Forum > Geluid

geluids installatie in een restaurant

(41 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
29-9-2009 08:44
Heb 6 jaar geleden een cafe restaurant(dat was toch de bedoeling)ingericht met 6 PR-82.Voldeet prima,toen het later meer danscafe werd dan restaurant kwamen deze natuurlijk te kort maar hebben het toch nog een tweetal jaar volgehouden.Heb nu in een zaak 8 PR-62 opgehangen en ook dat klinkt prima voor achtergrondmuziek.
Ook voor mij is dit de beste oplossing,indien er nu toch een feest doorgaat in de zaak word een komplete instalatie ingehuurd.
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
1-10-2009 13:27
Mijn oog tot nu toe gevallen op:

6x pr-82 klik 3x123= €369
1x dap cesium 300 klik €169,-
1x dap cesium 200 klik €169,- ongeveer
1x dap IM-53 mixer klik €179,-

Totaal: €868,-
excl. kabels en dergelijke.

Idee nu was 4 speakers in ruimte 1 op de cesium 300 (zone 1)
Ruimte 2, boven 1 luidspreker (zone 2) cesium 200
ruimte 3, keuken 1 luidspreker (zone 3) cesium 200

Nog enige aanvullingen of dingen waarvan je zegt dat is echt not done?
Bijvoorbeeld toch iets duurdere versterkers pakken , of andere(behringer a500 bijv.)?

Echt super bedankt voor alle info !
insomnia
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
1-10-2009 13:35
Persoonlijk zou ik een degelijkere 19" mixer kiezen, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
2-10-2009 00:50
Ik zou alleen voor de grotere draaiknoppen en voor de vele goede reviews al voor de A-500 kiezen.. Daar komt nog eens bij dat ze prima geschikt zijn voor deze toepassing en dat ze passief gekoeld zijn. En voor die paar tientjes shocked 8O

Ik snap ook niet waarom je 1 speaker in een zaaltje neerhangt. Die 2e lijkt me de meerprijs wel waard.

Ook heb ik zo mijn vraagtekens bij die mixer met z'n vele china knoppen... ik heb zo'n ding al eens in mijn handen gehad en het voelde nou niet echt bepaald degelijk aan.

Waarom zou je in deze situatie niet het volume kunnen regelen met de draaiknoppen op de versterkers?

Als je nou kiest voor een 1HE numark rackmixertje en daar alles op aansluit, kun je het voor de rest met de versterker toch wel af? (misschien dat het hier niet 100% voor bedoeld is maar het werkt wel ashamed :$ )

Al met al zal mijn voorgestelde optie wellicht iets duurder uitpakken, maargoed dit lijkt mij de meerprijs wel waard.
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 9473
2-10-2009 09:56
Een goedkope mixer gaat zichzelf snel straffen in een restaurant.
Vaak moet er jan en alleman aan kunnen zitten en in een restaurant heb je vaak ook te maken met allerlei vuil,
(Stof, Vet, Vocht) waar mixers slecht tegen kunnen.
Juist op dit onderdeel moet je niet te veel willen besparen.
Kleine knopjes breken snel "per onfgeluk" af,
en die draaiknopjes voor het volume op de mixer zijn voor "leken" heel onhandig, want alle knopjes lijken op elkaar....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
13-10-2009 16:10
daar ben ik weer,

uiteindelijk toch gegaan voor:

6x pr-82
2x dap cesium 300
1x dap IM-53 mixer

Waarom toch de cesium i.p.v de behringer, de cesiums zijn actief gekoeld en de behringer a500 is passief gekoeld.
De versterkers zitten een erg nauwe ruimte in een kast, omdat daar de warmte niet goed weg kan heb ik voor actieve koeling
gekozen boven passieve. Daarnaast was dap hier makkelijker te krijgen dan behringer ook qua prijs.

Verder toch voor de mixer gegaan, omdat de eigenaar het niet erg vond om 5 keer een nieuwe te kopen dan 1 keer een dure. laugh :D. Hij wou de gok wel wagen ook wel gezegd. Nu moet ik wel eerlijk toegeven, wat een ongelooflijk onding is die dap mixer razz :p. Had hem nog niet uit de verpakking, en bleek al een knopje slecht te werken. De zones die je per kanaal kunt aanzetten, zone 3 is dus al bij 1 kanaal half kapot. Knopje lekt nog geluid door en blijft regelmatig hangen.
Op de mixer zit verder wel nog gewoon garantie dus dat zal verder geen probleem zijn om een nieuwe te krijgen.
Zelf zou ik hem niet kopen en ook niet aanraden, ik geloof pas wat ze zeggen nadat je het werkelijk hebt aangeraakt.
Maar daar ben ik nu van overtuigd. Maar goed voor het geld is het nog steeds best aardig.

Wat you pay is what you get sneaky :V

nogmaals iedereen bedankt voor zijn medewerking

@hugoV, de speaker is alleen per paar te krijgen, verder de grote van die "zaal" is een 14m2.
insomnia
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
13-10-2009 16:35
Laat je wel even weten hoe het geluid uiteindelijk bevalt?
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
13-10-2009 22:26
Ik vind de dap speakers echt aangenaam goed voor het geld. Geluid is aangenaam, ook geven ze het laag naar mijn mening best goed weer op lage volumes. Heb ze eigenlijk nog helemaal niet hard gehoord, hoeft op de locatie zelf ook helemaal niet.
Het is namelijk aardige overkill. Verder vind ik de speakers er ook vrij goed uitzien. Eigenaar is ook erg tevreden erover.
Dap cesiums zijn vrij stil en maken geen onnodige herrie. Dap heeft wel weer zijn best gedaan om er felle irritante blauwe ledjes op te zetten happy :). Heb dat geloof ik al eens eerder gezien bij de palladium serie. Maar dat is meer persoonlijk denk ik, of vind iedereen die leds lelijk ? Gelukkig zitten ze in een kast dus heb je er geen last van.

Zal nog eens kijken of ik de set ook eens even wat harder kan beluisteren.
insomnia
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
8-11-2009 21:28

Sick2 schreef:

Ik vind de dap speakers echt aangenaam goed voor het geld. Geluid is aangenaam, ook geven ze het laag naar mijn mening best goed weer op lage volumes.

Zal nog eens kijken of ik de set ook eens even wat harder kan beluisteren.
Om hier op door te gaan, is dit gelukt ? Aangezien ik er over na zit te denken om deze speakers in een scouting lokaal te te installeren. Betreffende de pr-82 en dan 4 stuks. (2 bij de bar (wat harder volume) en 2 bij het zit gedeelte (wat minder volume), om zo de ruimte in 2 volume zones te verdelen) De ruimte is 40m2 groot (echter zit de bar daar bij in, en word een stuk van 8m2 niet gebruikt voor zitten, praten etc. daar hoeft dus ook niet echt geluid aanwezig te zijn) En afentoe zal de muziek wel eens wat harder moeten kunnen staan.

Mijn vraag daarop is dan ook: Voldoende speakers ook om acceptabel eens wat steviger stukje muziek te draaien ? (vergelijkbaar met een kroeg, dat men nog wel kan praten en uiteraard geen disco taferelen! daarvoor doen ze gelukkig aan inhuur) En zijn 4 speakers in een ruimte van 40m2 voldoende ? Hoe hufferproof zijn ze, qua componenten en behuizing ?
ja...
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
10-11-2009 14:08
Ik heb nog eens nagedacht, de ruimte die gebruikt word is ongeveer 25/28m2 (zitten hoop kasten in het lokaal)
ja...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)