Forum > Geluid

Foto's van open speakers

(113 reacties. Pagina 2 van 12)
Moderator(s): Dré
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 384
15-1-2010 13:35
Wat Drè bedoelt is dat als je wilt onderzoeken of er verbetering aan je kast mogelijk is, je je eerst zal moeten inlezen in de basistheorie van luidsprekerbouw. Op de (simpele) vraag of een tussenschot of het verlengen van de baspoorten winst oplevert, kun je dan zelf een antwoord geven. Begin eens met het doorlezen van de WinISD handleiding en voor jou relevante topics in het zelfbouwforum (bijv. de Helmholtz resonator of t/s parameters).
HankiephankieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-4-2009
Laatste: 26-1-2010
Berichten: 17
15-1-2010 17:57

Daniel schreef:

Wat Drè bedoelt is dat als je wilt onderzoeken of er verbetering aan je kast mogelijk is, je je eerst zal moeten inlezen in de basistheorie van luidsprekerbouw. Op de (simpele) vraag of een tussenschot of het verlengen van de baspoorten winst oplevert, kun je dan zelf een antwoord geven. Begin eens met het doorlezen van de WinISD handleiding en voor jou relevante topics in het zelfbouwforum (bijv. de Helmholtz resonator of t/s parameters).
Bestaat er er een versie van WinISD of iets gelijkaardig voor mac ?
Ik heb namelijk geen Windows pc
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
3-2-2010 21:50
Mijnheer, mijn toppen doen het niet shocked 8O
Rara hoe komt dat?

Wel aardig speakertje.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
4-2-2010 17:47
Ha Tom,

Zien we dat beide polen op 1 aansluiting gesoldeerd zijn?

Is dit de american audio Subwoofer waarvan je in het 2ehands deel de filters verkoopt? ik vond deze subs al behoorlijk veel op 4-acoustic subs lijken maar nudat ik de driver gezien heb weet ik dit zo goed als zeker! Lijkt enorm veel op de drivers die in mijn kastjes steken!

gr Hugo
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
4-2-2010 17:55
Nee, je ziet dat de 2+ en 2- niet doorgelust zijn wink ;) (of natuurlijk de 1)
Nu ook op internet!
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
4-2-2010 19:31
Ah tuurlijk... niet helelemaal direct duidelijk te zien wink ;)
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
4-2-2010 23:22
Hier zijn al behoorlijk wat DAP speakertjes de revue gepasseerd, maar volgens mij nog geen DAP X-15HLA (shop-afbeeldingen bij dit product kloppen overigens niet).

achterkant
aansluitpaneel dicht
aansluitpaneel open
voeding open
versterker
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
5-2-2010 08:13

Hugoov schreef:

Is dit de american audio Subwoofer waarvan je in het 2ehands deel de filters verkoopt? ik vond deze subs al behoorlijk veel op 4-acoustic subs lijken maar nudat ik de driver gezien heb weet ik dit zo goed als zeker! Lijkt enorm veel op de drivers die in mijn kastjes steken!

gr Hugo
klopt
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 276
12-3-2010 12:54
Gisteren een nieuwe set toppen gaan halen, 2 stuks DAP LT-212.

Meteen de schroevendraaier ter hand genomen en enkele kiekjes genomen.

Hier de link naar de foto's.

De woofers zijn gelijk aan de X-12T toppen maar dan met aluminium chassis en dubbel uitgevoerd natuurlijk, de hoorndriver is een maat groter dan de X-12T, de foto's liegen er niet om, zelfs de achter kap om bij de spreekspoel te komen is uit gegoten aluminium, kan dus een berg vermogen(lees warmte) verhapstukken. Tevens is er in de hoorn mond een fase plug gemonteerd.
De kast heeft een goede extra ondersteuning voor de hoog driver, de hoorn is ook van plastic, dus geen overbodige luxe met een magneet die even groot is als de magneet van de woofers.
Ook is de kast intern verstevigd om rammeltjes en uitelkaar vallen te voorkomen, goed werk van meneer van Dijke!
De filters zijn een apart printplaatje voor het hoog en het laag. de kasten zijn voorzien van diverse punten om de kast te vliegen, intern verbonden met een metalen frame, zoals het hoort, alleen zijn ze de staaldraadjes vergeten om de speakers te zekeren.

Qua klank is de eerst indruk prima, getest in de garage met een hifi versterker, klinken niet scherp of schel, zou bijna hifi zeggen.

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
Joury001Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2010
Laatste: 3-6-2010
Berichten: 1
12-4-2010 12:24
hallo,

ik heb mijn RSLJSHA hoorn kapot van een vibe12.
graag zou ik willen weten waar ik die kan kopen
en wat kosten ongeveer zijn
google weet hiet namelijk niet veel vanaf.

groetjes

Terug naar forum Reageer (zonder quote)