Forum > Geluid

Synq SMX-2

(304 reacties. Pagina 31 van 31)
Moderator(s): Dré
Kurt01Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-2-2007
Laatste: 13-11-2008
Berichten: 4
6-11-2008 22:24
Dat is allemaal goed en wel dat men aan een SMX3 aan het werken is ... maar daar zijn wij (gebruikers van de SMX2) niets mee! shut up :X Ik bedoel.. Ik kan toch maar moeilijk een SMX3 gaan kopen omdat zijn sampler-unit verbeterd is, het geld groeit namelijk niet op mijn rug... Een verbeterde versie van de sampler software zou de meeste SMX2 gebruikers ook al blij maken ipv een SMX3 te kopen. wink ;)
Greetz,
Kurt01
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
6-11-2008 22:28
Maar financieel gezien zou een SMX-3 synq gelukkiger maken... en waarschijnlijk is dat belangrijker wink ;)
Ook hier kan úw reclame staan!
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
27-7-2009 21:31
Even een probleemkickje.

Ik gebruik mijn SMX 2 nu al ruim 2 jaar probleemloos, maar vanavond was de koek op.
Zojuist schakel ik de mixer aan, toen was er nog niks loos. Ik loop er 2 tellen bij weg en bij terugkomst doet het display alles behalve datgene wat het moet doen. De parameters zijn niet meer leesbaar, in die zin dat alles tegelijk brandt en de icoontjes van de effecten branden ook allemaal tegelijk. De effecten zelf werken nog wel probleemloos.

Iemand wel eens iets vergelijkbaars meegemaakt? Wat te doen?

Alvast mijn dank.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
27-7-2009 21:42
Oké... ashamed :$

Excuses voor de paniek.
Ondanks het feit dat m'n mixert altijd wordt afgedekt, is het waarschijnlijk toch een stofgevalletje geweest. Even flink blazen in het crossfaderkanaal doet blijkbaar wonderen.

Mods mogen beide posts best verwijderen.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
AutSiderStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 31-8-2009
Berichten: 13
22-8-2009 17:29

Marky schreef:

AutSider schreef:

Om even terug te komen op tegen de regels.. ik verbind alleen maar audiokabels met de mixer ashamed :$ En de lange kabel is maar 5 meter.

De smx2 is de eerste mixer die ik tegenkom die zo gevoelig is voor storingen.
Overigens, niet op het bebied van geluid aanzich, want het mix gedeelte zelf is perfect (geen ruis etc)
Klopt, jij sluit enkel audiokabels op je SMX-2 aan maar als enkele van die kabels in/uit een PC komen dan kunnen er allerlei vervuilende digitale spikes op die kabels zitten. PC's hebben nu eenmaal de vervelende eigenschap heel wat EMC uit te stralen, vooral via kabels die als antennes werken...
Het kan zijn dat de effect-DSP sommige van die spikes bij jou absoluut niet kan apprecieren en daarom af en toe in de knoop slaat. Een degelijke aarding kan hier al heel wat helpen, ook het gebruik van ferriet filters op je kabels kan wonderen doen. Die dingen staan niet voor niets op de meeste PC-kabels. wink ;) Je kan die dingen in de betere elektronicawinkel vinden.

SMX-2 is getest op EMC en voldoet op alle vlakken ruimschoots aan de normen.
Je geloofd het nooit..

Ik had nog steeds last van de problemen na alles geprobeerd te hebben.
Had het er maar bij gelaten en heel die effecten en sampler al de tijd niet meer gebruikt.

Maar..

Ik draai nu probleemloos met gebruik van effecten en geen vastloopers meer van de mixer (4 weken nu) Wat heb ik gedaan? gewoon het geheugen kaartje verwijdert en niet meer gebruikt.
Alle effecten, hoe wild ik er mee om ga, werken nu zonder problemen, als ook de BPM meter.

Hij staat btw bijna continue aan sinds dat ik heb bezit (+2 jaar), dus robuust istie wel
Ik zal binnenkort nog een -aantal- andere geheugen kaartjes proberen kijken wat hij daar mee doet.

Mvg,
Autsider
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)