Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 291 van 345)
Moderator(s): Dré
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
13-4-2009 22:52

speakerfreak schreef:

Malletje met een rollertje:)
Zoals ik al zei, ik heb geëxperimenteerd met een rollertje. Het probleem dat ik had was dat de randen niet erg strak werden, doordat de verf iets onder de mal door loopt kreeg ik geen mooie scherpe randen. (Zéér dunne laag verf aangebracht.)

Ik heb mijn mal gemaakt uit stevig papier (kartonachtig).

Wat voor verf gebruik je?

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
13-4-2009 23:40
Probleem zit m in je mal. Je moet zorgen dat de mal echt strak op de kist ligt en blijft liggen anders krijg je druppels en andere ongein op de randen. Zelfde geldt voor spuiten, als mal niet strak op de kist ligt spuit je de verf onder de randen door.

Beste is dus metalen mal gebruiken. Die kan je ook op maat laten maken met je logo indien je dat wil. Voor gewone belettering zijn de penn setjes ideaal. Kost wat, maar heb je ook gewoon het juiste resultaat.

Verder de mal vastplakken met gaffa en verder natuurlijk heel zuinig zijn met verf. Bij rollen ook gewoon 1x rollen en niet 10x op en neer.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
Berichten: 95
14-4-2009 09:07
Je kan gewoon een malletje uit papier snijden met een bepaald lettertype.
Malletje strak er op plakken met gaffa/schilderstape
Daarna een roller zonder steeltje pakken, dus alleen het sponsje.
Heel klein beetje verf er op doen uit een potje en rustig op de letters deppen.

Dit werkt bij namen op boten schilderen.
Denk dat het ook moet werken op een flightcase laugh :D
Omdat het kan
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
14-4-2009 09:53
Ik doe het altijd met een witte verfstift (dikke punt) en met lettersjablonen. Zo dus.
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
14-4-2009 10:00
Vorige week heb ik grote letters moeten "schrijven" op grote reclamepanelen. Omdat mijn stencil setje te klein is (letters te klein), moest ik een andere oplossing zoeken. Ik (of beter: mijn vrouw) heeft toen elke letter uit een A4 blad gesneden (eerst letters afdrukken, dan papier plastificeren en daarna uitsnijden). Voordeel van plastificeren is dat je dezelfde letters vele keren kan hergebruiken. Heb daarna de letters met een spuitbus gespoten, met wel een heel mooi resultaat.

Keuze van het lettertype is wel heel belangrijk. Ik kies altijd voor "stencil" lettertype, omdat bij dat lettertype nooit stukken uitvallen als je ze uitsnijdt (als deze laatste zin niet duidelijk is, hoor ik het wel).
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
14-4-2009 13:23
Oke duidelijk.

Ik ga misschien toch eens zo'n verfstift aanschaffen. Ik had verwacht dat deze alleen geschikt was om kleine lijntjes te zetten, maar zie hierboven dat ook wel de hele letters opgevuld worden.

Uiteraard gebruik ik wel gewoon een stencil lettertype geschikt voor wat ik wil. Eerst geprint op dik papier en daarna met een stanleymesje voorzichtig uitgesneden.

De metalen sjablonen van Penn zijn inderdaad ook nog een optie.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
14-4-2009 22:26

AC schreef:

Daarna een roller zonder steeltje pakken, dus alleen het sponsje.
Heel klein beetje verf er op doen uit een potje en rustig op de letters deppen.
Heb ik geprobeerd en dat gaat inderdaad GOED!

Bedankt voor de tip dan maar weer. wink ;)

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
MiKeZZaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2006
Laatste: 1-3-2016
Berichten: 22
24-6-2009 20:18
Ik ben ook druk bezig met mijn kistje.

Maar ik heb er wat vragen over. Ik heb wel flink gezocht hier op het forum, maar topics zoals deze doorlezen valt niet mee razz :p

Dus bij deze de vragen:

- Waar koop je die stof die vaak om een flightcase heen zit? (VB: https://djdj.nl/cat/l/d7202.jpg)
- New-Line is in 2003 gestopt met onderdelen staat er op /nl/flightcase-materiaal/57.1 maar waar kan ik goed, betaalbaar en snel materiaal bestellen?
DavidkamphuisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2007
Laatste: 26-2-2023
Berichten: 186
24-6-2009 23:53
Die stof om je kist moet je niet doen joh. Tenzij het natuurlijk niet teveel mag kosten!
Volgensmij kun je bij Martijn en bij Cyberdance wel terecht om wat materiaal kopen.

Mail ze gewoon eens!
MiKeZZaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2006
Laatste: 1-3-2016
Berichten: 22
25-6-2009 00:12
Ok, dank je wel!

Nog een vraag:

Heb ik het goed begrepen als ik de onder- en bovenkant van mijn case met hoekprofiel wil doen en het deksel (en de kant van de case waar het deksel op komt) met sluitprofiel?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)