Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 227 van 289)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 9469
13-9-2009 21:25

WouterV schreef:

Tom schreef:

100.000 nummers zou betekenen dat je inmiddels minstens 15.000 uur heb geluisterd naar muziek...
das 625 dagen non stop....... sneaky :V

Hoe serieus denk je nu nog genomen te worden?
Ik zeg niet dat ik al mijn muziek ken he :P...ik zeg alleen dat ik het heb... laugh :D

ik ken mischien 5-10%
10% .... we gaan weer even rekenen: das 1.500 uur luisteren
Stel dat je 5 dagen in de week twee uur per dag al je nummers afluisterd,
Dan ben je 150 weken continue bezig en dan heb je alles ongeveer 1 keer gehoord laugh :D
en zelfs met deze muziek collectie presteren aardig wat mensen nog om requestjes tedoen die we niet hebben
Tja, LP's staan er natuurlijk niet bij.

En zelfs al gingen de ouderen onder ons met cassettebandjes, of zelfs 26cm tapes (me) draaien,
die muziek moest uiteindelijk toch ergens vandaan komen en opgenomen worden, uur na uur na uur.
Tegenwoordig kopieert men gewoon een harde schijf in een uurtje of wat, en men bezit een complete,
nou ja complete,
collectie waar men niets van weet.
Echte dj hoor.

Toen ik op school als dj begon, had ik 40 singeltjes, en als je die allemaal gehad had, begon je de b kanten te draaien en weer opnieuw happy :)
Iedere week kocht je weer een paar singeltjes, en zo zit je dan nu met een collectie van meer dan 5000 zeven inch singeltjes en een ongeveer gelijk aantal lp's en 12 inches......
Dan heb je tenminste een beetje collectie.
Leuke bijkomstigheid is dat er nu singeltjes tussen zitten waar een fan grif 250 euro voor over heeft.............
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
13-9-2009 21:29
Ik kan je melden dat ik zelf slechts een kleine muziekcollectie heb als test muziek en achteergrond tijdens pauzes van live optredens. Alles is afkomstig uit mijn prive collectie en ook nog eens legaal gekocht. Zijn echter niet de laatste hits maar gewoon lekkere tijdloze muziek. Juist omdat het bijna niet haalbaar is een up-to-date collectie erop na te houden heb ik het zelf draaien al in 1984 afgezworen.
Is het overigens ook niet zo dat de beheerder van de zaal waar je draait al buma rechten afdraagt?
En wat is illegale muziek? Is muziek die ik op een USB stickje heb waarbij het origineel thuis ligt illegaal? En wat als het origineel niet van mij maar van mijn vriendin is en ook bij haar thuis ligt?
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-9-2009 22:24
Over wat legaal en wat illegaal is zijn al de nodige topics volgekliederd. Zoekmachine gebruiken dus. Met een geripte collectie van je oom op pad gaan (en als ik het goed begrijp met verder illegale downloads), dus zonder dat de originelen in je eigen bezit zijn is NIET legaal.
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
13-9-2009 22:58
Ik heb het nooit na gevraagd maar ik ga over het algemeen met alleen maar gebranden cd op pad.
Het origineel ligt vervolgens thuis. Dit zodat als een cd beschadigd ik weer gewoon een nieuwe kopie maak.
Is dit dan ook illegaal?
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
Dj JoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2005
Laatste: 24-2-2013
Berichten: 177
13-9-2009 23:09
Dit is in principe ook illegaal mits je geen speciale rechten afkoopt bij de Buma. Als je een bepaalt bedrag per jaar betaalt aan de Buma, mag je legaal kopieën maken voor eigen gebruik.
JK Productions is powerd by Pioneer, Martin Audio & Crest
BeunertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-9-2009
Laatste: 13-10-2009
Berichten: 6
14-9-2009 00:56
Je hebt er toch voor betaalt? Zijn op dat punt al duidelijke gerechtelijke uitspraken gedaan? Er is inderdaad genoeg over geschreven, maar echt duidelijk is het nog niet. De Buma roept wel dat dat illegaal is maar ik vraag me toch af of de rechter er in mee gaat. Uiteindelijk is het je eigen muziek die je zelf gekocht hebt. Als je je origineel beschadigd en het is al een oudere cd heb je goede kans dat je nooit geen nieuwe meer kunt vinden.
Ik vind dus dat draaien met kopiën van de eigen collectie moet kunnen (en dus NIET kopieën van de collectie van je oom, tante, vader, vriendin, vriend of collega!).

Ook ik vind de illegale muziek niks. Althans, niet om mee te draaien. Ik kan me overigens best voorstellen dat je één illegaal mp-3 tje gebruikt als dat eenmalig een speciaal nummer is voor een bijzondere gelegenheid en je het niet legaal kunt vinden. Verder zit ik er ook niet mee dat je voor thuis het een en ander van internet plukt. Als dat muziek is die je voor publiek toch niet draait dan moet je dat lekker zelf weten. Maar je "werk" collectie opbouwen door even een p2p programma aan te slingeren kan wat mij betreft echt niet.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
14-9-2009 09:12
Betaal jij ook netjes je BTW en belasting (gezien je naam wink ;) )? Die vraag geldt trouwens voor iedereen, want het is algemeen bekend dat er in ons wereldje behoorlijk wat werk zonder bonnetje gedaan wordt, zeker in het bruiloftencircuit. Persoonlijk doe ik vrijwel niets zwart, maar dat komt vooral omdat ik mijn opdrachtgevers meestal niet ken en alle contact per telefoon en mail gaat. Dan heb ik het geld liever vooraf per bank.

Ik ben 15 jaar geleden ook begonnen met de HitExplosion en Braun MTV Eurocharts cd's hoor... zien er hartstikke mooi uit, maar zijn natuurlijk volledig illegaal. En destijds beurde ik ook 100 gulden voor een avondje draaien inclusief huiskamerboxen en twee echte Philips cd-spelers. En ook ik heb cdr's met illegaal gedownloade muziek gebruikt.

Uiteraard is mijn huidige collectie volledig legaal, maar dat is ook niet zo moeilijk meer tegenwoordig. Je schaft een muziekabonnement aan en je krijgt vanaf 60 euri per maand een basiscollectie van enkele duizenden nummers en je kunt alle nieuwe (en ook oude) nummers zonder verdere kosten en legaal downloaden (weliswaar beperkt tot zo'n 300 per maand). Het enige nadeel is dat je de collectie huurt, de nummers worden nooit je eigendom en als je het abonnement opzegt is je muziekcollectie onbruikbaar.

60 euro per maand is natuurlijk niks als je serieuze bedragen vraagt en twee tot drie keer per week aan het werk bent, maar als je 3 keer per jaar optreedt voor klasgenootjes en familie waar je 50 euro voor beurt kun je dat gewoon niet betalen. Ik zou persoonlijk mijn geld ook liever uitgeven aan apparatuur. Ik kan me dan ook echt niet druk maken om dat soort gasten, want klanten die zo'n gastje inhuren zijn toch niet bereid mijn tarieven te betalen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-9-2009 12:20

roystraver schreef:

Bij mij speelt de vraag op hoe heilig jullie zijn begonnen. Maargoed, daar hoeft ik geen antwoord op.
Aangezien ik de ""veroorzaker" van deze discussie ben wil ik daar best antwoord opgeven.

Ik ben begonnen met zo'n 100 singeltjes en een x aantal verzamel LP's.
Juist daarom moet ik velen uitlachen die adverteren met 100.000 muziektitels....alsof je ze nodig zou hebben. Wat er in het verleden gekocht is, is geen kwestie van dom kopen maar zorgvuldig uitzoeken wat de "toppers" waren. Uiteraard glipte daar wel eens een enkeling doorheen die achteraf niet hitgevoelig was.
Daarnaast heb ik in een wat latere periode de "golden Oldies" aangevuld.

Ik heb het al vaker gemeld, een Avro's Top Pop kwam hooguit met 250 singeltjes.

Uiteraard heb ik een serie illegale 12", maar JUIST dat zijn de juweeltjes die zijn totaal niet vergelijkbaar met een illegale downloads van nu.
Daarnaast kennen we de promo only 12" versies ook nog.

Er word nu zo'n 60euro gevraagd door iemand met een 100% illegale collectie, naar mijn idee schandalig. Vroeger ben ik begonnen met zo'n 60/80 gulden, wat daarna snel opliep naar 150/250 gulden met een legale collectie.

Martin.
kvm entertainment
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
14-9-2009 16:08
'De Illigale downloads van nu' die je bijna overal gratis vandaan kan plukken hebben voor mij ook zo hun voordelen.
Ik download dagelijks illigaal tientalle albums, cd's, en nummers. Echter na deze beluisterd te hebben gaan ze de prullenbak in. Pakt het positief uit bestel ik het album, nummer, of betreffende cd.

Voor de rest is mijn PC waar ik mee op pad ga om te draaien helemaal clean van illigale downloads.
Ik ben het volledig eens met jullie argumenten.

Btw, hoe word er nagegaan of je Legaal gedownloade nummers wel o zo Legaal zijn? Lijkt me interresant om te weten hoe ze dat checken.

Roy
BeunertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-9-2009
Laatste: 13-10-2009
Berichten: 6
14-9-2009 16:58
De rekeningen/facturen/bankafschriften bewaren zodat je kunt aantonen dat je ze betaalt hebt?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)