Forum > Newbie Forum

KRK RP6 G2 probleem met speaker

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
JorloStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-8-2010
Laatste: 28-9-2010
Berichten: 5
5-8-2010 20:54
Ik heb geprobeerd om de beide speakers op hetzelfde volume te brengen. Als ik ze ongeveer even luid krijg klinkt de ene vele 'scherper' dan de andere, ik denk dat het dan voornamelijk de tweater is die geluid maakt, terwijl de andere (box) een 'voller' geluid maakt. Ze met de gain op een zelfde volume brengen, in open ruimte, is zeer moeilijk.

TRS of XLR heb ik niet, ik gebruik vrij lange opgerolde RCA kabels. Misschiens ergens een TRS of XLR oppikken een dezer dagen.

Aan het inputapparaat ligt het ook niet want ik heb reeds verscheidene inputapparaten getest.

De knopjes zijn er bij mijn weten nog niet af geweest, ik heb ns geprobeerd of ze er vlotjes afgaan maar ze zitten stevig vast (ik ga er uiteraard niet te hard aan trekken!).

Ik zal zo snel mogelijk TRS of XLR kabels kopen en dan deze testen.
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 160
7-8-2010 19:28
doet je laagspeaker van de ene kast het wel?? Dit, omdat je zegt dat je alleen de tweeter hoort.
Deze knop?? Dat is de talentknop!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-8-2010 19:19

jorlo schreef:

Het is geen kwestie van locatie, ik heb het probleem ontdekt toen beide boxen in een open ruimte op gelijke afstanden van elkaar stonden. Ik kan op luidere volumes de speaker van de ene box ook harder zien trillen dan de andere. Het verschil is ook duidelijk hoorbaar.
Kan zijn dat ik iets mis in dit verhaal, maar begrijp ik het goed dat je de monitoren nog niet van plek hebt verwisseld? In dat geval zou ik dat toch eerst eens daadwerkelijk doen, zonder verder ook maar iets aan de setup te wijzigen. Kabels ook laten liggen dus. Verhuist het probleem naar de andere kant, dan zit het in het topje. Verhuist het probleem niet mee, dan zit het elders in je signaalketen.

Waarbij ik me direct afvraag hoe lang de tulpkabels zijn die je gebruikt.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2052
8-8-2010 19:26

Sylvia schreef:

Waarbij ik me direct afvraag hoe lang de tulpkabels zijn die je gebruikt.
Want?
Heb tulpkabels door ons hele huis liggen, makkelijk 10-20 meter, zonder enig probleem van signaalverlies ofzo.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 384
9-8-2010 20:41
Met de aanwijzing dat hij de ene box harder ziet trillen, en het feit dat hij de kabels heeft verwisseld, lijkt me het probleem (een slechte contact o.i.d.) toch echt in de box te zitten. Als je het zo hebt afgesteld dat de streepjes op beide kasten gelijk staan, dan hoeft het inderdaad niet te betekenen dat ze dezelfde output geven, maar uit jouw verhaal lijkt de ene kast veel harder te gaan en dat hoort ook niet. Tenminste, ik heb het niet zo mogen ervaren met al die actieve kastjes die ik voor mijn neus heb gehad.

Gr. Daniel
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
10-8-2010 09:46

jorlo schreef:

Ik heb geprobeerd om de beide speakers op hetzelfde volume te brengen. Als ik ze ongeveer even luid krijg klinkt de ene vele 'scherper' dan de andere, ik denk dat het dan voornamelijk de tweater is die geluid maakt, terwijl de andere (box) een 'voller' geluid maakt. Ze met de gain op een zelfde volume brengen, in open ruimte, is zeer moeilijk.

TRS of XLR heb ik niet, ik gebruik vrij lange opgerolde RCA kabels. Misschiens ergens een TRS of XLR oppikken een dezer dagen.
Als ook dat het probleem niet verhelpt dan lijkt het me tijd om de kast met het "scherpe" geluid naar ons op te sturen. Neem in dat geval via Email eerst wel even contact met ons op.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JorloStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-8-2010
Laatste: 28-9-2010
Berichten: 5
13-8-2010 20:28
Heb het druk gehad deze week dus nog geen tijd kunnen nemen om kabels te kopen. Dit doe ik morgen.

Het probleem doet zich oa voor als m'n boxen in de tuin stonden, opener kan bijna niet.

groet,
jori

Terug naar forum Reageer (zonder quote)