Forum > Geluid

HK Audio Deacon bassen vallen weg

(36 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
BertdrumStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-7-2009
Laatste: 6-7-2009
Berichten: 4
2-7-2009 21:23
Hoi ,
Afgelopen zondag draaide ik met mijn HK Audio Deacon set buiten op een plein(tje). De set stond op vol vermogen vanaf 14 u tot 24 uur. te draaien. Plotseling vielen aan de linkse kant de bassen weg. Van alles nagekeken (stageblok, kabels, etc...) Alleen de top deed het nog.
Vervolgens de power van deze kant afgehaald en na 1 minuut weer erop. Het deed het weer . Na 5 minuten moesten we toch stoppen gezien de tijd, dus ik heb niet meer kunnen controleren....Weet iemand wat het kan zijn? Zou het een (thermische) beveiliging kunnen zijn?
Of heeft misschien iemand andere ervaringen hiermee?
alvast bedankt ;)
Afgelopen zondag heb ik mijn HK audio DEACON set op vol vermogen buiten op een pleintje laten draaien van 14u tot 00.00u 'snacht
BreurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2007
Laatste: 2-4-2017
Berichten: 14
2-7-2009 23:45
Als de set op vol vermogen heeft gedraaid en dit laat op de avond gebeurde dan is de kans groot dat het thermische beveiliging is. Mede gezien het feit dat de set het na even te hebben uitgestaan (afgekoeld) het weer deed. Ik ken de set persoonlijk niet maar kun je achterop niet iets van een ledje zien dat oplicht o.i.d? Iets dat aangeeft wat er mis is?
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
3-7-2009 12:40
Het klinkt inderdaad als een thermische beveiliging. Ik neem aan dat je de subs al wat langer hebt, dus het schoonmaken van de koeling zou een oplossing kunnen bieden.

Verder:
Heb je de subs niet in de clip geholpen (worden ze ook lekker warm van)?
Stond de sub in de zon of met de achterkant naar de zon toe?
Blazen de ventilatoren nog goed door? Of zijn de kasten passief gekoeld (wat ik me moeilijk voor kan stellen)?
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
Dj joeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2005
Laatste: 25-2-2015
Berichten: 160
3-7-2009 12:53
fototje van een Deacon subje, ik zie wel wat luchtgaten maar zie niet direct ventilators zitten..

als ik de tekst goed lees zit hier een digitale versterker in en kan er ook nog een passieve subwoofer op aan worden gesloten?
heb je per kan 1 actieve en 1 passieve subwoofer gebruikt?
dan wordt het namelijk al aannemlijker dat er 2 subwoofers tegelijk uitvallen.. het is nu ook niet meer bepaald koud buiten en als je zo'n set dan flink aan het werk zet (tegen de clip speelt) kan het best dat deze in de thermische beveiliging gaat maar dan zou er achterop wel iets van een lampje gaan branden toch?

Mvg Joey
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
3-7-2009 13:18
Vergis je ook niet in de huidige temperaturen van de lucht.....
Die toen graden extra hebben ook behoorlijk effect op je koeling.
Zet er als je ze weer gebruikt even bij dit soort dagen,
van achteren een lekkere kamerventilator achter op volle kracht,
en je hebt geen problemen meer.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
3-7-2009 14:55
Dat zal niet helpen, er zitten geen koelribben aan de buitenzijde en ik neem aan dat er een koelventilator ingebouwd is.
Door een externe ventilator komt er dus niet meer lucht door het koelblok van de versterker.
Beter is om meer subs neer te zetten zodat ze niet constant maximaal aan het werk hoeven te zijn.
Uiteraard helpt het wel als je zorgt dat ze in de schaduw staan.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
3-7-2009 14:59
2 x bewerkt. Laatst door Tom op 3-7-2009 15:03
Wedden dat het helpt?
Na een paar warme buiten/strand evenementen weet je wel beter razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj joeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2005
Laatste: 25-2-2015
Berichten: 160
3-7-2009 15:02
ik denk ook dat het helpt als je de omgevingstemperatuur wat verlaagt, dan heb je tenminste ook stromende lucht rondom je koeling, hij zal toch ergens lucht aan moeten zuigen..
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
3-7-2009 17:12
[qoute]Wedden dat het helpt?
Na een paar warme buiten/strand evenementen weet je wel beter razz :pReken maar dat je dan nog steeds op het randje zit en je dus een te kleine set bij je hebt....
Zou als opdrachtgever in elk geval niet vrolijk worden als er zulke risico's genomen worden. sneaky :V
Komt ook niet echt profi over als je met twee ventilatoren aankomt, 'anders kapt het geluid er zo mee want we zijn alles maximaal aan het belasten shut up :X '
Muziek die uitvalt betekent meestal einde feestje. sad :(
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
Dj joeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2005
Laatste: 25-2-2015
Berichten: 160
4-7-2009 11:46
Vind het een beetje onzin om meer geluid weg te zetten op een warme dag dan op een koele dag,
als je normaal een set netjes tot onder de clip speelt (af en toe een ledje oplichten) en als je de set nu ook gewoon zo gebruikt zal niemand er over klagen als jij er een ventilator bij zet omdat de set anders te warm wordt,
de klant dit ook wel begrijpen als het 30 graden is..
Er zijn ook genoeg cd-spelers die last hebben van hitte, mijn cd-speler heeft ook langer nodig om te laden als deze (extreem) warm wordt, moet ik er dan nog maar een cd speler bij zetten om de andere speler minder te belasten..?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)