Forum > Licht

Keuze maken Led sunstrips of losse parren

(85 reacties. Pagina 7 van 9)
Moderator(s): Dré
Berghs eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2009
Laatste: 19-10-2017
Berichten: 147
2-9-2009 21:55
Ik denk dat niemand uit het publiek zich eraan stoort behalve de mensen die iets met licht en geluid doen. (vandaar dat het zon discussie is op het forum laugh :D )
Ik denk dat de andere mensen gewoon denken dat dat normaal/iets nieuws is en daarom niet beter weten (het zal hun ook een zorg zijn als ze maar licht hebben).
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
2-9-2009 22:19
Ik denk dat het gemiddelde publiek zich er niet aan zal storen.

En die verdwaalde lichtnicht in het publiek die zich er aan stoort moet zich er lekker aan blijven storen.
Vergeet niet dat jij aan het klussen bent en hij thuis zit. Dikke vinger dus.

Al kan ik me wel voorstellen dat in een aantal toepassingen het mooier is om het licht uit een homogene bron te laten komen. Maar in die gevallen is er absoluut budget om serieus te investeren in homogene LED spots.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 1139
4-9-2009 02:41

Dré schreef:

Straks wordt de krentenbol nog mode (een duidelijk signaal richting publiek dat men milieuvriendelijk bezig is of zoiets wazigs) en moeten alle "krentenbolmaskeerders" verwijderd worden ;-)
Ha ha, ik denk het niet Dré, we hebben alijd nog de lichtontwerpers.
En die hebben een nog grotere hekel aan die kleurensoep dan tech's. laugh :D
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
1-10-2009 12:21

didier schreef:

Hoewel de foto's anders doen vermoeden, had de Showtec voor mijn gevoel een strakkere bundel en de plano een iets bredere "Medium" flood.
Je zult ze waarschijnlijk inmiddels al een paar keer in de praktijk gebruikt hebben, hoe doet de Plano spot het op grotere afstanden?
Is hij bijvoorbeeld ook nog te gebruiken in de wat groter zalen van een meter of 5 á 6 hoog?
Cyberlights in the house :D
DidierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
Berichten: 159
1-10-2009 18:36
Ik heb ze alleen kunnen testen op kleine feestjes tot 100 personen, bovendien gaan mijn statieven niet hoger dan 3 meter. wink ;) Voor mijn situaties zijn ze perfect!

Wanneer je ze op 5 a 6 meter wil gaan hangen, zou ik toch voor sterkere 1 watt ledparren gaan.
DJJPCKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 21-3-2019
Berichten: 82
21-2-2010 10:43
Beste Forumleden,

Ik heb gister twee rgb colorstrips van showtec gekocht. We hebben ze daar getest(stand-alone) en dit ging helemaal goed.

Nu heb ik ze vandaag op dmx aangesloten en toen ging het mis.
De opstelling:
Lichttafel -> led par -> rgb colorstrip -> rgb colorstrip -> led par.

Ik heb alles een voor een aangesloten t/m de eerste colorstrip ging het goed. Toen ik de tweede colorstrip eraankoppelde ging alles flikkeren en knipperen. Toen heb ik de kabel weer los gemaakt en op de led par aangesloten, maar toen trad hetzelfde geknipper op.

Ik heb alle keren een terminator gebruikt en de tweede colorstrip doet het wel goed als ik hem alleen op DMX aansluit.

Wat is er kapot? De dmx out van de eerste colorstrip?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten, Jan-Paul

P.S.
Dit is het enige topic waar het over de rgb colorstrip gaat, daarom heb ik maar geen nieuw topic aangemaakt. Of moet ik toch een nieuw topic aanmaken?
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
21-2-2010 11:43
je DMX in en output hangen voor 99% zeker weten hard aan elkaar in je dmx apparaten. Alle kabels in orde? en check voor de zekerheid toch nog eens de diverse modes van je led dingesen, ook de master/slave modus.
Lost in Music
DJJPCKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 21-3-2019
Berichten: 82
21-2-2010 13:08
Alle kabels zijn in orde. Ik heb alle modussen even gecheckt en als je hem instelt op master/slave modus gebeurd hetzelfde.

Wat kan ik eraan doen?

Groeten, Jan-Paul
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 998
21-2-2010 13:16
Probeer eens wat combi's te maken.

Controller - sunstrip 1
Controller - sunstrip 2
Controller - sunstrip 1 - sunstrip 2

Hetzelfde doe je met de ledparren. Test dit met 4 verschillende kabels, zodat je zeker weet dat je 4 goede werkende kabels hebt.
Nu ga je een ledpar met sunstrip combineren. En zo verder. Op die manier sluit je defecte apparatuur en kabels uit of kon je tot een oorzaak van het probleem.
Dance the night away!
Gino VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-2-2010
Laatste: 1-3-2019
Berichten: 84
21-2-2010 13:28
hey voor de geintreseerde onder jullie
ik heb nu al een klein jaartje de led4bar van jb systems en heb deze al gebruikt in een zaal tot 700 man en een zaal tot 300 man
er hingen 2 led4bars en 4 250msd movitec mh en moet zeggen het resultaat was goed een goed licht opbrengst en de mogenlijkheden tov gewone pars zijn zeer aantrekkelijk
en heb niemand horen klagen dat ze niks zagen laugh :D
zelf heb ik nog geen vergelijking gedaan met de 1watt led pars maar vond deze led4bars al meer als genoeg

mvg Gino

Terug naar forum Reageer (zonder quote)