Forum > Algemeen Forum

Beeld - live beelden, vj

(33 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
22-12-2008 12:22
Eind januari ga ik op een klus met video werken. Tijdens het feest wil ik dus ook hier het soort VJ effect op hebben, maar dan gecombineerd ook met live-beelden. Wat heb ik hiervoor nodig? Wat zijn goede "library's" met video-beelden die hier voor te gebruiken zijn? En wat zijn andere dingen waar ik op moet letten?
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
22-12-2008 14:07
Je zal sowieso je live beelden moeten mixen met je grafische effecten. Dit kan zowel hardwarematig (Panasonic MX50,MX70, Edirol V4,V8, GrasVally Indigo, ...) als softwarematig met VJ software: Resolume VJ, Arkaos alsook de meeste mediaservers: Catalyst, Maxedia, Pandora's box, Hippotizer, Arkaos met DMX, ...

Het voordeel van de softwarematige oplossingen is dat je meestal meer mogelijkheden hebt om de beelden te mixen. Ook zit er in de software meestal ook een heleboel content die soms ook nog aan te passen is. Ook met tekst heb je hier veel mogelijkheden. De mediaservers hebben het voordeel tegenover de 'gewone' VJ-pakketten dat ze dmv DMX te triggeren zijn waardoor het eenvoudiger wordt om licht en video tot één geheel te maken. (uiteraard zal je hier wel een iets meer geavanceerde lichtsturing voor nodig hebben dan bv een scanmastertje)
exit night into LIGHT
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
22-12-2008 15:12
Me "sturing"gedeelte heb ik wel geregeld, het gaat nu even voor de live-beelden. Ik wou dit via een fatsoenlijke webcam doen, is dat mogelijk? hoe zal die kwaliteit zijn?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
22-12-2008 15:31

pietje] schreef:

Ik wou dit via een fatsoenlijke webcam doen, is dat mogelijk? hoe zal die kwaliteit zijn?
Te lage FPS en te lage resolutie?
Light Image
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
22-12-2008 15:47
Nou die webcam zou ik niks van verwachten. Misschien kun je en fatsoenlijk camera'tje huren. Ik gebruik vaak (escape) panasonic AW E600's. Op afstand bestuurbaar zijn die. Je kunt qua content een hoop dingen gebruiken. Ik gebruik zelf vaak een Maxedia compact en een Hippotiser. Daar zit een hoop content bij, die je live kunt bewerken vanaf een lichttafel (kleur, snelheid, effecten e.d.). Anders zou je ook naar VJ software als Arkaoss en Resolume kunnen kijken. Maar daar gaat wel wat tijd in zitten.. Maxedia is overigens redelijk goed te doen vanuit Lightjockey. Maar nogmaals, er gaat tijd in zitten wil je er gave dingen uit kunnen halen. Ik weet overigens zo 123 niet waar je een Hippotiser of Maxedia kunt huren...

Een Hippo werkt erg lekker door de vele layers. Je kunt bijvoorbeeld één filmpje gebruiken dat je afspeelt en waarvan je de kleur meetikt in een kleurenchaseje van je licht en dan een ander filmpje dat je op een beatje of een clapje zet. Om maar één van de veeeeeele mogelijkheden te noemen...
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
22-12-2008 16:49
resolume (eerder genoemd in dit topic) vind ik erg fijn werken
erg overzichtelijk en duidelijk.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
22-12-2008 21:57

GoeieGast schreef:

Een Hippo werkt erg lekker door de vele layers. Je kunt bijvoorbeeld één filmpje gebruiken dat je afspeelt en waarvan je de kleur meetikt in een kleurenchaseje van je licht en dan een ander filmpje dat je op een beatje of een clapje zet. Om maar één van de veeeeeele mogelijkheden te noemen...
Klinkt als je videobeelden verneuken... 8-)

Een Maxedia met lightjockey gaat natuurlijk genoeggg kosten om te huren..

Ik zou zelf met software gaan werken, een echte controller lijkt me niet nodig en je kan genoeg met het toetsenbord...
Ik weet alleen niet of dit te huur is. Meestal zit daar een aardige library in.

Ik benniet bekend in jou regio maar hier zitten een paar presentatie bedrijven die camera's verhuren zoals Maarten die aangeeft. Ook enkele grote verhuurbedrijven hebben ze (worden vaak gebruikt op evenementen)
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
22-12-2008 22:36
Tja, dan moet ik een camera gaan huren die met huur al een paar honderd euro kost (althans, dat was het resultaat van mijn eerste onderzoek) en met de controlling die ik nu geregeld heb is het niet mogelijk (volgens Joost laugh :D ) om er een camera op aan te sluiten, dus tja. Dan moet ik ook duurdere controllers gaan nemen, dat wordt beetje teveel van het goede.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-12-2008 22:52
Een beetje fatsoenlijk video / presentaties live beelden weergeven kost gewoon geld.
Ik werk met Arkaos en de nodige hardware. Via de hardware kan ik kiezen voor andere computer, DVD, camera etc. Soms maak ik tijdens een presentatie foto's die dan vrijwel direct gebruikt kunnen worden in een programma.

Martin.
kvm entertainment
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
23-12-2008 13:33

LJ DaAn schreef:

GoeieGast schreef:

Een Hippo werkt erg lekker door de vele layers. Je kunt bijvoorbeeld één filmpje gebruiken dat je afspeelt en waarvan je de kleur meetikt in een kleurenchaseje van je licht en dan een ander filmpje dat je op een beatje of een clapje zet. Om maar één van de veeeeeele mogelijkheden te noemen...
Klinkt als je videobeelden verneuken... 8-)
Ok, maar dan ben ik ook even keihard: jij klinkt hier alsof je geen idee hebt waar je over praat. Je hebt dan geen idee wat voor beelden je gebruikt, wat voor beelden er o.a. in de Hippolibary zitten, laat staan hoe dat to z'n recht komt op (het grootste indoor) LED scherm (dus lichtbron) van Nederland.

En dan is het volgende wellicht arrogant: maar dat Youtube vol staat met filmpjes en dat bezoekers (ook op internet) lyrisch zijn over licht/video in Escape is niet omdat we daar aan de lopende band videobeelden aan het verneuken zijn... (of misschien wel, maar kennelijk verneuken we het dan zó dat het wel vet is)
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)