Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 113 van 219)
Moderator(s): Dré
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
11-5-2009 21:49

YourLiVe schreef:

Watt-Xtra schreef:

Neem je een flink blok met fatsoenlijk vermogen dan heb je ook nog eens het idee dat je een auto kunt inhalen mocht dat nodig wezen. 100pk met een volgepakte bus is niet zo gek veel. wink ;)
Is toch voldoende hoor... ik heb een Vivaro 1.9 CDTI met 100 pk en daarmee kun je rustig een auto inhalen hoor. Ook fijn : 6 versnellingen! Dat rijdt lekker rustig op de snelweg.
Deel je mening volledig! Je kan chill 140 rijden als het eens écht snel moet, zit comfortabel... De 6 versnellingen zijn inderdaad zeer fijn als je lange afstanden moet rijden.
Je kan inderdaad wel niet volledig rechtstaan maar ik heb er tot nu toe geen last van, meestal ofwel een drive-in die meemoet ofwel FOH rackje met hoopje monitors en amps, persoonlijk perfect bakje voor!
Fun is serious business!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
11-5-2009 22:01
nog een klein puntje bij de vivaro de bult aan de voorkant boven de bestuurderscabine komt angstvallig richting de twee meter, en is hoger dan de aangegeven hoogte van 195cm in de folder.....

Als je je bus tijdens een gig in een parkeergarage kwijt moet zetten is dat altijd weer spannend sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
11-5-2009 22:32

Tom schreef:

nog een klein puntje bij de vivaro de bult aan de voorkant boven de bestuurderscabine komt angstvallig richting de twee meter, en is hoger dan de aangegeven hoogte van 195cm in de folder.....

Als je je bus tijdens een gig in een parkeergarage kwijt moet zetten is dat altijd weer spannend sad :(
Ik kan perfect binnenrijden in een 2m garage... Meerdere keren, zowel bovengronds als ondergronds en geen problemen (behalve de antenne die ik soms vergeet naar beneden te klappen) laugh :D
Heb zelf een trafic maar daar die gelijk is aan de vivaro...
Fun is serious business!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
12-5-2009 09:26
haha ik hou inderdaad altijd een minimale inrijhoogte van 2 meter aan voor parkeergarages maar ook dat is zeer spannend... ik doe bij elke balk automatisch mijn hoofd naar beneden laugh :D De meeste garages zijn echter maar 1.90 dus daar pas ik sowieso niet in. En inderdaad, 140 is geen enkel probleem, dankzij de 6 versnellingen maakt de bus dan nog steeds maar 3000 toeren... heerlijk!
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
12-5-2009 14:28

Andy S&L schreef:

voorkeur voor een Vivaro: Wat meer luxe en een stoerder design wat ook sjiek is(wink ;)), maar wel het risco van de versnellingsbak.
Afin de wat oudere Sprinters schijnen hier trouwens ook problemen mee te hebben heb ik gehoord.
De nieuwe ook hoor laugh :D Toen de huidige van ons (nieuwste model) 15 000 km op de teller had nokte de versnellingsbak (automaat) ermee. Gevolg: volledige revisie, gelukkig wel onder garantie.
2 weken geleden was het de beurt aan de motor, gedoe met een cylinder oid. Gevolg: volledige revisie. Gelukkig óók onder garantie zoals het er naar uit ziet, al scheelde dat niet veel.

Watt-Xtra schreef:

En die nieuwe bussen rijden bijna net als een forse personen auto. Van een sprinter kan ik dat niet zeggen, net als de ford transit.. dat blijven gewoon bussen!
Oude modellen sprinters absoluut gelijk. Heb overigens ook altijd gevonden dat die ontzettend veel herrie maken in de cabine.
Nieuwe model is dat wel een extreme verbetering.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 390
12-5-2009 15:02
Pardon een LT beter dan een Sprinter ik dacht het niet.
Ze komen van dezelfde tekentafel en van dezelfde fabriek alleen ene keer staat er vw op en andere keer Mercedes.

LT en Sprinter vind ik beide niet fijn om in te zitten de stoelen zitten heel slecht, ruimte voor je benen is een ramp zeker voor de 3e in het midden voorin.
De 110pk VW LT waar ik regelmatig op rijd doet 1 op 8 ongeveer. En dat vind ik aardig royaal zeker als eenzelfde Iveco met mooiere hoogte minder verbruikt 1:9 a 1:10, en ik rij behoorlijk netjes en rustig.

Tevens ligt het ook aan de rijstijl van de bestuurder of een bus wel of niet vaak en snel stuk gaat.
Als jij altijd met en koude motor wegrijd en zo vorodat ie warm is de snelweg op gaat en planken naar 120 of harder dan is ie snel stuk.
En turbo laten afkoelen bij benzine pomp of na een flinke snelweg rit wordt ook weinig tot gedaan geloof ik, en als het een en ander dan stuk gaat dan maar zeuren dat het slecht spul is en snel stuk gaat.
Zelfde geld voor versnellingsbakken, schakelen met half ingetrapte koppeling, flink hoog in toeren schakelen, nooi de bak en motor olie nakijken of met teweinig of teveel rondrijden of niet op tijd verversen zijn allemaal factoren welke de totale levensduur bepalen.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-5-2009 15:08

dexter schreef:

Pardon een LT beter dan een Sprinter ik dacht het niet.
Ze komen van dezelfde tekentafel en van dezelfde fabriek alleen ene keer staat er vw op en adner keer Mercedes.
Heeft die VW dan een mercedes motor of die Mercedes een VW motor?

Martin.
kvm entertainment
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
12-5-2009 15:11
VW en mercedes zijn idem qua carosserie en de hele ongein. Het enige verschil zit onder de motorkap en de neus is anders. Kortom de ster heeft een mercedes motor erin liggen en de VW een VW motor.

dexter schreef:

De 110pk VW LT waar ik regelmatig op rijd doet 1 op 8 ongeveer. En dat vind ik aardig royaal zeker als eenzelfde Iveco met mooiere hoogte minder verbruikt 1:9 a 1:10, en ik rij behoorlijk netjes en rustig.
Verbruik van een iveco kan wel lager liggen. Maar die dingen zijn qua rijden helemaal een drama. Bij een sprinter automaatje merk je amper dat ie schakelt, bij een ivecoot plak je zowat tegen de voorruit bij schakelen in de laagste versnellingen. Het hele dashbord kraakt en de rest van t ding doet niks anders dan piepen en reutelen, nee dankje laugh :D
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-5-2009 15:19

CyberDance schreef:

VW en mercedes zijn idem qua carosserie en de hele ongein. Het enige verschil zit onder de motorkap en de neus is anders. Kortom de ster heeft een mercedes motor erin liggen en de VW een VW motor.
Dat was mij bekend. wink ;) Uiteindelijk ging het mij om de uitspraak in de quote.
In dit geval zou de LT beter kunnen zijn dan de sprinter.

Martin.
kvm entertainment
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
12-5-2009 16:18

dexter schreef:

Tevens ligt het ook aan de rijstijl van de bestuurder of een bus wel of niet vaak en snel stuk gaat.
Als jij altijd met en koude motor wegrijd en zo vorodat ie warm is de snelweg op gaat en planken naar 120 of harder dan is ie snel stuk.
En turbo laten afkoelen bij benzine pomp of na een flinke snelweg rit wordt ook weinig tot gedaan geloof ik, en als het een en ander dan stuk gaat dan maar zeuren dat het slecht spul is en snel stuk gaat.
Zelfde geld voor versnellingsbakken, schakelen met half ingetrapte koppeling, flink hoog in toeren schakelen, nooi de bak en motor olie nakijken of met teweinig of teveel rondrijden of niet op tijd verversen zijn allemaal factoren welke de totale levensduur bepalen.
Dat valt nog wel mee. Ik heb een tijdje als koerrier gewerkt en dat betekend maar 1 ding: zo snel mogelijk van A naar B. Kortom, niets warm rijden, gewoon gas erop. De meest brakke busjes waren de Opel Vivaro. Die hielden het, met dergelijk rijgedrag, na 300.000 tot 350.000km wel voor gezien. Daarmee heb ik vaak langs de kant gestaan. De sprinters en LT's liepen echter ruim in de 450.000km zonder problemen met dezelfde bestuurders en rijstijl. Ook de VW Caddy hield het langer vol dan de Vivaro.

De nieuwe VW Crafter is trouwens ook prima te doen (opvolger van de LT, equivalent van de nieuwe Sprinter). Dat zijn prima busjes om mee rond te rijden en stukken stiller dan hun voorganger. Alleen wel lomp zwaar: 2100 kilo leeg (verlengde en verhoogde Crafter 28) en daarmee niet bijster zuinig. Plus dat de 2.5 liter diesel in de Belgische Ardennen niet vooruit te branden was (kwam niet verder dan 70-80 in de vierde versnelling van de zes als ik berg op reed).
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)