Forum > Algemeen Forum

Gloeilamp verbod; gevolgen voor de professionele wereld?

(164 reacties. Pagina 14 van 17)
Moderator(s): Dré
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
28-5-2009 14:25
De tekst zoals ik hem kreeg van mijn groothandel:
Vanaf 1 september as. mogen er geen NIET HELDERE Gloeilampen en halogeen lampen meer in de markt worden gebracht.
Daarnaast worden er in de 1e fase ook gloeilampen met een vermogen van 100 watt of meer verbannen.
Voor reflectorlampen is nog geen regeling getroffen. men verwacht dat er eind dit jaar begin volgend jaar een regeling wordt vastgesteld.

Lampen voor speciale toepassing worden buiten de regelingen gehouden.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
28-5-2009 14:59

DeMennooos schreef:

En ga je dan voor de Lemnis Lighting Led lamp van 10 euro?
Nee, ik ga dan zeker NIET voor die Lemnis (Philips) van 10 euro.
Was een mooi staaltje van programma sponsoring overigens bij Kassa sneaky :V
Zo dan... Ik mag hopen dat je zo'n stevige beschuldiging kunt hardmaken met minstens zo stevige bewijzen?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
28-5-2009 16:19
Als je de aflevering hebt gezien en is opgevallen dat er 1 merk de hele tijd prominent werd genoemd en "toevallig" ook nog won is het niet moeilijk meer om te herkennen. Bij hun normale top 10 dingen is er nooit een woordvoerder van het winnende merk aanwezig en wordt het slechtste product nog een paar keer benadrukt.

Daarnaast speelt er in jullie regio ook al enige tijd het een en ander rond het winnende merk met allerlei tests, rechtzaken etc. Waarvan die tests niet eens allemaal zo positief waren.

Harde bewijzen in de zin van sponsorcontracten, modelinge afspraken op band o.i.d. heb ik niet. Maar als je alles de afgelopen paar maanden hebt gevolgd en weet wat er de komende maanden nog gaat spelen is de rekensom snel gemaakt.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
28-5-2009 16:38

Dré schreef:

DeMennooos schreef:

En ga je dan voor de Lemnis Lighting Led lamp van 10 euro?
Nee, ik ga dan zeker NIET voor die Lemnis (Philips) van 10 euro.
Was een mooi staaltje van programma sponsoring overigens bij Kassa sneaky :V
Zo dan... Ik mag hopen dat je zo'n stevige beschuldiging kunt hardmaken met minstens zo stevige bewijzen?
Je wilt hopelijk toch niet zeggen, dat je Kassa een objectief programma vindt? sneaky :V Ik denk trouwens persoonlijk, dat een 5 euro statiegeldregeling niet bevorderend zal werken voor de verkoop van dergelijke lampen. Mijnsinziens kijkt een gemiddeld iemand meestal naar het bedrag dat hij/zij bij de kassa, bij aankoop, moet afrekenen. Dan verliest een lamp die (door statiegeld) 5 euro duurder is, ben ik bang.
I am a TimeDriver!
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
28-5-2009 16:51
Ik zeg ook niet dat ik Kassa een objectief programma vindt, in tegendeel zelfs. Maar het is wel een "gevaarlijk" programma. Er zijn een hoop mensen die programma's als Kassa voor waar aannemen en daar ook naar handelen.
Er was van dezelfde omroep een consumenten programma met Frits B. en een limonadeschandaal wat de fabrikant van die limonade de kop gekost heeft.

Die 5 euro statiegeld is leuk bedacht maar zal idd nooit uitgevoerd kunnen worden. Je betaald tenslotte al verwijderingsbijdrage en voor die 5 euro ga ik niet naar de andere kant van het dorp om mijn lamp af te geven.
Wie gaat dan trouwens die 5 euro terugbetalen? Contant? Chip? Per bank? Nee, dat statiegeld gaat het niet worden.
Zal wel een dikke campagne tegenaan gegooit worden net als met batterijen zodra die inzamelpunten voor lampen gereed zijn.
Dj-stinosAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2009
Laatste: 2-6-2009
Berichten: 57
28-5-2009 19:14
Ik vind toch led wel de toekomst, de meeste mensen hebben thuis geen led omdat het er niet mooi uitziet, maar er zijn ledjes die gewoon mooi wit/geel achtig licht geven.
Ook zijn er LED parlampen waar je eindeloos veel kleuren mee kunt maken!
die LEDjes zien er misschien wel niet uit maar daar heb je ook al speciale filters voor.
Die dingen worden tegenwoordig steeds goedkoper en geven steeds meer licht!!
Ze verbruiken ook bijna geen stroom, zelfs minder dan spaarlampen, en zijn ook nog compacter!!!!
Wat ook zo is, spaarlampen kun je niet gebruiken in par!!

Zo zie je maar dat LED gewoon de toekomst is!!
DJ-STINOZZZZZZ (noem me maar stijn)
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
28-5-2009 19:19

dj-stinos schreef:

Ik vind toch led wel de toekomst, de meeste mensen hebben thuis geen led omdat het er niet mooi uitziet, maar er zijn ledjes die gewoon mooi wit/geel achtig licht geven.
Ook zijn er LED parlampen waar je eindeloos veel kleuren mee kunt maken!
die LEDjes zien er misschien wel niet uit maar daar heb je ook al speciale filters voor.
Die dingen worden tegenwoordig steeds goedkoper en geven steeds meer licht!!
Ze verbruiken ook bijna geen stroom, zelfs minder dan spaarlampen, en zijn ook nog compacter!!!!
Wat ook zo is, spaarlampen kun je niet gebruiken in par!!

Zo zie je maar dat LED gewoon de toekomst is!!
Volgens mij wisten we dat wel. Maar LED is duur, en voor ons wereldje nog niet goed genoeg ontwikkeld. Voor degene die wel goed genoeg zijn betaal je je helemaal scheel.
dus...
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
28-5-2009 19:29

pimmo schreef:

dj-stinos schreef:

Ik vind toch led wel de toekomst, de meeste mensen hebben thuis geen led omdat het er niet mooi uitziet, maar er zijn ledjes die gewoon mooi wit/geel achtig licht geven.
Ook zijn er LED parlampen waar je eindeloos veel kleuren mee kunt maken!
die LEDjes zien er misschien wel niet uit maar daar heb je ook al speciale filters voor.
Die dingen worden tegenwoordig steeds goedkoper en geven steeds meer licht!!
Ze verbruiken ook bijna geen stroom, zelfs minder dan spaarlampen, en zijn ook nog compacter!!!!
Wat ook zo is, spaarlampen kun je niet gebruiken in par!!

Zo zie je maar dat LED gewoon de toekomst is!!
Volgens mij wisten we dat wel. Maar LED is duur, en voor ons wereldje nog niet goed genoeg ontwikkeld. Voor degene die wel goed genoeg zijn betaal je je helemaal scheel.
Feit! Overlaatst een voorstelling van Lux-Lumen bijgewoond, je betaald je eigen blauw als je je wil voorzien van LED licht dat naar de kleurtemperatuur gaat van een gloeilamp... Het is de toekomst, maar nog niet onmiddelijk. Ook zijn er de china-productenten die nu alle goedkope leds op de markt brengen waardoor de innovatie trager gaat > minder aankoop van de 'goede leds' betekent minder innovatie...
Fun is serious business!
Dj-stinosAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2009
Laatste: 2-6-2009
Berichten: 57
28-5-2009 19:42
Sommige led parren geven nu al meer licht als 300 watt halogeen parren, en zo veel kosten ze nou ook weer niet wink ;) wink ;)
DJ-STINOZZZZZZ (noem me maar stijn)
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
28-5-2009 19:52

dj-stinos schreef:

Sommige led parren geven nu al meer licht als 300 watt halogeen parren, en zo veel kosten ze nou ook weer niet wink ;) wink ;)
Meer... maar is het ook mooi ?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)