Forum > Newbie Forum

Scanmaster SM1612 : muziekmode

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
2-8-2007 20:47
Dag allen!

Mijn scanmaster speelt de bank of chase wel af indien hij in muziekmode staat, maar slaat bijna telkens een stap over.
Dit is redelijk frustrerend als ik een beweging programmeer.
Om even te verduidelijken, de normale gang van zaken als hij op muziek werkt zou bevoorbeeld zijn:
scene: 1-3-5-7-9-1-3-5-7-9-1-3-4-6-8-2-4-6-8-2-3-5-7-....
Hij gaat dus bijna elke ronde enkel door de even of oneven nummers.

Mijn vraag is dan ook:
Is dit normaal? Kan ik hier iets aan doen?

Bij auto werkt hij normaal en stopt hij braaf bij elk cijfer.
Zowel via audiokabel als via ingebouwde microfoon doet hij dit.
Resetten heeft niets opgelost.
Dit heeft volgens mij ook niets te maken met de muziek, want als ik een klein tikje tegen het paneel geef, slaat hij ook een stap over.
Dank u

edit: Het belangrijkste voor mij is nu om te weten of dit al dan niet een fout is, dus als iemand met een gelijkaardig of zelfde mengpaneel me al kan vertellen of dit vaker voorkomt, dan zou ik al veel geholpen zijn.
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse
GatsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-8-2003
Laatste: 20-5-2015
Berichten: 195
3-8-2007 10:06
Heb hetzelfde probleem; volgens mij is die interne mic te gevoelig bij hoge volumes. Heb 'm toen via de kabel aangesloten op een dx1000 met regelbare output voor het lichtkanaal. Probleem opgelost. Toen ik die DX1000 wegdeed en er een Dateq Appollo voor terugnam had ik mooier geluid..... en weer hetzelfde lichtprobleem.... sad :(
Als het toch niet uitmaakt doe dan maar iets van Clay Paky
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
3-8-2007 11:05
Dit is mijn probleem ook niet.
Dat was ook 1 van de 1ste dingen die in mij opkwam, dat de imput te hard kon zijn, maar
ik heb hem op de zone van mijn mengpaneel staan, en deze is appart regelbaar, dus dat is het probleem niet helaas.

edit: Ik heb voorlopig een noodoplossing uitgedacht die redelijk goed lijkt te lukken (en voor de hand lag)...
Ik programmeer alles dubbel, dus elke stap 2*
programmeren:1-1-2-2-3-3-4-4-5-5-6-6-7-7-8-8-9-9-1-1-2-...
speelt af: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-1-... met af en toe eens een stap dubbel, maar dat zorgt voor beetje afwisseling.
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
3-8-2007 13:31
met de interne MIC gaat hij inderdaad random door de stappen lijkt wel, met een kabeltje naar een regelbare uitgang van mijn mixer dat gaat het wel prima hier
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
17-8-2007 11:45
Probleem 2:

Program override:
Als ik parren laat afspelen, gaat het ingrijpen goed...
Vanaf dat ik 1 fader aanraak luistert hij enkel naar de fader (wat naar mijn weten de bedoeling is)

Bij de scanner is het anders.
Vanaf dat ik in een chase ingrijp bij de scanner om bijvoorbeeld de kleur aan te passen, stopt ook de pan tilt beweging, de rest gaat gewoon door. Vanaf dat ik bij de scan heb ingegrepen blijft dit probleem zich voordoen, zelfs als ik gewoon op de fixture-knop duw achteraf zonder een fader aan te raken.

EDIT:
Ik heb de pan tilt van de joystick gehaald, het probleem is hiermee opgelost...
dat wil wel zeggen dat ik dus de joystick nooit kan gebruiken.

Ik ga alvast proberen om pan/tilt bewegin van de joystick af te halen en de fader, eens zien of dit iets uitmaakt, maar waarschijnlijk niet...

Moet ik misschien een nieuwe tafel kopen en deze houden voor parren?
(ik weet niet waarom sommige mensen hier geen parren op zetten, maar voor discogebruik gaat dit zeer goed)
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
17-8-2007 23:13
Het blijft natuurlijk een goedkoper tafeltje. Het is ook niet mogelijk om met effect(fixture) meer dan 1 kanaal om te draaien. Om bijvoorbeeld scannes de pan/tild bewegingen tegen elkaar in te laten doen. Vorgens het boekje meot het kunnen, maar die tafel kan het gewoon niet
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
19-8-2007 16:31
Nuja, de pan/tilt omdraaien heb ik nog nooit gedaan omdat ik ze zelf wel in spiegel kan programmeren. Het is nogal moeilijk om ineens die settings te verwijderen, aangezien je dan in program mode moet en de tafel volledig stopt met spelen...
Dus je kan eigenlijk enkel kiezen: rest van de avond spiegel of niet... Dan liever handmatig programmeren.
Ik begin hoe langer hoe meer de indruk te krijgen dat een tafel die iets deftigs kan, ver boven m'n budget rijkt.
Misschien ga ik binnenkort overwegen om met een laptop en een remote voor de faders, dmx te sturen. Een 2de optie momenteel is ook 2 goedkopere dmx-panelen en gewoon 2 lijnen leggen. Ik heb misschien wel maar 2 scanners en 8 parren, maar als ze dan iets doen, mogen ze toch wel datgene doen wat ik wil, en niet de schokkerige bewegingen die door het dmx-paneel komen, of de constant vastlopende shows omdat je zelf probeert in te grijpen. Volgende zomer ga ik waarschijnlijk eens deftig werken als jobstudent voor een deftige besturing.
Ik ga nog eens wat verder lezen op dit forum, want eigenlijk is het onaanvaardbaar dat ik nog niet eens een chase met parren en 1 met de scaners kan programmeren om deze achteraf afwisselend of appart af te spelen.
Suggesties mogen hier altijd gepost worden, maar diegene die al op het forum staan, vind ik wel.
(van de Martin freekie bijvoorbeeld heb ik nog niet zoveel goeds gelezen om te zeggen: die is zijn meerprijs waard. De zaken die de nieuwe controller meer kan, moeten ook evenredig zijn met de hogere prijs.)
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse
FreepartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-11-2009
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 2
14-11-2009 20:12
Sinds korte tijd heb ik een SM1612 gekocht om 4 JB-Systems The Winner mee te laten bedienen.
Bij 'Fixtures' heb ik de scans inmiddels goed ingesteld;
Onder knopje 1 kan ik scan 1 bedienen, onder knopje 2 kan ik scan 2 bedienen etc....
Van de 8 schuifjes kan ik er 6 gebruiken, werkt dus prima want The Winner heeft 6 dmx kanalen.
Mijn bedoeling was eigenlijk om de 4 scanners op de maat van de muziek mee te laten bewegen met de 'music-functie' van de SM1612 en dan met de 'chase' functie wat verandering in het bewegen van de scanners onderling te krijgen.
Tot nu toe krijg ik de scanners alleen aan het bewegen door het verzetten van de faders (1-6) maar niet op de maat van de muziek.
Ik heb een line-signaal vanaf mijn dj-mixer naar de audio-input van de SM1612 gestoken.
Iemand enig idee wat ik fout doe?
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
17-11-2009 14:45
Ik ga eens uitgaan van het ergste scenario...

aan de uitleg die jij geeft weet ik enkel dat je de scanners op het juiste dmx-adres hebt ingesteld...
Inderdaad, met de faders kan je nu de waarden veranderen.
Maar heb je wel scenes opgenomen en hiermee een chase gemaakt ofzo?
want als er geen programma is om af te spelen dan gaat hij uiteraard niets doen...
kan je ook nagaan door het volgende: Je heb auto mode, waarin hij automatisch om de zoveel seconden veranderd van scene (die je uiteraard hebt voorgeprogrammeerd). Zet deze op. Indien je scanners niets doen raad ik aan om alles eens te resetten, en de handleding stap voor stap te volgen tot je een chase hebt geschreven. Probeer de muziekmodus dan nog eens...

Ook al geprobeert zonder de line-in?
Want als ik me niet vergis, is er een ingebouwde mircofoon...
Steek je paneel eens in, zet het eens op muziekfunctie en tik er eens op... als je nu op je paneel de scènes niet ziet verspringen, is er of iets mis met je paneel, of je hebt de handleiding niet goed gevolgd.

Ik hoop dat het dit niet was, want anders is het een RTFM geval :d
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse
FreepartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-11-2009
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 2
22-11-2009 12:54
Hoi Haas, dank voor je uitleg.
Ik had niks geprogrammeerd, want ik ging er gemakshalve vanuit dat op een "JB-scanmaster" wel wat voorgeprogrammeerd zou zijn voor JB-scanners....niet dus ashamed :$
Ik ben al wat aan het programmeren geweest; onder de 8 scene knopjes van bank 1 heb ik nu 8 posities opgeslagen en krijg nu wel enig effect laugh :D
Ik had nu 6 scenes met wit licht en 2 met paars licht geprogrammeerd, jammer genoeg lieten de scanners alle andere kleuren ook zien met het overschakelen tussen wit en paars.
Komende vrije tijd maar eens gaan steken in het experimenteren met scenes en wat t effect is van de "speed" en "fade time" schuifjes.
Denk dat het probleem daar in zit.
Ben ook benieuwd of het mogelijk is om scans redelijk vloeiend een rondje te laten draaien...lijkt me dat 8 stappen wat weinig is om dat vloeiend te laten doen.
Er maar eens goed voor gaan zitten met de handleiding erbij.
Als ik dat een beetje onder de knie heb ga ik me later eens verder verdiepen....en uitzoeken wat het programmeren van chases precies gaat brengen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)