onder submasters kunnen zetten zonder dat dit effect heeft op mn palletes?

Mvg,
AC
Ja je gebruikt daar idd je palletes voor. Ja de submasters staan los van de rest dus dat is geen probleem happy :)
Tijd dat ik maar weer eens een blik werp op die tafel laugh :D

Sjoerd
HES Hog IPC
ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
Berichten: 95
31-10-2010 16:10
Oké bedankt, de chases onder submasters moeten wel partial geprogrammeerd zijn ben ik achter gekomen. laugh :D Maar bedankt, ik weet nu in ieder geval hoe het gedaan moet worden en hier heb ik zeker wat aan.

Mvg,
AC
Omdat het kan

Terug naar forum Reageer (zonder quote)