Forum > Geluid

welke draaitafel ?

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
9-2-2010 16:15
als je twijfelt over die 100 euro, koop dan gewoon technics, dan houd je op het einde geld over. Want alle merken dalen gigantisch in waarde en technics blijven redelijk stabiel in waarde. Bovendien zul je technics overal tegenkomen bij boekingen.
DjREsound
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
11-2-2010 07:00

DjREsound schreef:

als je twijfelt over die 100 euro, koop dan gewoon technics, dan houd je op het einde geld over. Want alle merken dalen gigantisch in waarde en technics blijven redelijk stabiel in waarde. Bovendien zul je technics overal tegenkomen bij boekingen.
BS, de prijs van een 'superoem' is 230 Euro, terwijl de 2e handsprijs al jaren om en nabij de 200 Euro ligt (heb er al weer een stuk of 8 in bezit gehad via de 2e hands weg...).

Enige reden om voor een SL te gaan boven een superoem is haar (mogelijke) HiFi kwaliteiten.

Als ik weer TT's moest kopen> Reloop RP-6000 MK5b + een mooi elliptisch Ortofon elementje..(..Of de OM versie daarvan)
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
11-2-2010 09:46
niet helemaal mee eens, OEMs zijn prima tafels maar sinds ik een setje SLs heb ben ik hooked aan die dingen, is net wat meer kwaliteit, vooral het gevoel van de SL is heerlijk laugh :D

wat niet wil zeggen dat een OEM een verkeerde keuze zou zijn happy :)
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
11-2-2010 11:25

RiMa schreef:

is net wat meer kwaliteit, vooral het gevoel van de SL is heerlijk laugh :D
Kun je dat nader omschrijven? Ben toch wel benieuwt wat je nu precies bedoelt.
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
11-2-2010 11:38
OEM is net te krachtig en aangezien ik veel scratch is dat redelijk hinderlijk soms, platter van de technics is beter te controleren naar mijn mening happy :)

Maar goed dat allemaal subjectief uiteraard maar wel hoe ik het ervaar.
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
11-2-2010 13:03
Ik vraag me eerlijk gezegd een beetje af hoeveel tijd je ECHT achter een super OEM bak hebt doorgebracht (no offence).

Geval is namelijk dat de extreme torque van de OEM bak je absoluut niet in de weg zit (in tegendeel; hij laat zich makkelijker, nauwkeuriger, minder nerveus en prettiger corrigeren dan een SL). Dit is namelijk net het meest belangrijke punt waarop de Super OEM bak letterlijk de vloer aanveegt met de SL.

Stabiliteit van de arm kan ik me nog iets bij voorstellen. Demping van het chassis kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar motor gedag? Naah. ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
11-2-2010 13:44
Heb de OEMs denk ik een jaartje of 4.

edit: ik zat te liegen aankoop datum is 28-12-06, eerste setje wat ik aanschafte was in 2005 :)

Ik zeg ook alleen maar hoe ik het zelf ervaar natuurlijk en ik heb het ook niet over het correctie gedrag bij het mixen, ik scratch 99% van de tijd en vind de SL daar beter bij reageren dan de OEMs. Door de kracht van de OEM is het minder goed te manipuleren en dat kan hinderlijk zijn. Maar gevoel is iets persoonlijks dus het kan voor een ander weer totaal anders zijn.

De arm is wel t eerste wat me opviel idd, voelt echt solide aan.
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
11-2-2010 16:14
2 x bewerkt. Laatst door Voltcontrol op 11-2-2010 16:23
Wat je bedoelt is; "Het feit dat de SL een zwakkere motor heeft en dus minder weerstand geeft bij het scratchen vind ik prettiger". (Wat ik goed zou kunnen begrijpen. ;) )

De s-oem pitcht veel exacter, dit maakt de beatmatch een stuk sneller. Als je een s-oem gewensd bent en je staat achter een SL te beatmixen vereist dat wel een stuk aanpassing in je techniek, je moet het platter van de SL nog corrigeren na de beatmatch door zijn motorgedrag, die van de s-oem niet.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
Gino VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-2-2010
Laatste: 1-3-2019
Berichten: 84
11-2-2010 16:14

Dré schreef:

Ik vraag me eerlijk gezegd een beetje af hoeveel tijd je ECHT achter een super OEM bak hebt doorgebracht (no offence).

Geval is namelijk dat de extreme torque van de OEM bak je absoluut niet in de weg zit (in tegendeel; hij laat zich makkelijker, nauwkeuriger, minder nerveus en prettiger corrigeren dan een SL). Dit is namelijk net het meest belangrijke punt waarop de Super OEM bak letterlijk de vloer aanveegt met de SL.

Stabiliteit van de arm kan ik me nog iets bij voorstellen. Demping van het chassis kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar motor gedag? Naah. ;-)
ik heb zelf ook eens met de sinqs gespeeld en ik bakte er bijna niets van ze geven een heel ander gevoel als een technics maar ik denk dat dat de gewoonte is
of misschien staan ze veel te scherp afgesteld maar het zijn wel degelijke platenspelers om met te daaien als je ze gewoon bent

mvg Gino
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
11-2-2010 16:27

Gino V] schreef:

misschien staan ze veel te scherp afgesteld
Als je de eerdere posts leest...
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)