Forum > Geluid

Welke megpaneel ? mixer moet ik nemen

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
KnuubkeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2009
Laatste: 26-5-2009
Berichten: 8
21-5-2009 00:20
Ja daar is die bekende vraag alweer.
Ik ben op zoek naar een nieuw mengpaneel. Heb nu een BEHRINGER UB1222FX-PRO EURORACK.
En wil nu weer een stap vooruit maken.
Zou graag het microfoon werk beter willen regelen en er is mij aangeraden om een YAMAHA MG 166CX USB te kopen.
Deze serie zou een hele goede voorversterker hebben.
Maar ik lees totaal niets in forums over dit paneel.
Wie kan er iets over vertellen
Of zijn er andere mengpanelen die jullie mij kunnen aanraden en waarom moet ik die dan nemen.
Ik wil graag een goed paneel hebben (met minimaal 6 mic ingangen en 4 stereo ing) maar wil niet een paneel hebben alleen maar voor de naam.

Ik ben heel benieuwd naar julie mening
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
21-5-2009 02:24
deze review al gevonden?
Douwe Jan Zijlstra (Friday, 15 May 2009)
Waardering: 5
Een heerlijk mengpaneel waar ik het afgelopen jaar zeer veel plezier van gehad heb. Zelfs bij een compleet uitgeruste evenementradiostudio met meerdere microfoons, veldradio en een doorkoppeling van de set van dj-school Zuid Holland had ik genoeg aan dit mengpaneel.

Pluspunten:
De veelzijdigheid van deze mixer ook dankzij de USB aansluiting.
Gemakkelijk te bedienen.

Minpunt:
Het enige minpunt zit niet in de mixer zelf maar meer in de persoon die hem bedient en tussen de vele mogelijkheden wel eens een knopje fout heeft te staan.

Conclusie:
Een ideale mixer voor de beginner, maar zeker ook voor de gevorderde veel eisende gebruiker.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
TimtimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2008
Laatste: 29-5-2009
Berichten: 5
21-5-2009 10:08
@Watje: ik zie hier alsnog geen merk staan;)

@poster: Het beste is en blijft Dateq (LPM als je je mic met XLR aan wilt sluiten, met verloopjes kan ook 'n apollo of styx volstaan)

Nieuwprijs is behoorlijk hoog, maar je kunt vaak ook wel leuke tweedehands apparaten van dit merk vinden.

Een dateq styx tweedehands zit rond de 350 euro, apollo rond de 600, lpm 1000.

Valt dit allemaal niet in je prijscategorie, dan raad ik je de JB Systems MM-10 aan.
Goedkoop en heel veel waar voor zijn geld. (alleen geen 4 stereo-ingangen)

Tenzij je echt het USB element erbij wilt hebben, dan zou ik zo uit het hoofd niet weten.
(Het hele digitale gebeuren is niet echt mijn ding namelijk)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-5-2009 10:26

Timtim schreef:

Tenzij je echt het USB element erbij wilt hebben, dan zou ik zo uit het hoofd niet weten.
(Het hele digitale gebeuren is niet echt mijn ding namelijk)
Dan zou ik mij toch even verdiepen in wat de Yamaha te bieden heeft. (los van het feit of hij kwalitatief goed is) Deze 16 kanaals mengtafel heeft namelijk ook een SPX aan boord. De USB versie heeft als toevoeging Cubase software.
klik

Martin.
kvm entertainment
TimtimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2008
Laatste: 29-5-2009
Berichten: 5
21-5-2009 21:26
Ik weet niet wat het prijsverschil is?

Yamaha zou ook mijn voorkeur hebben, daar niet van hoor!
KnuubkeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2009
Laatste: 26-5-2009
Berichten: 8
21-5-2009 22:46
en tweede hands mengpaneel wil ik niet, daar is altijd wel iets mee aan de hand. En als je 350 euro voor een gebruikte moet betalen kun je beter een nieuwe kopen.
Maar ik blijf me afvragen is Yamaha nu kwalitatief goed.
ten opzichte van andere merken. Van behringer schrijft iedereen dat het bagger is enz, maar daar heb ik anders hele goede ervaring mee. Misschien als ik een nieuwe koop dat dan mijn ogen open gaan, maar op dit moment heb ik die ervaring niet.
In de prijsklasse van de Yamaha heb je veel merken, en verschillen.
Dus zou ik graag hier de ervaring willen weten en niet een mening of een aanname omdat iedereen dat zegt.
ik heb er al veel gezien ( op internet ) Peavey, lem, soundcraft, allen&heath, Mackie , tapco enz enz maar wat is nu wijsheid, wat is goed en wat is slecht, zijn er nog slechte mengpanelen?
Ik ben ook al in muziek zaken geweest en die mensen praten alleen maar over die apparaten die ze verkopen, de een zegt je moet merk X hebben terwijl de andere die helemaal afkraakt, maar deze dan ook niet verkoopt.
Daarom mijn vraag wie heeft er ervaring mee, en wil je me dat laten weten
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
22-5-2009 00:00
Met Yamaha heb ik al ervaring, klinken goed en werken ook zeer aangenaam.
Ikzelf heb een Soundcraft Spirit M8, deze heeft 8 microfoon ingangen, 4 stereo ingangen, heeft ook direct out moest je multitrack willen opnemen en werkt naar mijn gevoel nog aangenamer als de Yamaha. Ook hou ik meer van de klank van de Soundcraft maar dat is uiteraard persoonlijk :)
Foto van de Soundcraft: Klik
Fun is serious business!
WheelieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2008
Laatste: 31-12-2018
Berichten: 83
22-5-2009 06:21
Allen & Heath de ZED 14 is ook een leuke tafel, heeft 6 microfoon inputs en 4 stereo.
of de ZED 12FX heeft 1 stereo kanaal minder maar heeft dan wel een FX processor er in.
Heeft ook 100mm fader.. met FX kost hij iets van 500 euro en zonder 400 ofzo iets.
Tafel klinkt echt goed en mooie toon regeling.er zit trouwens ook een USB aansluiting op met cubase software meegeleverd.
suc6
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
22-5-2009 07:01

Timtim schreef:

@Watje: ik zie hier alsnog geen merk staan;)
dit ging over de YAMAHA MG 166CX USB
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-5-2009 09:43

Knuubke schreef:

Ik ben ook al in muziek zaken geweest en die mensen praten alleen maar over die apparaten die ze verkopen, de een zegt je moet merk X hebben terwijl de andere die helemaal afkraakt, maar deze dan ook niet verkoopt.
Dat heb je hier ook. De spullen die iemand zelf heeft vind diegene vaak toch het beste wat er is (anders hadden ze wel wat anders gekocht wink ;) )
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)