Forum > PC related Forum

USB 50 meter

(49 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-6-2009 15:27

dj-bart schreef:

wij doen geen bandjes versterken enzo, maar als er weer een DJ aan het draaien is, is het wel fijn om te zien, wat en hoe hij aan het oversturen is.
In dat geval lijkt het mij verstandiger om de mengtafel op afstand te bedienen.

Martin.
kvm entertainment
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
6-6-2009 15:39
ieder zijn voorkeur. Mijn mengtafels hebben geen 31 band eq.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-6-2009 17:56

dj-bart schreef:

Mijn mengtafels hebben geen 31 band eq.
Met een EQ los je het oversturenprobleem ook niet op.

Een EQ regel ik 1x in, en pas het eventueel later nog iets aan.

Als je alles onder controle wil hebben zal je het bij de bron aan moeten pakken.
Dat is dus de DJ met de mengtafel.

Persoonlijk zie ik geen voordeel in bediening op afstand, Een set regel je goed in, de limiters staan op scherp wat zou je dan nog willen veranderen?

Regelmatig mix ik over een PA van een verhuurbedrijf, die mensen zitten gewoon met een tafel achter de luidprekers. (regelen niets vanuit de zaal)Zij zorgen ervoor dat er fatsoenlijk ingestuurd word.
ieder zijn voorkeur.
Uiteraard, maar een dergelijke voorkeur ben ik nog nooit tegengekomen.

Martin.
kvm entertainment
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
6-6-2009 17:58
Ik vind het wel prettig om gewoon de verhouding wat aan te kunnen passen tijdens het draaien,
Evt. de limiters wat strakker oid..

En dan is het wel prettig om niet helemaal naar voren te hoeven lopen..
If it ain't Dutch it ain't much...
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
6-6-2009 19:35
Ik doe soms licht bij een firma die monitors doet vanaf de tafel, dus niemand die rechtstreeks bij de versterkers zit.
Dan is het zeer handig dat je snel wat dingen kan aanpassen, limiter instellen als de tech van de band wat te hard gaat, ook al meegemaakt dat de x-over anders moest zijn, ook gemakkelijk dat het dan vanop afstand kan. Het is gewoon te zien wat je voorkeur geniet en voor welke toepassing het is...
Fun is serious business!
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
7-6-2009 12:03
@ KVM,

Heb je nog nooit een bedrijf gezien dat via de FOH werkt? EQ's en Delay's worden bij ons altijd FOH aan gestuurd.

Maar zo te horen is een digitale versterker niets voor jou. ;) Ik ben zelf helemaal overtuigd.

Ik ga morgen eens wat computer firma's in de regio bellen om te kijken wat er allemaal leverbaar is. Wellicht zelfs even bij de mediamarkt kijken.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
7-6-2009 13:39

dj-bart schreef:

Ik ga morgen eens wat computer firma's in de regio bellen om te kijken wat er allemaal leverbaar is. Wellicht zelfs even bij de mediamarkt kijken.
Ik zou even contact opnemen met Atlantik Networxx, die leveren die UBox 2100/4100. Heb ik in aantal installaties gebruikt en werkt fantastisch.
Light Image
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
7-6-2009 17:56
dank je wel ik ze zeker even bellen.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-6-2009 22:47

dj-bart schreef:

Heb je nog nooit een bedrijf gezien dat via de FOH werkt? EQ's en Delay's worden bij ons altijd FOH aan gestuurd.
Zo bedoelde ik het niet (en volgens mij zeg ik dat ook niet), Eq's en delays staan naast mij in de zaal en dus niet op het podium ALS ik een band versterk. Als ik echter mijn set verhuur aan een DJ die inprikt dan sta ik niet met mijn mengtafel in de zaal, ik sta gewoon op het podium.

Veel "tape artiesten" worden ook niet gemixt vanuit de zaal. Die mixt men vanaf het podium.
Maar zo te horen is een digitale versterker niets voor jou. ;) Ik ben zelf helemaal overtuigd.
Bepaalde dingen, zoals je EQ op je FOH en Monitor wil je niet eens digitaal hebben.

Martin.
kvm entertainment
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
8-6-2009 00:29
Als je dat niet gezegd heb, dan heb ik het verkeerd begrepen. Maar je ount is duidelijk, maar voor mij niet overtuigend genoeg. Voor een paar tientjes, bespaar ik me een hele hoop randapparatuur die ik niet meer hoef te verslepen. En mocht de geluidsman niet digitaal werken, kan er altijd een rackje binnen worden gereden, maar persoonlijk vind ik het het proberen waard.

Ik doe geen tape artiesten en in het geval van een dj gebruik ik alleen een FOH, als de zaal groot genoeg is. Er is in dat geval toch al techniek in de zaal voor de verlichting, dus die laptop en mengtafel kan er dan ook nog wel bij.
Is het een kleine zaal dan staan we ergens op het podium of ergens anders waar plek is. In dat geval is het wellicht overbodige luxe maar wel handig.

De keuze of je eq op de PA wel of niet digitaal op de FOH moet zijn is een keuze die iedereen voor zich moet maken denk ik. Persoonlijk vind ik het wel een mooie toegevoegde waarde. Want icm je spectrum analizer kun heel mooi je eq afstellen. Ik kan het gedeeltelijk op gehoor, maar met deze middelen, werkt het nog net iets netter.
Maar nogmaals dat is voor iedereen verschillend.

Daarnaast vind ik het erg mooi om zo min mogelijk kabels te hebben lopen en als het dan moet zo dun mogelijk. Dat is ook de reden waarom ik uiteindelijk helemaal digitaal wil gaan. Dus 1 klein kabeltje van stage FOH. Die investering ga ik nu nog niet maken, vooral een digitale snake is erg kostbaar.

Zo denk ik er nu over, wellicht ben ik over een jaar volledig om en ga ik gewoon weer op de ouderwetse manier verder, de kostte van dat usb kastje vallen ernorm mee.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)