Forum > Newbie Forum

Wanbetalers

(243 reacties. Pagina 16 van 25)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-7-2009 11:57

DJ-Jan schreef:

1) deze vriend van mij zij dat hij voor dit schoolfeest voor €60,- aan licht kon inhuren, ik ken hem goed dus voor deze keer heb ik dat gedaan.
Kom ik op die school krijg ik te horen dat hij aan de feestcommisie gevraagd had €120 te krijgen omdat hij dat nodig had voor het licht. Vervolgens steekt hij dus €60,- in zijn zak zonder daar iets voor te doen (ik zelf kwam voor die €60,- met onderandere 4 macs...
Dat is je eigen schuld, en heeft ook niets met wanbetalers te maken.

Eigenlijk moet ik er erg om lachen, jij laat toch ook Dj's komen voor 25euro om vervolgens de rest in eigen zak te steken? Uiteindelijk is dat precies hetzelfde.

Martin.
kvm entertainment
DJ-JanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2009
Laatste: 12-7-2014
Berichten: 104
11-7-2009 13:05
Ik vertrek niet meer 2 uur van te voren, op dat moment kreeg ik te horen dat er €120,- was gevraagd voor het licht, vervolgens steekt die persoon die €60,- in zijn eigen zak zonder daar iets voor te doen...

Nou was ik zo aardig om hem te helpen, hij zou nergens anders iemand vinden die voor €60,- een schoolfeest zou kunnen voorzien van een hoop licht. Ik dacht op dat moment dat het best lullig was om maar nee te zeggen, maar vervolgens kom ik daar erachter dat het licht budget een heel ander bedrag was, dan kan ik een aantal dingen doen:
-Vertrekken omdat ik me genaaid voel
-Die €120 gaan opeisen
-Het dan maar voor die €60,- doen maar dan wel wetend wat voor vriend ik heb

Dan doe ik het voor die €60,- maar dan heb ik geen zin in extra kosten, al zou ik die €6,- nog wel overleven..
Het was voor mij meer een test van ofdat ik die persoon kon vertrouwen in situaties zoals deze, nogmaals volgende keer is het misschien een kapotte mac, ik heb zelf het geld (voorlopig) niet om even een nieuwe te kopen, moet ik daar dan ook z'n gevecht voor maken?

En over die €25,-
Het totale bedrag was €80,-
Dus bleef er €55 over voor:
2x mac250
1x B-52 devastator set
1x versterker
3x ledtubes incl. controller
4x parren
1x dimmerpack
een hoop kabels
1x cd-koffer
1x laptop

Ik denk dat de huurprijs daar aardig boven zit, de DJ was tevreden, de school ook en zelfs ik was blij
Die tip van 5% zal ik onthouden!
Ik laat dus een beginnende DJ komen, nieuwelingen krijgen bij mij niet de hoofdprijs, ik wil eerst zien wat ze kunnen en zoals je las was ik blij en zal er ook een vervolg in komen met een hoger bedrag (maar dat hangt gewoon van de feestjes af..)
Event-Light
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
11-7-2009 13:12
Maar wat wil je nou eigenlijk zeggen of vragen? Dit is totaal offtopic.

Je hebt zelf de klus voor 60 euro aangenomen en al had hij er 1000 euro voor gekregen, jij bent er mee akkoord gegaan dus moet je niet na afloop gaan huilen dat hij wel een zakenman is.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
11-7-2009 13:29
Ja, maar begrijp best dat Jantje zich dan genaaid voelt, aangezien t een ``vriend`` is en deed overkomen alsof de 60euro het max. totale budget was.
DJ-JanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2009
Laatste: 12-7-2014
Berichten: 104
11-7-2009 13:37
Dankje speakerfreak...

En vervolgens krijg ik op locatie (2 uur voor het begin) te horen wat dus het echte budget was)

Maar dit was dus om te verklaren waarom die €6,- te eisen...
Event-Light
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
11-7-2009 14:25

DJ-Jan schreef:

Dan doe ik het voor die €60,- maar dan heb ik geen zin in extra kosten, al zou ik die €6,- nog wel overleven..
Het was voor mij meer een test van ofdat ik die persoon kon vertrouwen in situaties zoals deze, nogmaals volgende keer is het misschien een kapotte mac, ik heb zelf het geld (voorlopig) niet om even een nieuwe te kopen, moet ik daar dan ook z'n gevecht voor maken?
Ik heb de laatste reacties van dit topic aandachtig doorgelezen en vooral bij bovenstaande quote komt er maar 1 ding in me op: jij gaat voor een paar tientjes 4 maccen meenemen, dan moet je achteraf ook niet gaan lopen zeuren wat er gebeurd zou zijn als er een macje zou sneuvelen.
Dus bepaal voor jezelf:

A: Je gooit je prijzen omhoog, laat dit soort klusjes dus schieten en maakt goede verhuurvoorwaarden. Sommige klanten zullen niet meer bij je gaan huren, maar bij de klanten die wel iets huren is het goed geregeld.
B: Je blijft gewoon voor die paar tientjes een hoop spullen neerzetten en als er iets kapot gaat heb je het hele jaar niets verdiend.

Als je voor A had gekozen dan had je OF deze klus nooit gehad (en dus geen problemen) OF je had deze klus wel gehad en dan had je er wat meer aan verdiend, zodat je al dat gezeik om die € 6,- aan je voorbij kon laten gaan.
DJ-JanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2009
Laatste: 12-7-2014
Berichten: 104
11-7-2009 14:50
Ik had voor dit feest de optie A genomen omdat er niet meer budget is (dacht ik..)

En opzich vond ik het wel lullig voor die school (die konden in mijn ogen nergens anders een licht halen voor een schoolfeest voor €60,-)
Event-Light
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
11-7-2009 14:55
Dat lijkt me sterk, over hoeveel jaar of hoeveel klussen wil je zo'n mac dan afschrijven met dit soort huurprijzen?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
11-7-2009 14:58
Er zijn ook scholen ide steeds maar weer denken dat ze voor een dubbeltje op de eerste rij kunnen zitten.
En zolang er mensen zijn die denken:
"dan toch maar voor zo weinig, beter een boeking dan geen boeking"
Lukt dat deze scholen ook steeds om het voor elkaar te krijgen.
Vaak geven dit soort adressen je ook allerlei vervolgboekingen in het vooruitzicht,
waarbij ze zeggen dat ze DAN wel meer zullen betalen.
Maar de praktijk betalen ze nooit meer, of ze boeken gewoon niet,
want er is er altijd wel weer eentje te vinden die er in trapt wegens al te grote gretigheid op boekingen.

Hier in de omgeving zijn ze ook behoorlijk aan het dumpen, mat als gevolg voor mij aanzienlijk minder boekingen sad :(
Maar ze vallen ook als rotte appels weer uit de boom, want als je te goedkoop bezig bent, en er gaat iets stuk, tja, dan heb je geen centjes om het te repareren, en op het laatsts sta je nog maar met 1 box en twee lampies razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ-JanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2009
Laatste: 12-7-2014
Berichten: 104
11-7-2009 15:07
Laat het dan gelukkig zijn dat ik niet altijd zulke klussen heb en mijn macs ook vaak voor €45,- p/s kan verhuren...

Dit was dus dan ook een vriendendienst (aangezien dat die persoon aardig voor lul stond als hij geen bedrijf kon vinden voor €60,- (of uiteindelijk €120,-....... sad :( )
Het blijft natuurlijk voor mij nog een hobby, dus hou me nog niet echt bezig met afschrijvingen, al is wel weer een voordeel dat zakgeld, geld voor rapport en dergelijke, verjaardag en vakkenvuller/foldertjesbezorger/parkeerhulp (eigelijk gewoon alles wat legaal is) ook voor een aardige inkomst zorgt, Mh's zijn in onderhoud bij Chain dus ook daar is wel aan gedacht.

Maar in het vervolg zal ik het leker laten lopen (of ze even vertellen wat ze voor dat bedrag kunnen krijgen)
Event-Light

Terug naar forum Reageer (zonder quote)