Forum > Geluid

Nieuw DAP LT-aktief en RX-serie

(91 reacties. Pagina 8 van 10)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
24-9-2009 12:32

DTosh schreef:

Dit is dus typisch weer een voorbeeld van mensen die in het verleden een slechte ervaring hebben gehad met een oud model, in dit geval van DAP, en er in de toekomst niets mee temaken willen hebben.
De meeste mensen die roepen dat een bepaald merk (zoals DAP) rotzooi is hebben er zelf waarschijnlijk helemaal geen ervaring mee en kakelen gewoon de mening van anderen na... Ik heb zelf geen ervaring met DAP dus je zult mij er ook niet over horen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
24-9-2009 12:58
Dit is dus typisch weer een voorbeeld van mensen die in het verleden een slechte ervaring hebben gehad met een oud model, in dit geval van DAP, en er in de toekomst niets mee temaken willen hebben. Ze tonen geen enkele interesse meer voor de nieuwe series zoals de X-serie en de RB-serie. Dat is zonde.
Lijkt me nogal logisch dat je, na een slechte ervaring, niet nog een keer je kop gaat stoten.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 276
24-9-2009 13:08
Hoezo kort door de bocht!

Als je een keer een mercedes koopt die je na 3 maanden in de steek laat door wat voor rede dan ook, is het dan ook een slecht merk waar je je hoofd niet aan wil stoten, om maar weer eens een auto vergelijk te maken.

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 2052
24-9-2009 13:12
Als ik iedere drie maanden met een Mercedes bij de garage sta, koop ik inderdaad liever geen Mercedes meer!
"Liever een ster in mijn ruit dan een ster op mijn gril" is overigens ook een bekende uitspraak, maar dat terzijde laugh :D !

Ook wij werken met een zelfbouwsysteem en de reacties van MusicXtra krijgen wij ook regelmatig. Vooraf argwaan, achteraf lovend!
Heb al verschillende producten van de firma Highlite (zowel Dap als Showtec) onder handen gehad en ben niet erg onder de indruk.
Dat er speakers zijn in hun duurdere series die zondermeer goed klinken kan prima, ik heb er geen ervaring mee. Wat ik wel weet is dat ik voor dat geld toch liever een A merk zou kopen vanwege service, bijhuur, restwaarde etc etc, zie ook alle eerdere argumenten.
Maar de verkoopcijfers zullen het uitwijzen.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-9-2009 13:45

Frank76 schreef:

Ook wij werken met een zelfbouwsysteem en de reacties van MusicXtra krijgen wij ook regelmatig. Vooraf argwaan, achteraf lovend!
Logisch aangezien men geen direct vergelijkingsmateriaal heeft.
Dat er speakers zijn in hun duurdere series die zondermeer goed klinken kan prima, ik heb er geen ervaring mee.
Precies, de meeste mensen roepen maar iets naar aanleiding van...
Je kan pas iets roepen als je ook de wat duurdere producten kent.
Ik heb geen idee hoe de service van Dap is, maar weet wel dat de service van meerdere A-merken superslecht is.
Ook de restwaarde is afhankelijk van divers factoren
Bijhuren is met zelfbouw natuurlijk ook niet te doen, daarnaast zal je vaak dik moeten investeren om een gelijk A-merk te kunnen bijhuren.

Martin.
kvm entertainment
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
24-9-2009 13:59
Precies, de meeste mensen roepen maar iets naar aanleiding van...
Je kan pas iets roepen als je ook de wat duurdere producten kent.
Je zegt het zelf al, Dap heeft een slecht imago waardoor mensen die het merk nauwelijks kennen lekker mee gaan roepen.
Maar als die mensen nou toevallig jouw klant zijn heb je wel een probleem wanneer je ineens met Dap aankomt, dan moet je die mensen dus gaan overtuigen dat Dap zich kan meten met andere A-merken. Waarom zou je dat risico en die moeite nemen wanneer de prijs niet veel meer afwijkt van A-merken, er blijven dus geen argumenten over om Dap te kopen. Dap had er mijns inziens veel beter aan gedaan om de duurdere lijn onder een andere merknaam in de markt te zetten.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-9-2009 14:12

MusicXtra schreef:

Precies, de meeste mensen roepen maar iets naar aanleiding van...
Je kan pas iets roepen als je ook de wat duurdere producten kent.
Je zegt het zelf al
Nee, ik zeg het zelf niet, iedere keer pluk je een gedeelte quote waar jij er een eigen antwoord aan plakt.
Mijn totale antwoord moet je lezen.
Krijg ik overigens nog antwoord op mijn vorige vraag?
Want ook daar pak je een gedeelte tekst.

Martin.
kvm entertainment
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
24-9-2009 14:21
wanneer de prijs niet veel meer afwijkt van A-merken,
Ik denk dat je nog nooit een A merk nieuw gekocht hebt,anders zou je weten dat er nog steeds een groot prijsverschil is.
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
24-9-2009 19:18
Ik denk dat je nog nooit een A merk nieuw gekocht hebt,anders zou je weten dat er nog steeds een groot prijsverschil is.
Is dat nodig om te weten wat de prijzen zijn? Los daarvan heb ik inmiddels een aardig kapitaaltje uitgegeven aan nieuwe A-merk apparatuur.
@KVM, zelf al eens gelezen hoe jij dingen uit zijn verband trekt? Dan doe ik het nog best netjes wink ;)
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-9-2009 20:13

MusicXtra schreef:

Ik denk dat je nog nooit een A merk nieuw gekocht hebt,anders zou je weten dat er nog steeds een groot prijsverschil is.
Is dat nodig om te weten wat de prijzen zijn?
UIteraard, hoe kan je anders een dergelijke uitspraak doen
@KVM, zelf al eens gelezen hoe jij dingen uit zijn verband trekt? Dan doe ik het nog best netjes wink ;)
Bij dergelijke uitspraken moet je natuurlijk ook een voorbeeld geven. Er is namelijk nog niemand geweest die meld dat ik tekst uit zijn verband trek.
Daarnaast ontwijk je wederom een vraag.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)