Forum > Geluid

MB Audiosystems

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
HerbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2010
Laatste: 7-8-2010
Berichten: 8
11-5-2010 13:05
Zijn er mensen die ervaring hebben met MB Audio en dit willen delen?
https://www.mbaudiosystems.com/

We gaan de volgende sets evalueren:
MB-Audio, Fohhn (XT5), dB Technologie DVA en Delta Loudspeakers. Misschien nog een setje van EV en EAW we weten nog niet welke.
LjmarkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 103
11-5-2010 13:51
Wij werken met volle tevredenheid met MB. (18.0 subs en 15.2toppen)
Mijn baas heeft vorig jaar na uitvoerige demo's besloten hierin te investeren. Het is niet goedkoop maar de prijs/kwaliteit verhouding is super.
Ik heb zelf de set 1 op 1 gehoord naast KF850 (oude versie met TAD hoog), sound projects SP4 en meyer msl4 /650p. Qua volume zijn de 15.2 toppen vergelijkbaar met msl4, de sp4 en 850 gaan wel een tantje harder. Wel klinkt de 15.2 veruit het beste. (opener en veel meer definitie in het hoog)
De subs winnen het qua diepgang van alle bovengenoemde subs, qua spl veegt hij de vloer aan met de 650p subs, ook de 850 sub krijgt het moeilijk.
Het grote voordeel tov de boven genoemde sets is het gewicht en grootte van de kasten, de set is zeer goed handelbaar.
Met een enkele set doen wij ongeveer 400 personen bij een housefeest, en grotere zalen voor theaterdingetjes. Met een dubbele set +/- 1000 man. Een keer een tentfeest gedaan met 1700 man (om budgettaire redenen) maar toen moest de set echt in aan zn max, en hebben we nog een delay bij moeten plaatsen.

Vergis je niet in de 15.2 top. Het lijkt een simpel 15'' frontgeladen kast maar door de speciale hoorn draagt het geluid verrassend ver.
Voor MB werkte wij met bell. (vps 420) tegen één MB set moesten we een dubbel vps set zetten (dus 8 subs 4 toppen hoorngeladen)
Wil je beukfeestjes doen dan raad ik je aan om iets goedkopers te zoeken, maar van feesten waar het goed moet klinken, rockbandjes tot theatherwerk is MB echt het overwegen waard.
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
11-5-2010 15:14
Ik heb afgelopen vrijdag ook 2 stuks 18.0 subs gehoord icm 2 maxjes. Ik was verbaast over de output van de subs! Ook is de klank zeker niet slecht.
ja...
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
11-5-2010 16:46
Eindelijk iemand die ook interesse heeft in MB, Hof / MB is toevallig mijn overbuurman in Haren GN.
Zelf heb ik enkele malen met de 18.0 en de 15.2 mogen werken, beetje overkill: feestje van 400man met een dubbele set (2 subs + 2tops per kant).

Conclusie, in een woord verbluffend! Glimlach van oor tot oor! Alle gekheid op een stokje, het is kwalitatief hoogwaardige apparatuur die op vele gebieden inzetbaar is. Subs drukken mooi door,hoog draagt ver maar blijft ook ten alle tijden ontzettend zuiver. Als ik jullie was zou ik gewoon even contact zoeken met Peter Vlas en in overleg gewoon eens het een en ander proberen. Ik kan je uit ervaring vertellen dat je er geen spijt van zal krijgen.

Ciao
Mr. Jameson...
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
11-5-2010 17:08
Heb op een klus een keer een viertal MB 12.1 kasten gehad (was een samenwerking met een collegabedrijf). Mijn conclusie: klinkt goed, maar het is niets bijzonders.
Mid/hoog mistte naar mijn gevoel elke vorm van definitie en neigde erg naar de agressieve kant.
Voor het geld dat deze kasten kosten is er beter spul op de markt, neemt niet weg dat de kasten wél in het hogere segment thuishoren.

Natuurlijk is bovenstaande gewoon maar een mening. Zoals voor alle geluidsapparatuur geldt kan een goede keuze alleen maar gemaakt worden door zelf te gaan luisteren. Het mooiste is om alle systemen die je op het oog hebt eens op jouw locatie naast elkaar te zetten en zelf te bepalen wat de meest geschikte set is.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
CorneelAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2010
Laatste: 24-8-2010
Berichten: 20
11-5-2010 20:03
Heb vorige week een medewerker van Hof gesproken, maar één van de mede ontwikkelaars is ontslagen. Denk niet dat er voorlopig een doorontwikkeling plaats zou vinden en/of alles momenteel stil ligt. Persoonlijk zou ik kiezen voor een apogee set of een merk wat a langer bestaat.
"luister gewoon naar het product om je zelf te overtuigen van de kwaliteit."
CorneelAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2010
Laatste: 24-8-2010
Berichten: 20
13-5-2010 10:38
Hey Herb,

Ik was zelf ook aan het kijken naar een setje happy :) echter als je toch diverse systemen gaat beluisteren, zou ik ook eens LAN gaan beluisteren. MB is gebouwd op de filosofie van LAN, maar dan actief, klank technisch ligt het ver uit elkaar. Je woont in Emmen(Zwolle of Drenthe ??)zag ik je profiel.Ik zou de importeur eens bellen, zit in Assen, is toch ook in de buurt? Heb nu beide systemen naast elkaar gehad. Inderdaad passief tegen actief, maar vond de 12" erg agressief klinken van MB.(Eigen persoonlijke mening) Als de actieve lijn uit is, wil ik ze nog wel eens naast elkaar zetten. Daarnaast vond ik de kasten erg prijzig..ik heb de overweging naar LAN gemaakt..reden:

- Prijstechnisch
* Heb hier nog een offerte liggen van MB 4x MB12.1 en 2xMb18.0 voor =/- 17000 euro (actief)
* LAN 4x LH12 en 2x L300 voor 8850 (met versterker =/-11000) (+/-1000 personen)
Is wel nieuw trouwens..kon ook nog ergens een tweede hands stack van MB krijgen van LAN kon ik niks tweede hands vinden.
is volgens mij excl. kortingen.

Wij gebruiken deze set op een vaste locatie 20 mtr br x 40 mtr diep, is ruim voldoende vermogen.

onze doorslag wat betreft de keuze waren:
- Klank
- Gewicht
- Meer zekerheid..(wat is zekerheid tegenwoordig);)
- Kan het op diverse plekken bij huren
- compact in cases
- Passief ging onze voorkeur naar uit

Ook niet geheel onbelangrijk versterker: Incl: 2 HE versterker 4 kanalen 1,5 KW per kanaal en maar 11kg) goed voor de rug

Waarvoor ga je de set gebruiken, binnen/buiten, installatie, aantal personen???

Hou ook gewoon onze D&B set ernaast, echter zijn de kasten zwaarder en robuuster...maar voor het grotere werk wel fijn..misschien dat we in de toekomst volledig overgaan, maar goed dat moet de toekomt uitwijzen..nu nog niet in ieder geval.

Toch blijft het advies, uitnodigen op locatie, misschien tijdens een live optreden(mits ze dat doen), luisteren, luisteren en dan een keuze maken.

Wens je succes met de keuzes.. er is ook zoveel op de markt tegenwoordig...

groeten en fijn weekend alvast..
"luister gewoon naar het product om je zelf te overtuigen van de kwaliteit."
HerbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2010
Laatste: 7-8-2010
Berichten: 8
17-6-2010 14:57
Bedankt voor de reacties. hier kan ik mee uit de voeten.
LErojjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2008
Laatste: 30-6-2015
Berichten: 55
17-6-2010 16:30
Hallo Herb,

Als je toch systemen aan het uitproberen bent zal ik ook zeker overwegen om even naar System One te luisteren.
(het gaat immers niet over een paar honderd euro wink ;) )
Heb al veel positieve reacties over dit merk gehoord, heb er (helaas) maar 1x mee mogen werken (2x D-top1, 2x D-sub3). Stond wel versteld wat er een een geluid uit die kasten komt, is zeker vergelijkbaar met nexo, d&b enz. ook doen ze daar (volgens anderen zeggen) niet moeilijk om een keer een set uit te proberen op klus.
Het zijn wel lompe kasten, maar daar zit je met dit soort vermogens toch wel aan. Al valt het gewicht van de top nog mee (50kg)

Leroy
je zou t maar hebben...
Niekj92Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-3-2009
Laatste: 20-4-2014
Berichten: 126
17-6-2010 16:39
System One hebben wij ook op het werk, we hebben 4x D-Top1 en 4x D-Sub3.
Ik heb de set zelf nog niet gehoord maar wel vele positieve reacties van mijn collega's gehoord!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)