Forum > Geluid

Nieuw DAP LT-aktief en RX-serie

(91 reacties. Pagina 2 van 10)
Moderator(s): Dré
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
20-9-2009 10:16

berghs events schreef:

Ieder merk heeft de mindere producten maar dap is gewoon bekend geworden met de mindere producten (en dit is wat iedereen onthoud).
Nu is het gewoon stukken beter maar er zijn mensen die het niet (willen) weten.
Nou ehh , ieder merk mindere producten, is niet helemaal waar.
Zo zijn er tal van merken die geen enkel minderwaardig product in hun assortiment hebben.
Om er een enkele op te noemen : Meyersound, nexo, l'acoustics, adamson enz...
Daarentegen heeft DAP gekozen voor icepower ( als ik het goed begrijp ) en dat zijn topeindtrappen.
Dat is dus wel zeer positief.
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
20-9-2009 11:36

alleznet schreef:

(immers kun je voor dat geld ook leuke producten van A-merken in huis halen).
Allereerst zou ik het hebben over budget producten van A-merken.(Toch wel wat anders)
Zijn die producten dan ook beter? Of kicken we uitsluitend op het merkje?
Die discussies zijn namelijk al meerdere keren geweest.

sis schreef:

...in onze gedachten blijven toch steeds de mindere kwalitatieve producten hangen.
En eens we daar overheen zijn zal er meer dan 4 jaar nodig zijn.
Ik schat een generatie verder, als wij stokoud zijn laugh :D
sis
Zo is Peavey ook bekend bij de oudere generatie als "A poor man's product"
Velen die weinig te besteden hadden kochten Peavey. De apparatuur werkte, maar daar had je ook alles mee gezegt.

Martin.
kvm entertainment
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 390
20-9-2009 14:03
Dap wisselt toch om de zoveel jaar van zijn producten om voor nieuwe modellen en zo.
Hoe zou dat gaan als ik over 5 jaar een recone of een nieuwe speaker nodig heb en als die dan al leverbaar is hoe lang moet ik wachten erop?

En dat is dus iets wat bij "grotere" merken niet zo'n probleem is, spare drovers, reconaes, en weet ik veel liggen altijd wel op voorraad.
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
20-9-2009 16:41
Leg uit......
Dat deed ik al wink ;)
Wanneer je een frontloaded kastje probeert te verkopen als 'long-throw' systeem komt dat op hetzelfde neer als een F1 auto verkopen als gezins auto.
Met andere woorden, als een fabrikant zelf al niet weet waar een kast al of niet geschikt voor is hoe kan ik de specs, en daarmee die fabrikant, dan nog serieus nemen?
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
20-9-2009 17:02
Neem maar aan dat ze goed weten waar ze het over hebben. Ik heb al veel dingen over deze serie gehoord, nog voordat bekend werd dat hij op de markt gebracht wordt. Als je het dan toch beter weet, dan hoef je toch niet over zo'n 'fout' (volgens jou dan) te vallen? En mocht het nou echt niet kloppen, denk je dan echt dat er daar wat afgekeurde deeltijdwerkers zitten zonder verstand van zaken? Het is een verrekte groot bedrijf met veel werknemers in dienst. Ze weten waar ze over praten. Als dat dan nou werkelijk niet klopt, dan houd ik het op een foutje in de omschrijving op internet.
Ook hier kan úw reclame staan!
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
20-9-2009 17:19
Neem maar aan dat ze goed weten waar ze het over hebben. Ik heb al veel dingen over deze serie gehoord, nog voordat bekend werd dat hij op de markt gebracht wordt. Als je het dan toch beter weet, dan hoef je toch niet over zo'n 'fout' (volgens jou dan) te vallen? En mocht het nou echt niet kloppen, denk je dan echt dat er daar wat afgekeurde deeltijdwerkers zitten zonder verstand van zaken? Het is een verrekte groot bedrijf met veel werknemers in dienst. Ze weten waar ze over praten. Als dat dan nou werkelijk niet klopt, dan houd ik het op een foutje in de omschrijving op internet.
Dat foutje staat er echter wel erg vaak....
Als een fabrikant zich op wil werken van B naar A-merk moet je dit soort 'foutjes' dus echt niet maken.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
20-9-2009 18:15

MusicXtra schreef:

Dat foutje staat er echter wel erg vaak....
Als een fabrikant zich op wil werken van B naar A-merk moet je dit soort 'foutjes' dus echt niet maken.
Maar dan moet je de keerzijde van al die A-merken er ook bij vermelden, die menig ampje en luidsprekerkast overgieten met een soort saus waar nog nooit iemand van gehoord heeft. (in diverse topics wel te vinden.)

Martin.
kvm entertainment
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
20-9-2009 19:10
Maar dan moet je de keerzijde van al die A-merken er ook bij vermelden, die menig ampje en luidsprekerkast overgieten met een soort saus waar nog nooit iemand van gehoord heeft. (in diverse topics wel te vinden.)
Daar heb je inderdaad helaas helemaal gelijk in.
Is ook één van de redenen dat ik liever zelf mijn luidsprekers ontwikkel en bouw.
Want, eerlijk is eerlijk, bijna 5K voor een line-array topje, van een niet nader te noemen A-merk, met daarin 2*8" en een 1,4" drivertje gaat natuurlijk nergens over ook al klinkt het nog zo goed en moeten er ook ontwikkelingskosten betaald worden.
Aan materiaal en componenten zit er voor nog geen 300 Euro in verwerkt, dan blijft er wel erg veel over voor arbeidsloon, ontwikkelingskosten, transport en winst voor alle tussenstappen.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-9-2009 12:09

MusicXtra schreef:

Aan materiaal en componenten zit er voor nog geen 300 Euro in verwerkt, dan blijft er wel erg veel over voor arbeidsloon, ontwikkelingskosten, transport en winst voor alle tussenstappen.
Ik denk niet dat jij die berekening kan maken. (en ook daar is al menig topic mee volgeschreven) Ook zelfbouw kent zijn nadelen.

Martin.
kvm entertainment
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
21-9-2009 15:02
Ik denk niet dat jij die berekening kan maken. (en ook daar is al menig topic mee volgeschreven) Ook zelfbouw kent zijn nadelen.
Doet er ook niet toe of ik die berekening zou kunnen maken, belangrijker is dat ik de berekeningen voor mijn eigen bedrijf kan maken. wink ;)
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)