Forum > Licht

Lichttafel (budget: 1000 euro)

(58 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
2-10-2010 01:55

kevinos91 schreef:

Tenzij je heel omslachtig gaat programmeren zodat button 1 op zowel page 1,2 alsook 3 een beweging is.
Dat heet logisch programmeren. wink ;)
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
2-10-2010 20:53
Kijk ook eens naar de Pilot 2000 van SGM.
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
Gino VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-2-2010
Laatste: 1-3-2019
Berichten: 84
3-10-2010 17:02
HeyI

k heb nu al een tijdje de showdisigner 512 en is wel een leuke tafel,
alleen moet je er wel live met werken om er mooi werk met te verichten want de audio werkt niet naar wensen.
Voor mh vondt ik het toch een beetje lastig om te programeren maar lukte of misschien ben ik gwoon een kluns in zo'n zaken, want vroeger programmeerde ik altijd met computer en dan waren de bewegingen gemakelijker te maken en vloeiender,

Maar nu is mijn vraag zijn er nog andere tafels zoals de showdisigner maar van betere kwaliteiten en niet te hoog kwa prijs omdat ik later nog een deel mh wil bijkopen en dan denk dat de tafel niet meer gaat meevallen kwa programmeren voor vloeiende bewegingen

mvg Gino
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
4-10-2010 13:30
Chamsys miniwing? Je programmeert alles op de computer, koopt de wing met een netbook erbij en gaan :)
Fun is serious business!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-10-2010 14:55

viero schreef:

Chamsys miniwing? Je programmeert alles op de computer, koopt de wing met een netbook erbij en gaan :)
Ben nu een tijdje met Chamsys PC wat andere dingen aan het testen, maar wat een beroerde software om zonder minimaal de PC Wing en liefst de Maxiwing te gebruiken. Werkt voor geen meter op je scherm met de muis, touch screen of toetsenbord. Encoders die je niet kunt slepen om te draaien, maar stap voor stap moet klikken omdat je anders bij muis ingedrukt houden naar 255 of 0 vliegt? Schermen all over the place die je niet gemakkelijker kunt layouten, een of andere multiwindow applicatietje dat niet plug&play werkt, etcetera.

Tsja, 16 universes via artnet gratis mag je als gegeven paard niet in de bek kijken, maar dit paard is wel heel kreupel. Technisch zit het achter de schermen allemaal prima in elkaar volgens mij, jammer dat je niet een kwart van wat ermee kan eruit kunt halen.

In een MQ100/200 achtige tafel: Lijkt me leuk om eens echt serieus te proberen. Met een Maxi Wing? Zou ik nog overwegen. Zonder dat? Absoluut niet aan beginnen..
Light Image
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
4-10-2010 18:12
Met een PC Wing werkt het ook al prima! Software is niet ontworpen om met muis te bedienen, maar het is de bedoeling deze te gebruiken in samenhang met een wing. Dan hebt u de encoders en werkt alles prima.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
4-10-2010 18:33

JeroenVDV schreef:

viero schreef:

Chamsys miniwing? Je programmeert alles op de computer, koopt de wing met een netbook erbij en gaan :)
Ben nu een tijdje met Chamsys PC wat andere dingen aan het testen, maar wat een beroerde software om zonder minimaal de PC Wing en liefst de Maxiwing te gebruiken. Werkt voor geen meter op je scherm met de muis, touch screen of toetsenbord. Encoders die je niet kunt slepen om te draaien, maar stap voor stap moet klikken omdat je anders bij muis ingedrukt houden naar 255 of 0 vliegt? Schermen all over the place die je niet gemakkelijker kunt layouten, een of andere multiwindow applicatietje dat niet plug&play werkt, etcetera.

Tsja, 16 universes via artnet gratis mag je als gegeven paard niet in de bek kijken, maar dit paard is wel heel kreupel. Technisch zit het achter de schermen allemaal prima in elkaar volgens mij, jammer dat je niet een kwart van wat ermee kan eruit kunt halen.

In een MQ100/200 achtige tafel: Lijkt me leuk om eens echt serieus te proberen. Met een Maxi Wing? Zou ik nog overwegen. Zonder dat? Absoluut niet aan beginnen..
Ik heb ook al veel met Chamsys gewerkt, uiteraard is de MQ serie het best maar de pc wings werken ook goed. De gewone pc wing en maxi wing zijn natuurlijk het beste, maar de miniwing is voor drive-inshows meer dan genoeg. Het is nu ook niet dat een show op elke locatie opnieuw geprogrammeerd wordt hé... Ook theatershows heb ik al meerdere malen zien draaien op de miniwing.
Ik geef eerlijk toe, ik ga mezelf ook een maxiwing kopen omdat ik meer licht doe voor live events, maar voor drive-in is een miniwing meer dan genoeg.
Fun is serious business!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
5-10-2010 00:14

lucken schreef:

Met een PC Wing werkt het ook al prima! Software is niet ontworpen om met muis te bedienen, maar het is de bedoeling deze te gebruiken in samenhang met een wing. Dan hebt u de encoders en werkt alles prima.
Dan zit je dus WEL ineens op 2200 euro voor alleen de PC Wing, da's meer dan het dubbele van het budget van de OP. Als je 1x een dag wil gaan zitten om een simpele drive-in show set te programmeren en daarna nooit meer te veranderen, kun je met een PC Mini Wing (net boven budget van de OP) natuurlijk best af. Maar dat lijkt me een vrij zinloze investering. Koop dan een sturing die wel intuitief op PC te gebruiken is en te combineren is met bijvoorbeeld MIDI controllers voor knoppen naar keuze.
Light Image
RechartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2008
Laatste: 19-3-2015
Berichten: 32
20-1-2011 16:50
Nu ik een tijdje om me heen heb kunnen kijken heb ik mij later vertellen
dat de Zero Jester ook altijd goed uit de resultaten komt.

Heeft iemand hier op dit forum hier misschien enige ervaring mee ?

Groetjes, Richard
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
21-1-2011 00:23

Rechart schreef:

Nu ik een tijdje om me heen heb kunnen kijken heb ik mij later vertellen
dat de Zero Jester ook altijd goed uit de resultaten komt.

Heeft iemand hier op dit forum hier misschien enige ervaring mee ?

Groetjes, Richard
Ja, heb er 1 op demo gehad.

Ik zet hem neer sluit hem aan en kijk hoe ales een beetje aan gaat. Pruts er even mee en zet hem weer uit
Verhuis hem naar het balkon
Zet hem weer aan, en helemaal niks. Vastgelopen en niet meer wakker te krijgen!

Toch maar weer een pearl gepakt om die show mee te doen ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)