Forum > Licht

Is dit mogelijk? (PC->MIDI->LC12/2->Moving heads).

(13 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
ArvoitusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2010
Laatste: 10-12-2010
Berichten: 11
18-8-2010 00:54
Hallo, Ik ben wat aan het brainstormen en ik ben nog redelijk nieuw in de licht wereld, en ik vroeg me af of iemand vlug kon zeggen of dit mogelijk was:

Ik heb een laptop met daarbij een interface die midi in/out heeft.
Ik weet dat een Light Commander 12/2 midi signalen kan ontvangen en verwerken.
Voor een klein jongeren centrum huur ik af en toe wat intelligent licht, en die stuur ik met een Light Commander 12/2 aan.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om op mijn laptop een programma te installeren (waarin ik dan scene's programmeer) en dan met midi-signalen de light commander 12/2 aanstuur en die op zijn beurt dan weer het licht aanstuurt.

Hartelijk bedankt!
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 20-4-2024
Berichten: 431
18-8-2010 00:58
En waarom zo'n constructie? Je kan toch gewoon ofwel met de tafel alles sturen ofwel met de computer (via een usb-dmx dongle)? Waarom moeilijk maken als het gemakkelijk kan wink ;)
Fun is serious business!
ArvoitusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2010
Laatste: 10-12-2010
Berichten: 11
18-8-2010 01:14

viero schreef:

En waarom zo'n constructie? Je kan toch gewoon ofwel met de tafel alles sturen ofwel met de computer (via een usb-dmx dongle)? Waarom moeilijk maken als het gemakkelijk kan wink ;)
Op dit moment heb ik het licht/geluid budget al overschreven (150 euro voor een klein USB-DMX dongeltje krijg ik er helaas niet meer bij, dan moet ik wachten tot 2011), dit leek me een leuke tijdelijke oplossing.

Het is inderdaad een omslachtige oplossing, maar als het zou werken dan is het alvast een leuke manier om met de software te gaan oefenen voordat ik een usb-dmx dongle heb happy :)