Forum > Geluid

Ervaringen RCF art525A

(47 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
27-4-2010 12:11

T_Sound schreef:

Wat betreft spraak over een 15 inch topje, inderdaad, zou ik liever ook niet doen, maar RCF (de 322a en de 525a) is bij mij een uitzondering,
De 322a hoef je niet als uitzondering te noemen (aangezien deze helemaal geen 15" woofer heeft maar een 12" woofer ;-).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjspeakertjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2010
Laatste: 7-7-2010
Berichten: 5
27-4-2010 16:37
@T-sound,

Bedankt voor je reactie, het worden waarschijnlijk 4 subs (8003)+2 toppen (525). Er komt misschien ook nog een 522 als monitor of om snel een micje op te prikken op locatie. (522 op statief, mic en power erin en gaan)

@Frank76,

Er komt een aparte "werkgroep" hiervoor, zodat er nooit een leraar/toa zal zijn die de boel moet prikken/gebruiken. Genoeg mensen moet lukken, we zijn al met 4, en het gaat als maatschappelijke stage gelden (aangezien we geen winst maken, omdat we alleen voor school/vrijwilligersorganisaties werken.), dus dat zal geen probleem zijn. Wel word de set zo compact, universeel en multifunctioneel mogelijk samengesteld, vandaar de keuze voor actief en RCF.

Stiekem wacht ik op de reactie van Sis...

Daan
Lord, please help me to keep my big mouth shut until I know what I am talking about!
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
27-4-2010 16:43
Ik zou de 15 en 12 inch varianten toch eens even naast elkaar zetten. Mijn ervaring met de ART-3 serie is namelijk dat de de ART-322a beter klinkt dan de ART-325a. Zowel stand-alone als in combinatie met een subje. Ik weet niet of dit ook geld voor de 5-serie, maar ik zou toch maar even gaan luisteren.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2052
27-4-2010 16:47

djspeakertje schreef:

@Frank76,
...Wel word de set zo compact, universeel en multifunctioneel mogelijk samengesteld, vandaar de keuze voor actief en RCF.
Daan
Leg dat even uit, ik vind de 525 namelijk niet echt universeel door de 15 incher, niet heel compact en universeel/multifunctioneel zou ik zelf geen actief pakken. Altijd 2 kabels trekken per speaker, bij een spatje regen zou ik ze niet buiten zetten etc.
Maar ik ben ook niet direct fan van actief.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Dj joeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2005
Laatste: 25-2-2015
Berichten: 160
27-4-2010 17:04
waarom zou een kast niet functioneel zijn door een 15 inch driver?
als je een 15 en 1 inch combinatie hebt kan ik hier nog inkomen maar de 525(a) heeft een 2 inch hoogdriver, deze neemt het volgens de specs over vanaf 1200hz.
tot 1200hz kan de 15 inch makkelijk doorlopen, je hebt dan ook geen voordeel meer van een 12 inch mid driver..

en het is maar hoe je het bekijkt, je hoeft bij actieve speakers geen heel versterker/processor rack mee te slepen, signaal kabeltje vanuit je mixer erin en je bent klaar.
als het dan toch gaat regenen trek je er even een vuilniszak overheen wink ;)
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
27-4-2010 17:50
Waarom niet die KS set gebruiken? Is die te klein?
DjspeakertjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2010
Laatste: 7-7-2010
Berichten: 5
27-4-2010 19:55

dj joe schreef:

waarom zou een kast niet functioneel zijn door een 15 inch driver?
als je een 15 en 1 inch combinatie hebt kan ik hier nog inkomen maar de 525(a) heeft een 2 inch hoogdriver, deze neemt het volgens de specs over vanaf 1200hz.
tot 1200hz kan de 15 inch makkelijk doorlopen, je hebt dan ook geen voordeel meer van een 12 inch mid driver..

en het is maar hoe je het bekijkt, je hoeft bij actieve speakers geen heel versterker/processor rack mee te slepen, signaal kabeltje vanuit je mixer erin en je bent klaar.
als het dan toch gaat regenen trek je er even een vuilniszak overheen wink ;)

Kijk, dat is o.a. waarom we voor actief hebben gekozen. Verder heb ik de 15"er gepakt omdat deze stand-alone wat meer aankan dan 12"ers, dat is handig voor tot +-50 man, dan heb je toch nog wat laag. Verder dus geen ampracks, en ik hoef mijn opvolger niet uit te leggen hoe een processor werkt:). Ook is het universeler, omdat je indien nodig dus een topje op een statief kan pleuren, micje erin en gaan, terwijl je daar bij passief dan voor alle kasten losse ampracks nodig hebt wil je zoiets kunnen doen. Verder is het makkelijk inprikken op andere sets/ makkelijk uitbreiden.

De KS set word niet gebruikt omdat deze van de sectie muziek is en de drive-inn van een ander potje word betaald, bovendien kunnen 2 KS CW118 (solo subjes) nooit op tegen 4* RCF 8003. Ook hebben we met onze bigband gemerkt dat het laag wel eens te wensen over laat in die ruimte.

We gaan donderdag brainstormen met de hele ploeg, en dan weten we hopelijk ook wat meer over het budget, ookal zal er het eerst worden bespaard op het licht razz :p.

Daan
Lord, please help me to keep my big mouth shut until I know what I am talking about!
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
27-4-2010 19:55

Frank76 schreef:

djspeakertje schreef:

@Frank76,
...Wel word de set zo compact, universeel en multifunctioneel mogelijk samengesteld, vandaar de keuze voor actief en RCF.
Daan
Leg dat even uit, ik vind de 525 namelijk niet echt universeel door de 15 incher, niet heel compact en universeel/multifunctioneel zou ik zelf geen actief pakken. Altijd 2 kabels trekken per speaker, bij een spatje regen zou ik ze niet buiten zetten etc.
Maar ik ben ook niet direct fan van actief.
2 kabels trekken naar een actieve set is allang uit de mode.
Ik gebruik een belden kabel met zowel audio als stroom in één kabel wink ;)
Dus aansluiten is zo gepiept.
En ja ik werk nog altijd met de ART 525 A, en ben nog niet van plan om andere speakers te kopen, ben er zeer tevreden van.
Voor diegene die denken dat er te weinig mid in zit ? Niet waar dus .
Deze kast is mooi van klank goed gebalanceerd op alle frequenties en niet aggressief ondanks zijn 2" driver.
greetz
sis
Freelance muzikant, producer, componist .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)