Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 302 van 345)
Moderator(s): Dré
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 430
21-12-2009 10:41
Als ik als volstrekte flightcase leek zo kijk vallen mij vooral de enorme hoeveelheid handvatten op! Is dat omdat je een origineel wilde kopieren of heb je die ook echt allemaal nodig?
Verder vind ik ze er keurig uit zien btw! Kan me voorstellen dat hier aardig wat timmer/zaag/frees uurtjes in zitten.
Overigens moet jouw vrouw wel heel veel van je houden aangezien ze het goed vind dat je die knal blauwe gevaartes in de woonkamer zet laugh :D
The return of the BoomBap
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
21-12-2009 11:05
Ziet er toch al wel behoorlijk netjes uit Webbie! Ik neem aan dat er in dat gat achter de versterkermodule nog een deksel kan? Blijft dat fatsoenlijk zitten als je die er gewoon in 'spant' m.b.v. de vlindersloten?

Met betrekking tot die handvatten, die zijn niet overbodig. Die op de kopse kanten gebruik je om te tippen en over drempels e.d. tillen en de luidspreker op statief te tillen. De handvatten op de lange kant gebruik je om de kist ergens bovenop te tillen. Vaak zie je dan ook dat de horizontaal geplaatste handvatten op de lange zijde lager geplaatst zijn dan die op de korte zijde.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
21-12-2009 11:48
Hallo,

jelmer schreef:

Als ik als volstrekte flightcase leek zo kijk vallen mij vooral de enorme hoeveelheid handvatten op! Is dat omdat je een origineel wilde kopieren of heb je die ook echt allemaal nodig?
De flight cases zijn een één op één kopie van het origineel, en ja de handvatten zijn allen nodig.
Het waarom heeft René Eppink netjes uitgelegd in zijn post hierboven.

René Eppink schreef:

Ziet er toch al wel behoorlijk netjes uit Webbie! Ik neem aan dat er in dat gat achter de versterkermodule nog een deksel kan? Blijft dat fatsoenlijk zitten als je die er gewoon in 'spant' m.b.v. de vlindersloten?
Ja, er kan/moet nog een deksel in (die ik nog moet afmaken).
Het blijft normaal goed zitten, alleen is het wel een wat "minder sterke" constructie zo.
Van de originele SA BB flight cases die ik heb gezien, waren bijna bij allen de schalen (aan de flight case zelf) los of uitgescheurd.
Niet verwonderlijk natuurlijk omdat er geen profiel omheen zit waar de schaal nog eens extra op kan worden vastgepopt.
Door het sluiten van de vlindersloten worden de schalen (en daardoor ook de popnagels in het hout) belast op afschuiving.

Hier een foto waar het deksel op een originele Blue Box flight case zit.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Dance FXStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2006
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 35
13-2-2010 10:40
Ik weet niet of het hier hoort, maar we zijn de laatste paar weken bezig geweest met Meatracks bouwen.
1 rack bestaat uit 2 delen, omdat we ook af en toe in kleinere bussen/aanhangers moeten.
Totaal nu 3 racken van 2 stuks, er volgt nog een kar voor de truss.

Wat er nu in hangt is:
6x T4 P64
2x T4 P56 lang chroom
2x T4 P56 kort zwart

Wat volgt zijn blinders en wat losse ledparren.

Hieronder wat foto's van het bouwen:
Foto's

Gr Ruud
Look into the light!
Dance FXStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2006
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 35
15-2-2010 07:46

Dance FX schreef:

Ik weet niet of het hier hoort, maar we zijn de laatste paar weken bezig geweest met Meatracks bouwen.
1 rack bestaat uit 2 delen, omdat we ook af en toe in kleinere bussen/aanhangers moeten.
Totaal nu 3 racken van 2 stuks, er volgt nog een kar voor de truss.

Wat er nu in hangt is:
6x T4 P64
2x T4 P56 lang chroom
2x T4 P56 kort zwart

Wat volgt zijn blinders en wat losse ledparren.

Hieronder wat foto's van het bouwen:
Foto's

Gr Ruud
Niemand een reactie?
Look into the light!
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
15-2-2010 08:34
Er valt schijnbaar weinig op aan te merken... laugh :D

Wat voor materiaal is het? Staal, of aluminium? Het is volgens mij geen gekke oplossing. Ik moet er zelf ook nog maar even naar kijken, denk ik....
I am a TimeDriver!
Dance FXStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2006
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 35
15-2-2010 14:54

ideedeluxe schreef:

Er valt schijnbaar weinig op aan te merken... laugh :D

Wat voor materiaal is het? Staal, of aluminium? Het is volgens mij geen gekke oplossing. Ik moet er zelf ook nog maar even naar kijken, denk ik....
Haha nee inderdaad niet...

Is gemaakt van 30x30mm staal en stalen buis
Look into the light!
DjjonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2007
Laatste: 14-8-2014
Berichten: 149
16-2-2010 19:09
Bij een verhuurbedrijf hier in de buurt hebben ze al jaren van deze karren. Eigenlijk identiek aan deze. Werkt goed, en verder geen geouwehoer met beugels aan aanhangers. Gewoon erin rijden en klaar.
Boemboem..
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 1139
16-2-2010 20:16

djjon] schreef:


..al jaren van deze karren.
Deze karren, noemen we meat-racks. sneaky :V
Deze uitvinding bestaat al sinds het transport van 4/6-bars. En de par is al best oud.

Verder nette rekjes, vooral het stabelbare vind ik een mooie optie.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
17-2-2010 09:15
Ik heb er echt even goed naar gekeken...staal is inmiddels besteld... laugh :D
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)