Forum > Geluid

Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers

(457 reacties. Pagina 26 van 46)
Moderator(s): Dré
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
6-6-2009 15:43
Zowiso 3x 3,6KW op een groepje is dat dit vragen om problemen? wink ;)
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
6-6-2009 16:22
Als je dat thuis wil gebruiken wel ja wink ;).
Lost in Music
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
8-6-2009 13:39

Koen van der k schreef:

... er zijn ook fabrikanten die het netjes met 'n inrushlimiter oplossen.
Reden dat de SMPS altijd onder spanning blijft heeft mijns inziens te maken met Remote Control ... beetje lastig 'n amprackje dat compleet spanningsloos is remote te kunnen schakelen.
Kan, voor een paar cent extra, prima via een aparte voeding (scheelt nog in sluimerverbruik ook). Voor PA is dat laatste uiteraard niet boeiend (maar het inschakelgedrag is wel degelijk boeiend zoals we maar weer eens zien in dit topic).
Het laatste stukje van de discussie vind ik onzinnig; alsof je 'n (touring) amprack altijd onder spanning hebt, en dan nog; over welke wattages hebben we 't dan.
Ik denk dat je de essentie van dat stukje gemist hebt. De essentie is namelijk dat een gebruiker niet kan weten of een apparaat een gedeelte heeft dat altijd onder spanning staat (omdat de plicht tot melding daarvan (middels stand-by led bijvoorbeeld) pas geldt als het sluimerverbruik boven een bepaalde waarde komt). Die essentie bevat dus NUL groene gedachten.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Koen van der kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2009
Laatste: 8-3-2011
Berichten: 128
8-6-2009 14:29

Dré schreef:

Koen van der k schreef:

... er zijn ook fabrikanten die het netjes met 'n inrushlimiter oplossen.
Reden dat de SMPS altijd onder spanning blijft heeft mijns inziens te maken met Remote Control ... beetje lastig 'n amprackje dat compleet spanningsloos is remote te kunnen schakelen.
Kan, voor een paar cent extra, prima via een aparte voeding (scheelt nog in sluimerverbruik ook). Voor PA is dat laatste uiteraard niet boeiend (maar het inschakelgedrag is wel degelijk boeiend zoals we maar weer eens zien in dit topic).
Het laatste stukje van de discussie vind ik onzinnig; alsof je 'n (touring) amprack altijd onder spanning hebt, en dan nog; over welke wattages hebben we 't dan.
Ik denk dat je de essentie van dat stukje gemist hebt. De essentie is namelijk dat een gebruiker niet kan weten of een apparaat een gedeelte heeft dat altijd onder spanning staat (omdat de plicht tot melding daarvan (middels stand-by led bijvoorbeeld) pas geldt als het sluimerverbruik boven een bepaalde waarde komt). Die essentie bevat dus NUL groene gedachten.
Ha Dré, OK, wist niet dat daar 'n bepaalde wetgeving of richtlijnen aan waren verbonden. Voor consumergebruik prima, maar nogmaals vallen dit soort apparaten mijns inziens onder de categorie PA gebruik en daar gelden (zoals ieder weet) wat andere gebruiksnormen.

Groeten !
YnhojStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-1-2007
Laatste: 17-6-2009
Berichten: 1
17-6-2009 00:19
Ik heb beide versterkers al uitgeprobeerd.
Ik kan je alvast zeggen dat ze loeihard gaan. Ze gaan zelfs iets luider dan de klassieke zwaargewichten als QSC, Crown ...
Ze komen nooit warm ! zijn zeer licht !
Dit betekent dat er vervorming optreed en niet echt hoorbaar is.Zeer helder hoog.
Het voornaamste min punt is:ik mis ik de zware diepe bass !!
Die is er dus niet !
Zeer aan te bevelen voor compacte installaties en hoge volumes.
Bij de 3k6 heb ik geen vervorming opgemerkt.
De 2k2 geeft vervorming vanaf halfweg volume, doch... ondanks de vele filters die erinsteken heb ik met deze mijn zware boxen kapot gespeeld !
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
17-6-2009 10:45

ynhoj schreef:

Ze komen nooit warm ! zijn zeer licht !
Dit betekent dat er vervorming optreed en niet echt hoorbaar is.Zeer helder hoog.
Dit snap ik toch even niet?
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
17-6-2009 12:20

ynhoj schreef:

Ik heb beide versterkers al uitgeprobeerd.
Ik kan je alvast zeggen dat ze loeihard gaan. Ze gaan zelfs iets luider dan de klassieke zwaargewichten als QSC, Crown ...
Ze komen nooit warm ! zijn zeer licht !
Dit betekent dat er vervorming optreed en niet echt hoorbaar is.Zeer helder hoog.
Het voornaamste min punt is:ik mis ik de zware diepe bass !!
Die is er dus niet !
Zeer aan te bevelen voor compacte installaties en hoge volumes.
Bij de 3k6 heb ik geen vervorming opgemerkt.
De 2k2 geeft vervorming vanaf halfweg volume, doch... ondanks de vele filters die erinsteken heb ik met deze mijn zware boxen kapot gespeeld !
Als je net zo goed bent in duidelijke teksten schrijven als in goed omgaan met je apparatuur dan snap ik wel waarom je "boxen" kapot gespeeld zijn shut up :X
Cyberlights in the house :D
Yogo78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2006
Laatste: 23-8-2016
Berichten: 127
17-6-2009 15:03

ynhoj schreef:

De 2k2 geeft vervorming vanaf halfweg volume, doch... ondanks de vele filters die erinsteken heb ik met deze mijn zware boxen kapot gespeeld !
Staat toch duidelijk op de doos dat je geen boxen boven de 100kg er op aan moet sluiten! sneaky :V

Maar wat is zwaar? En bedoelde je dit positief of negatief?
Als mijn post enigszins humoristisch overkomt, dan mijn excuus!
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
28-6-2009 16:47
Heeft iemand al ontdekt dat er fotos op internet staan waar een xlr out achter op de versterker zit.
Terwijl er op de amp die ik "live" heb gezien deze niet zitten.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
28-6-2009 16:56
Is de nieuwe versie.
Waar zit de cut op dit apparaat?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)