Forum > Licht

LED parren

(95 reacties. Pagina 2 van 10)
Moderator(s): Dré
DidierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
Berichten: 159
19-6-2009 11:08
Ik heb eerst de JB Systems LEDpar64 (short) gehad: redelijk tevreden, maar lichtopbrengst kon beter voor mijn gevoel.

Vervolgens de Showtec LEDpar64 (long, 24x1w) aangeschaft: zeer tevreden over lichtopbrengst, publiek klaagt soms zelfs dat het té fel is. Maar de deze ledparren zijn eigenlijk te zwaar en te groot (lees:lomp).

Ik ben nu dus op zoek naar ledparren met de afmetingen en gewicht van de JB LEDpar64 en de lichtopbrengst van de Showtec LEDpar64 (24x1).

Heeft iemand suggesties?
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
19-6-2009 14:01
Multiform LS1310 (veel kleine ledjes) of de LS1009 (9*3W variant in dezelfde behuizing, geen kleurensoep doordat er 9 lenzen met daarachter ieder 3 leds gebruikt worden).

Beide zijn heel compact. De output van de LS1310 is te vergelijken met die van de JB-Systems par64 (en ADJ 1/4W led par 64's). De LS1009 zou inmiddels onderweg moeten zijn, die komt ergens begin volgende week binnen. Enige nadeel: ze zijn wel wat duurder dan de Showtec en JB parren. Zeker de LS1009 is volgens mij meer dan dubbel zo duur als een JB spot.

Je zult dus voor jezelf de afweging moeten maken tussen een niet te dure par die aan de eisen voldoet. Als je veel waarde hecht aan een compacte spot waarbij ook de afzonderlijke leds niet zichtbaar zijn zul je wat dieper in de buidel moeten tasten dan wanneer je alleen voor de lichtopbrengst gaat. Zelf vind ik overigens de JB-Systems par64 (samen met de ADJ par64 ledspot die in dezelfde prijscategorie zit) een goede middenweg tussen een nette lichtopbrengst, functies en prijs.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DidierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
Berichten: 159
20-6-2009 09:44
Ik zie dat de LS1310 een openingshoek van 12 graden heeft, dan krijg je dus weer meer het beam-effect ipv het washeffect.
De LS1009 heeft een hoek van 30 graden.

Ik zal inderdaad voor mezelf moeten gaan uitmaken of me dit het prijsverschil waard is.
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
29-6-2009 23:55
Ik heb voor mijn drive in 22 showtek par 56 ledparren. Over het algemeen werkt het. Maar ze zijn absoluut niet degelijk gebouwd. De alu behuizing is extreem dun, de leds zitten in series van ik meen 8 stuks.(dat zal wel met meer 5mm-led ledparren zo zijn) Zo nu en dan fikt er een blauwe led uit (ja alleen nog blauw meegemaakt bij 3! parren) Dan heb je meteen 8 leds die het niet doen, het probleem is dan simpel op te sporen maar een dergelijk budget product is er niet op gemaakt om vaak te demonteren en monteren. De schroefjes draaien snel dol in t dunne aluminium.

Verder heb ik veel gerommel met de dipswitches. Er zijn heel wat parren waar een bepaalde switch het niet lekker doet zo dat je moet nadenken welke kanalen je pakt voor de aansturing.(dus een keer instellen en dan afblijven!) De kabelwartels zijn niet super, de beurgeltjes zitten met popnageltjes die makkelijk los schieten. Zo nu en dan kapt er een par mee, (reageert niet meer op dmx) spanning er op en er af helpt dan.

Kortom gewoon niet super in elkaar gezet, maar niks wat een dhz-er niet zelf kan oplossen. De lichtopbrengst... Sja met een hoop kun je leuke dingen doen, maar een normale par 56 is wel even wat intenser. Ik denk dat je er opzich geen miskoop aan doet als je er net als ik een berg gebruit om rondom in de truss te hangen. Maar als je je par 56- 300 watters zou willen vervangen door ledparren dan kom je denk ik bedrogen uit. Je kunt er meer mee, maar er komt minder licht vanaf.
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
30-6-2009 00:49
1 x bewerkt. Laatst door Abnpranger@home.nl op 30-6-2009 09:32

didier schreef:

Ik ben nu dus op zoek naar ledparren met de afmetingen en gewicht van de JB LEDpar64 en de lichtopbrengst van de Showtec LEDpar64 (24x1).

Heeft iemand suggesties?
Zelf heb ik 12 adj 64 pro's: deze jongens in combinatie met frost filters. Moet bekennen dat deze parren voor sommige locaties, waar ik regelmatig sta, tov de 300 watt mfl GE lampen (die ik hiervoor had) te veel licht geven. Dim soms wel tot 33 / a 35 procent. Denk dat je wat betreft output ongeveer op het zelfde uitkomt als bij de showtec.

Daarnaast ben ik zelf van mening dat het gewicht van deze parren wel mee valt, ze zitten in een degelijke behuizing die echt wel tegen een stootje kan. Daarbij is het uiterlijk natuurlijk wel persoonlijk, maar ik vind ze mooi.

Misschien is dit wel wat je zoekt. Ga ze gewoon eens bekijken!
Mr. Jameson...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
30-6-2009 02:17
Albert, misschien een idee om te quoten als je op bepaalde aspecten van een ledpar ingaat? Losse flarden tekst zonder dat duidelijk is waar het precies om gaat zijn verwarrend.

stieno schreef:

Ik heb voor mijn drive in 22 showtek par 56 ledparren.
Showtec heeft ook maar 1 soort ledparren?! Graag specifieker zijn. Dergelijke problemen zijn acceptabel als de parren in kwestie 50 euro kosten, niet wanneer ze het 2 tot 3-voudige kosten!
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
30-6-2009 09:28
Right, ik zal er op letten!

{edit} Zo beter?
Mr. Jameson...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
30-6-2009 12:43
Jup.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
30-6-2009 12:46

Martijn schreef:

Showtec heeft ook maar 1 soort ledparren?! Graag specifieker zijn. Dergelijke problemen zijn acceptabel als de parren in kwestie 50 euro kosten, niet wanneer ze het 2 tot 3-voudige kosten!
Het zijn deze: webshop

En zo zien ze er met zn 22en uit klikkerdeklik
Nu ook op internet!
DjgertieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2008
Laatste: 4-1-2011
Berichten: 66
30-6-2009 18:36

abnpranger@home.nl schreef:

didier schreef:

Ik ben nu dus op zoek naar ledparren met de afmetingen en gewicht van de JB LEDpar64 en de lichtopbrengst van de Showtec LEDpar64 (24x1).

Heeft iemand suggesties?
Zelf heb ik 12 adj 64 pro's: deze jongens in combinatie met frost filters.
Welke frost filters gebruik jij? Kan je er een foto van posten? Ben ook op zoek naar Frost Filters voor mijn Ledparren, heb er een ander topic over gelezen. Maar kom er niet uit. Wil wat voorbeeldjes hebben.
Hhhmm... Op zoek naar een Pearl dan maar(A)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)