Forum > Newbie Forum

Wanbetalers

(243 reacties. Pagina 15 van 25)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
26-6-2009 15:35

CyberDance schreef:

Een goede reden om telefonische prijsafspraken ALTIJD te laten bevestigen via mail of op papier. Ofwel door een offerte ofwel door een orderbevestiging. Hier wordt nooit wat besteld zonder dat de prijs ergens zwart op wit staat.
Een zeer goede tip. Ik doe dat naar mijn klanten toe altijd, ik doe het niet altijd met dingen die ik inhuur of verhuur aan collegabedrijven. Dat zijn altijd partijen die ik al lang ken, waar ik nooit problemen mee heb en waar ik vaker dat soort spullen aan/van (ver-) huur.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
29-6-2009 09:25
Wij doen ook niets zonder dat het schriftelijk bevestigd is. Dat geldt voor aankopen, maar zeker ook voor shows die we uitvoeren; alleen als we een getekend contract hebben (of een akkoord via de mail voor dat contract en algemene voorwaarden, die we dan als pdf naar de klant mailen).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
8-7-2009 02:26
Wij laten altijd een van de twee invoices tekenen bij aanvang, dan heb je ook een ontvangst bevestiging.
Indien je contactpersoon niet betaald kan je altijd nog een deurwaarder aanspreken die die persoon persoonlijk aansprakelijk steldt.

Dit is niet leuk, maar tot nu toe wel de enige manier om je centen een deel terug te krijgen.

Pascal
..Je Ducktape brood voeren...
MathijsvanlaarhovenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2009
Laatste: 14-12-2017
Berichten: 31
10-7-2009 00:39
ik zorg gewoon dat ik bij mensen die ik niet vertrouw vooraf laat afrekenen.
DJ-JanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2009
Laatste: 12-7-2014
Berichten: 104
10-7-2009 01:13
Heb ook zoiets gehad...

Was een schoolfeest, zag het al aankomen dus de dag van te voren een mailtje gestuurd met de algemene voorwaarden, was een feest geregeld door een vriend..

Persoon vond het niet nodig, school zou wel zijn mannetje staan...
Toch op blijven aandrigen en uiteindelijk is de persoon akkoord gegaan, mailtje dus gestuurd met de exacte omschrijving van het feest, de apparatuur en de datums/tijden

Je raad het al, er ging wat kapot. Het was (gelukkig) een kabel. Dj sprong van de steiger af op de kabel, alleen de neutrik connector zat nog in de box...

Later dus de rekening gestuurd ( €6,- ), maar persoon wou niet vergoeden, hij vond dat het teveel moeite koste om het te regelen.

Hieronder het mail verkeer, namen zijn weggehaald..
Onderste bericht is het eerst verzonden bericht, bovenste de laatste..
In dit geval was het €6,- maar wat als het €1600,- was geweest?
Ik ben erg benieuwd hoe sterk ik stond, ik zal mijn Algemene verhuurvoorwaarde ook even posten (kan ik gelijk te horen krijgen hoe dekend deze is..)
--------------------------------------------------------------------------------

Hier is niks onredelijks aan, je hebt het zelf gezegd en het staat op papier.
Jij zou dat regelen, er is dus nu wat gebeurd en dus moet jij het regelen.

Je hebt tot woensdag en anders zie je vanzelf wat er gebeurd.

Met vriendelijke groet,
****



--------------------------------------------------------------------------------

***, dit is onredelijk en heb ik je uitgelegt. Als je er wat eerder bent. Half acht. Kunnen we ff praten.

--------------------------------------------------------------------------------

Ik kom met 4 macs, krijg te horen dat er niet meer geld was!
Vervolgens hoor ik daar dat je 120 voor het licht had gevraagd. Dat is gewoon puur liegen.
Dan zet je op papier dat je zorgt dat alles vergoed word en dus zul je die €6,- ook gewoon betalen.

--------------------------------------------------------------------------------




>
>
> ****, tuurlijk is dit zo en heb ik dit gezegt, alleen wat is het nou voor bedrag?
>
> --------------------------------------------------------------------------------
>
> Het is JOUW feest, jij was zo van dat de school het wel zou regelen, nou regel het maar!
> Ik ben niet van plan om die €6,- te betalen.
> Nogmaals, het is mijn probleem niet, ik hoef dit niet te gaan regelen met de dj, jij moet dit regelen met de dj/school
> Succes.
>
> ''als er wat gebeurt, regel ik dit met school, dit komt goed. zo gaat het altijd en ook bij bijv. een musical, als er wat gebeurt staat school zijn mannentje.''
>
> ''dit komt goed''
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
> ***
>
>
>--------------------------------------------------------------------------------
>
>
>
>
> ****, sorry dat ik het zeg, maar ik vind het een beetje "zielig" dat je voor 5.95 loopt te declareren. Ik moet er allemaal moeite voor doen om met directie te regelen enzo, en wat is het voor lullig bedragje. Op ******.nl staat de email van de dj, kan je daar ff mee overleggen, want is zijn schuld.
>
>
>
> ****,

--------------------------------------------------------------------------------
>
> Ik wacht nog steeds, ik wil het geld woensdag hebben, dan kan het gelijk door naar ****
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
****
>
>
>
>--------------------------------------------------------------------------------
>
>
>
> ****,
>
>
> Hierbij de kosten voor de kapote kabel van * ****:
>
> €5,95
>
> Ik neem aan dat jij dit regelt met je school, die staan immers hun mannetje
***,

--------------------------------------------------------------------------------

als er wat gebeurt, regel ik dit met school, dit komt goed. zo gaat het altijd en ook bij bijv. een musical, als er wat gebeurt staat school zijn mannentje.

dit komt goed, gaad goed(maar natuurlijk beter als het niet nodig is!!)


Met vriendelijke groet,

**




--------------------------------------------------------------------------------

***,

Als laatste, stuur even een mailtje ofdat je met de AV akkoord gaat voor vandaag (*** *** 2009) tijdens het schoolfeest op het *** in ****

--------------------------------------------------------------------------------

Algemene verhuurvoorwaarden:

(Post ik morgen, staan op andere pc)

--------------------------------------------------------------------------------

Stel nu er was iets kapot gegaan van €1500,- hoe groot was mijn kans geweest dat dit vergoed word (ik ben 15 jaar en heb geen kvk nummer)
Event-Light
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
10-7-2009 01:23
Wat een agressieve en onvriendelijk manier van communiceren zeg. Zo ga je toch niet met je klanten om?
Ik lees nergens een normale aanhef, een uitleg wat er is gebeurt, hoe jullie er normaal mee omgaan etc. Daarnaast geef je de klant nergens de mogelijkheid om een tegenvoorstel te doen.

In geen enkele rechtzaak houden deze mailtjes stand.
Even in het midden of je die 6 euro nou wel of niet moet declareren (Ik zou het niet doen, het kost je dan waarcshijnlijk je klant en die levert op lange termijn meer op dan 6 euro)
Waarschijnlijk ben je deze klant al kwijt, maar het is in ieder geval een wijze les voor je. OP echt opdracht gaat wel eens wat kapot en als het niet moetwillig is zou ik er niet te moelijk over doen. Melden kan wel, maar laat dan zien dat je het als services uit eigen zak betaald.

En dan die dreigementen, wat ga je doen, sla je hem in elkaar? Of ga je het proberen te verhalen via een incassobureau en daarna via de rechter? Voor 6 euro?
En tot slot dan alles openbaar maken, dat is goede reclame, wat als de klant meeleest, ga je dat dan hier in het openbaar uitvechten.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
10-7-2009 09:59
Ik vind dit ook een beetje belachelijk. Voor zo'n klein bedrag ga je niet moeilijk doen, en zeker niet bij een vriend van je. Dit heeft je al veel meer tijd gekost dan dat het ooit oplevert, en hij belt de volgende keer inderdaad lekker iemand anders. Zou ik wel doen in elk geval...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
10-7-2009 10:15
Een plugje van 6 eurie... waar hebben we het over.... ashamed :$ on you...
Mr. Jameson...
DJ-JanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2009
Laatste: 12-7-2014
Berichten: 104
10-7-2009 10:25
1) deze vriend van mij zij dat hij voor dit schoolfeest voor €60,- aan licht kon inhuren, ik ken hem goed dus voor deze keer heb ik dat gedaan.
Kom ik op die school krijg ik te horen dat hij aan de feestcommisie gevraagd had €120 te krijgen omdat hij dat nodig had voor het licht. Vervolgens steekt hij dus €60,- in zijn zak zonder daar iets voor te doen (ik zelf kwam voor die €60,- met onderandere 4 macs...

Die €6,- overleef ik wel, (heb dat dan ook inmiddels zelf geregeld) maar ging mij erom dat ik weet hoe goed ik die persoon kan vertrouwen (mocht er een mac sneuvelen, zou ik dan diezelfde moeite moeten doen voor het geld?)

Tuurlijk gaat er een andere reactie naar een klant, maar ik mailde deze persoon dagelijks meerdere dingen en dit is ook geen klant van me...
Event-Light
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
11-7-2009 03:47
Eigenlijk is het heel simpel: als je de klus wilt doen voor 60 euro doe je dat, als je dat te weinig vindt laat je 'm schieten. Sommige boekingsbureau gooien ook hele flinke marges over extern gehuurde shows, maar zolang het licht- en geluidsbedrijf dat die klussen uitvoert maar betaald krijgen wat ze van tevoren hebben afgesproken is er niks aan de hand. Aan de andere kant is het natuurlijk wel heel lullig dat die vriend over jouw rug loopt te verdienen, want bovenstaande vergelijking gaat uit van een puur zakelijke verhouding en geen vriendschap. Leer van je fouten, nu weet je gelijk wat je aan die vriend hebt.

Voor defecten en andere kosten die op klus kunnen ontstaan neem je een overhead mee in de berekening van je prijs. Als je bijvoorbeeld 5% van het totaalbedrag extra rekent om dit soort dingen te ondervangen was er nu niks aan de hand geweest. Enerzijds begrijpelijk dat je zo op je strepen staat vanwege het verloop tot nu toe, anderzijds is het natuurlijk een bedrag van niks en kan ik me wel vinden in het argument dat hij voor die paar euro zich geen administratief gedoe op de hals wilt halen. Ook hier weer: met schade en schande wordt je wijs.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)