Forum > Geluid

Welke actieve luidsprekers?

(244 reacties. Pagina 23 van 25)
Moderator(s): Dré
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
12-11-2009 09:07
Hou bij je afweging ook rekening mee dat volgens mij LEM falliet is. Dus dat je in geval van problemen daar een wat groter probleem hebt.
RCF is nog volop in omloop en er zijn zoveel ART 3 kasten dat reservereonderdelen nooit een probleem hoeven te zijn.

Ik weet uit persoonlijke ervaring dat de LEM D400 met heel veel problemen kampen (ook nieuwe uit doos). Gaat hierbij vooral om problemen met de DSP module.

Ik zou zelf naar deze punten gekeken al neigen naar de RCF, maar misschien heeft iemand een andere mening?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
12-11-2009 09:11

Yoghurt schreef:

Hou bij je afweging ook rekening mee dat volgens mij LEM falliet is. Dus dat je in geval van problemen daar een wat groter probleem hebt.
De importeur (Heuff) heeft, naar eigen zeggen, meer dan voldoende onderdelen voor de komende jaren.
Ik weet uit persoonlijke ervaring dat de LEM D400 met heel veel problemen kampen (ook nieuwe uit doos). Gaat hierbij vooral om problemen met de DSP module.
Deze problemen hebben vrij kort gespeeld (koelblokje dat gelijmd zat op de DSP en wel eens los wilde raken met als gevolg een oververhitte DSP). De laatste 3-4 jaar werden er andere DSP's gebruikt die geen koelblokje meer nodig hadden.
Ik zou zelf naar deze punten gekeken al neigen naar de RCF, maar misschien heeft iemand een andere mening?
Ik zou ze, indien mogelijk, eens naast elkaar beluisteren.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TropexsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-7-2004
Laatste: 2-7-2012
Berichten: 50
12-11-2009 13:07
Ik heb de Lem D400 gehad en nu heb ik de RCF art 300 . De RCF vind ik persoonlijk veel beter en mooier klinken.
Lems heb ik verkocht ,want de hogetonen waren wel snel suk.
Life music is the real thing
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 569
12-11-2009 17:36
@ Yoghurt: Daar heb je een punt. Dit neem ik ook mee in mijn beslissing.
@ Dré: Helaas is dit niet mogelijk, anders had ik uiteraard ook mijn vraag hier niet gesteld.
Apart kan ik ze wel beluisteren, maar daar zit dan weer een enige tijd tussen. (Bij verkopers gaan luisteren)
@ Tropexs: Is de ART-300A het model voor de ART-312A?

Ook een voordeel van de RCF's is dat ze dichter bij huis staan, maargoed, mocht de LEM beter zijn, dan is dat uiteraard geen probleem.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 998
12-11-2009 23:13

tropexs schreef:

Ik heb de Lem D400 gehad en nu heb ik de RCF art 300 . De RCF vind ik persoonlijk veel beter en mooier klinken.
Lems heb ik verkocht ,want de hogetonen waren wel snel suk.
Ik draai al een aantal jaar met de D400 en ik geef ze flink op hun kop maar nog nooit defecten gehad. Limiter werkt prima, uiteraard moet je die niet voortdurend in het rood laten staan. Verder zijn het makkelijke kastjes met een flinke bas voor een 12". Ik ben er nog steeds erg tevreden over en Heuff heeft inderdaad nog volop spare-parts. Daar zou ik me dus niet te druk om maken. Ze zijn ook erg makkelijk als topkast te gebruiken (kwestie van de instellingen achterop de kast even aanpassen).
Dance the night away!
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 292
13-11-2009 00:46

tropexs schreef:

...want de hogetonen waren wel snel suk.

shocked 8O Hoe is dat gekomen? Daar heb ik werkelijk nog nooit iemand over gehoord. Ik heb wel een aantal keren DSP problemen gehad, maar sinds de nieuwe modules (zoals Dre beschrijft) geen klachten meer gehad hierover. Ook heb ik de laatste tijd last van loslatende lijm van de plopkap. Bij de D400 het meeste, omdat deze kast anders resoneert dan de T4A kastjes. Oorzaak kan de kwaliteit van de lijm zijn, of langdurig gebruik op het randje van de limiter. Als hij net niet ingrijpt kan je speaker best wel eens een lange tijd flink uitslaan.

D400's kun je bij mij altijd een keer komen zien en horen. Spare parts zijn er nog leverbaar bij enkele voormalige dealers hier in het zuiden en mijzelf, en de service van heuff, msc en bepaalde dealers is ook nog altijd ronduit goed te noemen.
TropexsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-7-2004
Laatste: 2-7-2012
Berichten: 50
13-11-2009 08:15

DJ Bartje schreef:

@ Yoghurt: Daar heb je een punt. Dit neem ik ook mee in mijn beslissing.
@ Dré: Helaas is dit niet mogelijk, anders had ik uiteraard ook mijn vraag hier niet gesteld.
Apart kan ik ze wel beluisteren, maar daar zit dan weer een enige tijd tussen. (Bij verkopers gaan luisteren)
@ Tropexs: Is de ART-300A het model voor de ART-312A?

Ook een voordeel van de RCF's is dat ze dichter bij huis staan, maargoed, mocht de LEM beter zijn, dan is dat uiteraard geen probleem.
Sorry ,maar ik bedoel de ART 312 A.
Life music is the real thing
BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2003
Laatste: 10-4-2019
Berichten: 50
13-11-2009 08:50
Sorry dat ik even tussendoor kom, maar is het de moeite om mijn LEM D-400 te vervangen door de RCF ART 312. Ga ik hier op vooruit of kan ik het dan beter zo laten? Alvast bedankt.
Sex Decks & Rock 'n'Roll
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
13-11-2009 13:54

Bartje schreef:

Sorry dat ik even tussendoor kom, maar is het de moeite om mijn LEM D-400 te vervangen door de RCF ART 312. Ga ik hier op vooruit of kan ik het dan beter zo laten? Alvast bedankt.
ja , je gaat erop vooruit
Nietegenstaande de 5 reeks nog een klap beter is.
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 292
13-11-2009 18:32

sis schreef:

Bartje schreef:

Sorry dat ik even tussendoor kom, maar is het de moeite om mijn LEM D-400 te vervangen door de RCF ART 312. Ga ik hier op vooruit of kan ik het dan beter zo laten? Alvast bedankt.
ja , je gaat erop vooruit
Nietegenstaande de 5 reeks nog een klap beter is.
sis
Vooruit gang op welk gebied dan?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)