Forum > Licht

Keuze maken Led sunstrips of losse parren

(85 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
29-6-2009 23:47
Ik heb om te expirimenteren het grote broertje van die bar gekocht, de Mega Bar LED.

Deze heeft 3 segmenten (van 33cm) waarvan elk van de 3 kleuren leds aan te sturen is. Werkt prima en komt een erg acceptabele bak licht vanaf, meer dan een par in ieder geval (kilowatters daargelaten). Voor in de huiskamer is eentje genoeg om de kamer een egale kleur naar keuze te geven (of desgewenst als strobe te gebruiken). Je kunt al een beetje de suggestie wekken van parlicht door de drie segmenten los aan te sturen, maar waarschijnlijk wordt het pas echt gaaf met een rijtje van minstens 4 na elkaar. Met een prijs van zo'n 180 euro per stuk meer plezier per euro dan losse pars in mijn opinie.

Wel hadden er van mij iets meer rode leds ingemogen, op standje "wit" heeft het licht een beetje een groen/blauwe zweem (maar lijkt daarom wel wat feller, wat vooral bij de strobe handig is).
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 9470
30-6-2009 10:41
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 6-7-2009 10:08
Nu breng je me weer aan het twijfelen laugh :D

Als je er twee van deze 100cm balken horizontaal naast elkaar doet, heb je in weze 6 segmenten,
Dat ziet er toch wel leuk uit denk ik als je een beetje slim programeerd.

Heb je deze al eens kunnen vergelijken met een gewone par56-300watt halogeen of een ledpar56?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
30-6-2009 12:40

KVM schreef:

Vandaar de Multiform Led units, die hebben geen kleurensoep.

Martin.
Als je op de LS1310 doelt: helaas toch wel. De honingraat die ervoor zit voorkomt dat je van de zijkant rechtstreeks in de leds kunt kijken, vanaf de voorkant is het aanzicht nagenoeg hetzelfde wanneer er niks voor de leds zit. De LS1009 heeft dat probleem niet maar is fors duurder, heeft een grotere openingshoek (geen lenskits voor te krijgen) en heeft in de huidige batch een lawaaiige fan erin zitten. Dat laatste wordt overigens nog aangepast.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
15-7-2009 06:34
Heb de bar (Mega bar led) eind vorige week eindelijk kunnen vergelijken met een 300w par. De gast die daar met z'n cameraatje wat plaatjes van heeft geschoten is echter nu onbereikbaar vanwege vakantie dus dat schiet weer lekker op :P

Qua lichtopbrengst zit je ietsie boven een 300w par, maar het is erg close. De vorm die de bundel geeft is nog iets "ovaler" dan een par zelf, vanwege de vorm van de bar. Op langere afstanden wordt dit effect minder uiteraard. Het gaf een erg mooi effect om de bar over het publiek heen te laten schijnen, dit gaf een egale gloed dankzij ze rook. Ik heb er nog slechts eentje dus ik kan moeilijk voorspellen hoe een show met alleen deze barren zou zijn, maar met 4 stuks kun je prima 2 4-bars thuislaten, en heb je nog een ingebouwde strobo functie ook (naast meer vrijheid met kleuren, snelheid en leuke bewegende grapjes als je van veel programmeerwerk houdt.)
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
4-8-2009 15:51
Tom heb je al een keuze gemaakt? Ik heb nu al een paar keer op een lokatie gestaan waar ze een soort gelijk effect gebruikte. Ik was erg verrast, ik vond het effect veel mooier dan een setje parren. Het gaf een mooie egale gloed over de gehele ruimte en door de koudere led kleuren had het iets heel professioneels en zakelijk. Het enige waar ik bang voor bent is dat je trussje er erg kaal gaat uitzien.
Robustsound
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
15-8-2009 22:32
Dat laatste vind ik er nou weer erg strak uit zien... mooi net opgeruimd trusje met wat scanners en ledbars erop ;)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 9470
16-8-2009 15:40
Sorry voor de late reaktie.
Ik was even 3 weken op vakantie razz :p

De keuze heeft zich "onverwachts" voorgedaan toen een collega een EUROLITE WMB 8 balkje over had.
Dit heb ik zeer voordelig van hem kunnen overnemen.
Deze balk heeft 8 onafhankelijk 3 kanaals stuurbare units totaal dus 24 kanalen
Hoop progwerk, maar je kan er leuke effecten mee te voorschijn toveren.
De lichtouput laat zich moeilijk beoordelen in een kleine ruimte sad :(

Ik zit nu een beetje te wachten op de eerste boeking waar ik dit balkje kan inzetten om uit te proberen in de praktijk.
Het is op dit moment erg stil bij mij in de boekingen sad :(

Als deze balk niet voldoet, ga ik toch de amdj balkjes bestellen denk ik.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DidierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
Berichten: 159
17-8-2009 09:32
Ik ben op zoek naar een alternatief voor mijn Showtec High Power LEDpar64, want ik vind deze te lomp en te zwaar (bij 4 stuks op 1 balk).
Als vervanging hiervan vind ik de JB-Systems LED DJ-Bar erg interessant. Is de lichtopbrengst vergelijkbaar met de JB-Systems LED PAR-64?

Er zitten in ieder geval ook 212 hp-ledjes in.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 9470
17-8-2009 10:46
Het zou me ook niets verbazen als er in deze set de zelfde led prints zitten als in de par 64.
Maar ik heb ze nog nooit van dichtbij mogen bewonderen.
Persoonlijk vind ik het ook een beetje dure set.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DidierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
Berichten: 159
17-8-2009 11:03
Ik vind het setje ook best prijzig maar...

De JB ledpar64 kost € 128,00 x4 = € 512,00
Tel daar nog een t-balkje bij op, plus het gemak van transport en opbouwen.

Dan valt die prijs eigenlijk nog wel mee, toch?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)