Forum > Algemeen Forum

Onderwater thema + blacklight

(21 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
26-5-2010 20:58
Deze zomer wil ik nog eens een feestje doen voor mijn vrienden.
Het thema zou zijn 'Atlantis'.
De ruimte bestaat uit 4 meter op 10, erg klein dus... het is in een huis en de dansvloer bestaat eigenlijk uit 2 kamers.
Het volk zal de 25 man waarschijnlijk ook niet overschrijden.

Om de visies wat beperkter te houden, ik zou met de kleuren blauw en blauw/groen willen werken.
Voor de kleuren te krijgen ga ik vermoedelijk 6 led parren 24 * 1 watt gebruiken.
2 als licht bij de 4 scan's die ik ook ga gebruiken bij de dj booth.
2 als uplighting achter de dj booth en 2 als uplighting in de andere ruimte vermoedelijk.

Verder zou ik veel met blacklight willen werken, en daar zit het probleem nu net.
Ik wil eerder een psy-trance goa achtige look geven aan mijn onderwater festijn.
Daarom ben ik ook op zoek naar zaken die reageren op blacklight.
Ik wil het budget ook zo veel mogelijk beperken, zodat er veel voor de drank overblijft.
Dus oplichtende poseidon standbeelden van een paar €100 zijn uit den boze.

Iemand enig idee of er kant en klare stof-slierten-slingers bestaan die reageren met blacklight ofzo?
Allerlei andere voorwerp-voorstellen die me kunnen helpen om een goa achtig onderwaterfeest te kunnen voorstellen zijn welkom.
Ik zat ook al te denken aan een wit laken te bespuiten met fluo graffiti.

Het idee om met droog ijs te werken zit ook al in mijn achterhoofd...

Alle andere ideeën zijn zeker welkom.
waar heb ik al aan gedacht: ronddraaiende gobo's selecteren op de scan's op blauw om zo watereffect te creëren...
Kans bestaat dat ik me nog een watereffect ga aanschaffen, maar ik ben er nog niet aan uit welk.

Ik heb 8 ledparren, 4 showtec genesis 250elc scan's, 2 hq power extreme 250's
de kleine effecten ga ik proberen thuis te laten, om een kleurensoep te voorkomen.
Kwa blacklight heb ik ook genoeg in huis voor die ruimte...
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
26-5-2010 21:08
Het thema zou zijn 'Atlantis'
Toch niet toevallig vandaag Filosofie examen gedaan? laugh :D /Offtopic
Twitter mee met @andycobbennl
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
26-5-2010 22:17
Misschien kun je ergens een Aquatic of iets dergelijks huren?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 9469
27-5-2010 09:10
goedkoop dingen die reageren op blacklight,
ga eens bij de action op de speelgoedafdeling snuffelen bij glow in the dark spullen
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
27-5-2010 09:15
ik kan misschien nog wel aan een aantal bakken met glow in de dark komen mocht dat interessant voor je zijn :)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 2052
27-5-2010 11:47

haas2 schreef:

Iemand enig idee of er kant en klare stof-slierten-slingers bestaan die reageren met blacklight ofzo?
Wel ervaring met een BHtje dat reageerde op blacklight en het truitje van het meisje dat er overheen zat niet... Vond ze niet grappig.
Er zijn dus wel degelijk stofsoorten (gewoon katoenen lakens??) die reageren op BL.
Kwestie van testen dus.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
27-5-2010 12:19
Ik zou ook voor repen gescheurd katoenen laken gaan en die ophangen (aan plafond? truss,...?)
Door de blacklight gaan die wat fluopaars oplichten en dat in combinatie met je ledspots (blauw - blauw-groen) gaat volgens mij een leuk effect geven.

Mocht je daarbij nog een ventilator plaatsen (die draait) krijg je nog wat beweging in de slierten zodat je het effect van zeewier krijgt? Is maar idee hoor...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 9469
27-5-2010 13:01
met gescheurde repen katoen laken kan je ook uitstekend molotovcocktails maken.
Zeer brandgevaarlijk tip zonder impregnatie.

als je repen aan het plafond wilt hangen, neem dan aluminium folie, daar kan je ook leuke effecten mee creëren, en een stuk minder brandgevaarlijk.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
27-5-2010 14:54

Tom schreef:

met gescheurde repen katoen laken kan je ook uitstekend molotovcocktails maken.
Zeer brandgevaarlijk tip zonder impregnatie.

als je repen aan het plafond wilt hangen, neem dan aluminium folie, daar kan je ook leuke effecten mee creëren, en een stuk minder brandgevaarlijk.
ja inderdaad zeg! Want stel je voor dat één van die 25 vrienden zomaar molotovcocktails gaat maken! shut up :X Heb je thuis ook een geïmpregneerd tafelkleed? Stel je voor dat je partner er eens een lucifer bij houdt voor de grap...
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 430
27-5-2010 17:04
Niet zo overspannen Fritz.... Op een feestje heb je (in tegenstelling tot thuis aan de diner tafel) te maken met baldadig en beschonken gedrag. Ook gelden er voor je etentje thuis geen brandveiligheidseisen en voor een, al dan niet openbaar, feestje wel...

Kortom; Tom heeft groot gelijk dat hij dit aankaart. Het verhaal van het Hemeltje nooit gehoord?
The return of the BoomBap

Terug naar forum Reageer (zonder quote)