Forum > Geluid

Nieuw DAP LT-aktief en RX-serie

(91 reacties. Pagina 4 van 10)
Moderator(s): Dré
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
22-9-2009 13:42

)pieter( schreef:

Maar als je rekening houdt met de gemiddelde tweedehands waarde van een (bijvoorbeeld martin audio dubbel 18" kastje) tegen bijvoorbeeld een dubbel 18" van DAP.
Alles is 2'de hands zoveel waard als een gek er voor geeft.Een goed onderhouden DAP speaker verkoop ik na 2 jaar aan inkoopprijs,probeer dat maar eens met een speaker van een paar duizend euro.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-9-2009 16:24

)pieter( schreef:

De vraag die ik me dan stel. Is het voor die prijzen de moeite om nog DAP te kopen en niet over te gaan naar een A-merk (weliswaar niet de topreeksen maar toch).
Gelet op afschrijvingen, tweedehandsewaarde, acceptatie enzovoort...
Niet de topreeksen is de budget reeks? Nee.
Acceptatie zit tussen de oren, vandaar dat je velen ziet met Dap kasten geen logo's hebben. ik had ooit bij een concullega een setje HQ's geleend merkloos, geen kip die het daar over heeft.

Martin
kvm entertainment
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
22-9-2009 16:26

eddy wally schreef:

)pieter( schreef:

Maar als je rekening houdt met de gemiddelde tweedehands waarde van een (bijvoorbeeld martin audio dubbel 18" kastje) tegen bijvoorbeeld een dubbel 18" van DAP.
Alles is 2'de hands zoveel waard als een gek er voor geeft.Een goed onderhouden DAP speaker verkoop ik na 2 jaar aan inkoopprijs,probeer dat maar eens met een speaker van een paar duizend euro.
Klik

Dat is het nu net die nieuwe DAP's kosten een paar duizend euro. Voor de prijs van 2 actieve LT218BA heb ik ook twee Martin Audio WS218X met deftige versterker. En ben daarbij ineens verlost van het merk DAP, kan makkelijk bijhuren en zo verder en zo voort.

MvG.
Pieter
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-9-2009 16:30

eddy wally schreef:

Alles is 2'de hands zoveel waard als een gek er voor geeft.Een goed onderhouden DAP speaker verkoop ik na 2 jaar aan inkoopprijs,probeer dat maar eens met een speaker van een paar duizend euro.
Alles heeft een restwaarde en is eigenlijk niet zoveel waard als de gek evoor geeft.
Die speaker van een paar duizend euro is ook prima te verkopen, als je de juiste klanten maar hebt. En DAAR is alles afhankelijk van.

Martin
kvm entertainment
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
22-9-2009 16:32
Acceptatie zit tussen de oren, vandaar dat je velen ziet met Dap kasten geen logo's hebben. ik had ooit bij een concullega een setje HQ's geleend merkloos, geen kip die het daar over heeft.
Offerte voor hetzelfde geld met vergelijkbare kasten. Offerte 1: A-merk, Offerte 2: B-merk.
Rara welke offerte het meest gaat leiden tot een factuur (dat is waar de meeste onder ons toch naar streven, toch?)

Mvg.
Pieter
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 30-5-2024
Berichten: 349
22-9-2009 16:59
Je moet ergens beginnen (van beide kanten):

- Als Dap niet begint met dergelijke kasten te leveren, zal het nooit uitgroeien tot een merk met A-status
- Als kleine drive-in of een verhuurder met een klein budget, zijn de duurdere kasten niet betaalbaar. Met de speakers van Dap (en dan niet specifiek deze reeks, maar ook de goedkopere) kunnen ze voor een relatief gunstige prijs toch het aantal mensen van geluid voorzien wat ze graag willen

Daarbij is de restwaarde van Dap zo gek nog niet: kijk maar eens waar de Palladiums, de AX-serie e.d. voor verkocht wordt hier op het forum. Dat je voor de MC-serie niet veel meer krijgt, dat is te begrijpen.
Ook hier kan úw reclame staan!
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
22-9-2009 17:32
Dap is een merk dat zich vooral heeft gericht op low-budget oplossingen met de daarbij behorende kwaliteit. Het is dan heel erg moeilijk, misschien zelfs onmogelijk, om van dat imago af te komen. Ik zou ook liever voor een goedkope range van een gerenommeerd merk gaan dan voor de duurste range van een merk als Dap.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 30-5-2024
Berichten: 349
22-9-2009 17:57
In dat geval doe je jezelf tekort, maar als jij daar genoegen mee neemt...
Ook hier kan úw reclame staan!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
22-9-2009 18:15

)pieter( schreef:

Dat is het nu net die nieuwe DAP's kosten een paar duizend euro. Voor de prijs van 2 actieve LT218BA heb ik ook twee Martin Audio WS218X met deftige versterker. En ben daarbij ineens verlost van het merk DAP, kan makkelijk bijhuren en zo verder en zo voort.

MvG.
Pieter
Deze vergelijking slaat nergens op,je vergelijkt een gepowerde kast met een niet gepowerde.Kijk dan eens naar de prijs van een LT 218,dan heb je er 6 voor de prijs van 2 Martins
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-9-2009 18:29

MusicXtra schreef:

Dap is een merk dat zich vooral heeft gericht op low-budget oplossingen met de daarbij behorende kwaliteit. Het is dan heel erg moeilijk, misschien zelfs onmogelijk, om van dat imago af te komen.
Als ik het voor het zeggen had bij DAP zou ik dat merk gewoon houden voor de budgetproducten en een compleet nieuwe merknaam gebruiken voor de dingen die nu DAP PRO heten. Aan de ander kant, ik zou ook Skoda niet hebben aangehouden als merknaam, en het imago van Skoda is nu ook heel anders dan 15 jaar geleden...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)