Forum > Licht

freestyler hulp

(210 reacties. Pagina 14 van 22)
Moderator(s): Dré
Dj-BpmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2006
Laatste: 2-10-2013
Berichten: 71
29-1-2010 11:33
Klopt wat je zegt je kunt aanvinken in options: "Cue multiselect always enable"
Op deze manier kun je inderdaad in het cue menu meerdere sequence tegelijk afspelen.

Mijn probleem betreft zich op de cue-list buttons welke aan de rechterkant bevinden in het cue menu.
Welke volgens de "help" bedoeld zijn om snel meerdere cues tegelijk aan te roepen en dus complete programma's van kleur/beweging/gobo in 1x tegelijk op te roepen en af te spelen.
Maar goed dat is niet precies wat ik wil, ik wil namelijk elke functie van de movingheads apart opslaan onder die buttons (beweging/kleur/gobo) etc.. Zodat ik wanneer ik meerdere buttons aanklik en activeer kan mixen met mijn gemaakte sequences.

Overidebuttons die je ook hebt kunnen toch enkel 1 stap uitvoeren? en niet ook een complete sequences?
OVmusic drive-in shows
Remco_kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2010
Laatste: 17-10-2010
Berichten: 21
2-2-2010 15:54

Victor Junior schreef:

Dat kan wel... Ergens in de setup kun je gewoon aanvinken dat je meerdere sequences tegelijk af kunt spelen.
Dat klopt, en als dat uitstaat dan kan je (dacht ik) met de CTRL toets ingedrukt ook meerdere sequences gelijkertijd afspelen. Maar makkelijker en beter (wat mij betreft) is om het standaard aan te zetten.

Als toevoeging hierop:
Als je altijd alle sequences in een cue wilt starten, moet je daarnaast even gaan kijken naar het gebruik van submasters in FreeStyler, volgens mij wordt het leven dan een stuk makkelijker én mooier.
Het gebruik van cue-list buttons is ook makkelijk voor dit doel.
Overidebuttons die je ook hebt kunnen toch enkel 1 stap uitvoeren? en niet ook een complete sequences?
Klopt.
Maar die cue list buttons hebben nou eenmaal een compleet andere functie. Ze laden een opgeslagen cue en starten alle cue's. (tenminste, als ik het goed uit m'n hoofd zeg).
FreeStyler user and developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
2-2-2010 23:19
Klopt.
Dj-bcStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-8-2008
Laatste: 15-3-2010
Berichten: 1
9-2-2010 08:18
Ik heb soms dat ik even alleen de parren aan wil hebben, alleen dan moet ik die weer (helemaal) uitdrukken.

Ik heb een speciaal sneltoets "B" voor blackout, maar dan gaat alles uit.

Kun je ook speciale Black out groepen maken, bijvoorbeeld alleen voor de scanners?
En alleen voor de parren enz?

En dan is "B" voor alles.

Dan doe ik bijvoorbeeld sneltoets "V" en dan gaan bijvoorbeeld alleen de scanners uit.

Is dit mogelijk?

Ik heb dit al wel een keer gezien bij Keyboard shotcurts bij Freestyler dat een Blackout Group 1, 2 3 enzevoort is.

Alleen dan is nog de vraag, hoe kan ik de scanners aan groep 1, en de led parren aan groep 2 toevoegen.

Ik hoop dat er een antwoord is.

Bedankt.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
9-2-2010 08:20
Wat je kan doen is een sequence maken waarin het intensity kanaal en shutter helemaal op 0 staan, en die toewijzen aan een override button.
Remco_kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2010
Laatste: 17-10-2010
Berichten: 21
9-2-2010 09:35
Ik heb gisteravond dit antwoord ook op een ander forum aan je gegeven, dus hier ook maar effe dan:

Je kan groepen definieeren in het menu Edit->Groups.
Blackout group 1 is dan de eerste groep die daar is gemaakt, group 2 de 2e.... enzovoort. Tenminste, als ik dat goed heb. Nooit getest.

Als ik een deel van de fixtures uit wil hebben, maak ik doorgaans een scene waarin ik van alle fixtures die ik uit wil hebben alleen het intensity/dimmer/shutter kanaal van naar 0 zet. Sla die scene op, voeg 'm toe aan de override buttons en ik hang er een knop op m'n externe controller aan via midi (in jouw geval kan dat ook een toets zijn op je toetsenbord. (zoals pietje hierboven dus ook zegt)

Zou ook zo moeten werken, nu is het een kwestie van kiezen. happy :)
FreeStyler user and developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
Sven dStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-3-2010
Laatste: 23-3-2010
Berichten: 2
15-3-2010 21:25
Hallo allemaal

Een vraagsje. Ik zou graag 2 dimpacks sw-416 aansluiten op freestyler maar ik vind geen fixture voor deze packs. Bestaan deze zoja waar vind ik die?

Alvast bedankt
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-3-2010 21:39
Een dimpack is een dimpack. Deze heeft 4 DMX-kanalen, die allen een dim-kanaal aansturen van 0-100% bij waarden van 0-255. Kortom, pak 4 "generic" 1 channel dimmers, of als Freestyler dat snapt een 4-kanaals dimmer van welk willekeurig merk dan ook ("generic" = algemeen)
Light Image
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
16-3-2010 08:43
Gewoon losse parren in Freestyler zetten. Staan (uiteraard) bij Parcan. Dat zijn losse dimmerkanalen.
CrxtreemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2004
Laatste: 11-5-2019
Berichten: 164
16-3-2010 09:01
Op het forum van Freestyler zag ik ook dat ze een multidim aangemaakt hadden.
Misschien dat je daar wat mee kan?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)