WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
16-9-2010 14:11

viero schreef:

Krijg al direct zin om er zelf in te gaan klimmen ^^
bluf.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
SimazinStandaard Lid
Sinds: 23-3-2008
Laatste: 4-3-2020
16-9-2010 14:15
Bijna een echte "stairway to heaven"........
De hoogte lijkt mij niet het probleem maar het gebrek aan veiligheid/zekeren.
Ook de manier waarop die naklimmer zijn Klettersteig haak in die opening zet lijkt mij niet ideaal.... shut up :X
RoystraverStandaard Lid
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
16-9-2010 14:35
Aan het einde staat hij ook gewoon handsfree zijn clip van het zeker touw open te draaien lijkt het.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
16-9-2010 15:07

watje schreef:

viero schreef:

bluf.
Afgezien van het feit dat ze niet continue gezekerd zijn zou ik zoiets direct zien zitten happy :) I love height!
Fun is serious business!
BGijsStandaard Lid
Sinds: 28-11-2005
Laatste: 6-10-2019
16-9-2010 15:44
Even het zweet van mijn handen vegen voor ik ga typen...

Je moet toch wel helemaal gek zijn om zo naar boven te gaan, een seconde van onoplettendheid en je kunt onderweg naar beneden nog afscheid nemen van je collega.
In heaven is no beer, so let's drink it here!!!
EricStandaard Lid
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
16-9-2010 15:46
De video is ondertussen al een internet hype.

Dat had de persoon die deze video online had gezet niet verwacht (een vriend van de klimmer), en heeft 'm dan ook al offline willen halen (da's niet zo makkelijk met een filmpje op het web):
About the Missing Video (Stairway to Heaven)

First off I want to thank everyone for the great response I got on the video “Stairway to Heaven”, it was really much more than I could have hoped for. Now, having said that I am also very sorry that I could not keep the video up for you to share with your friends and family. I truly am sorry, I can see from the comments how popular it was and that’s why I want to explain what happened.

The footage of the climb came from a friend of mine that does this type of work, I have know him for several years and he has helped me many times in the past. Recently he gave me this video he shot on one of his jobs. I showed him the edited video and he approved it and I put it up on TheOnLineEngineer.Org and You Tube over the weekend. On Monday he was getting calls from colleagues telling him that they were concerned about what the video showed. His world is a very small one, and you don’t want to bite the hand that feeds you! Some facility owners are pretty uptight about liability and such and may not hire him if they think he does not take safety seriously.

So he asked me to take it down, and I did. That was Monday morning (Sep 13, 2010). Today (Sep 15) he told me it was up on You Tube, by the time I looked at it it had over 77,000 views. It was on more than a dozen websites. The chance that someone important would see it was increasing rapidly. So the video most of you saw was one that had been ripped off from my website before I took it down. I wrote asking the guy who put it up to take it down but got no response so I contacted You Tube.

Once again I am sorry about pulling the video, I know that every time I looked at it my legs got weak, there’s no way I could do that type of work. AND THATS MY POINT – I need this guy who made the video, we plan to do more of them, but it won’t happen if he can’t get work because he’s been black listed by the industry. He’s also my friend and I don’t want to see him get hurt because of some video I put up on the internet.

We have had two offers to broadcast this video, a request to submit it to a film festival in France, over 118,000 views on You Tube. This was all much more than we had ever planned for or thought would happen.

AS SOON AS WE CAN WE WILL HAVE MORE VIDEOS ABOUT TOWER CLIMBING, in the mean time please be patient.

And once again thank you for all the comments.

Russ
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
Malle PietjeStandaard Lid
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
17-9-2010 00:10
shit, schroevendraaier vergeten........ effe terug laugh :D
Alles komt goed....
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
18-9-2010 03:37

viero schreef:

Hier nog één, al zou ik inderdaad wel iets meer veilg zekeren.
Niet zoals hier je haak door een kleine opening.

Free-climbing is soms noodzakelijk, in dit filmpje werd er zeker goed, doordacht en veilg geklommen.

Misschien is het gewoon maar beter dat mensen die dit niet durven, gewoon lekker beneden blijven en zich er vooral niet mee te bemoeien.
Ik heb zelf een poosje dit werk gedaan en er gebeuren idd dingen die niet mogen maar het gaat wel sneller en veiliger.

Het maakt verder niet uit hoe hoog je zit boven de 35-40 meter, alles daarboven is voor je hersenen niet een in te schatten hoogte,
behalve dat het hoog is.
Zelf heb ik meer moeite met 9 meter (genie) dan met 53 meter (onderkant catwalk ArenA).
En het maakt niet uit hoe ervaren je bent, het is een onnatuurlijk gevoel om over de reling van een catwalk te stappen op 40meter plus.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
MifexStandaard Lid
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
18-9-2010 16:09
Oh, deze man doet het gewoon zonder gezekerd te zijn! Nog even op de top staan voor de leuk!
I Love House Music!
LeijoStandaard Lid
Sinds: 5-2-2004
Laatste: 18-6-2014
20-9-2010 21:52
Mijn knieën worden al week als ik in een leeg soepbord kijk. laugh :D

Maar nu even serieus. Met in een vliegtuig zitten heb ik geen probleem, maar zodra ik op hoogte ben terwijl ik contact heb met de grond (flatgebouw, achtbaan e.d.) voel ik mij niet zo op mijn gemak. Dat wil overigens niet zeggen dat ik nooit in een achtbaan ga of , aangezien ik weet dat de rush, die na de trage omhooggang komt, alles weer goed maakt.

Respect voor de mannen die dit werk doen! Ik heb met vlinders in m'n buik en zweethanden zitten kijken!
2x Technics SL-1210M3D met Ortofon CC DJ S, Dateq XTC, Pioneer HDJ-2000K / V-Moda Crossfade LP, Traktor Scratch Pro 2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)