Forum > Geluid

Speakers op de grond of op tafel?

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 387
6-11-2008 22:39
Of even een vlieg constructie maken boven op de speaker. Kettingen ofzo... Maar dan bedoel ik wel VEILIG!

Niet dat het na één feestje al naar benede komt. (En dan maar hopen dat het een zachte landing wordt wink ;) ).
Dj-ozzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2008
Laatste: 31-3-2012
Berichten: 123
6-11-2008 22:55

dj krissie schreef:

Niet dat het na één feestje al naar benede komt.
Liever helemaal niet naar beneden laten komen shocked 8O
óf een plankje in de hoek in de muur schroeven, óf een speakerflens erin en een wandbeugel monteren/statiefje
"Maar voor de rest ben ik niet gek hoor"
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
7-11-2008 18:32

dj krissie schreef:

Of even een vlieg constructie maken boven op de speaker. Kettingen ofzo... Maar dan bedoel ik wel VEILIG!

Niet dat het na één feestje al naar benede komt. (En dan maar hopen dat het een zachte landing wordt wink ;) ).
Met alle respect voor de topicstarter zou ik het toch willen afraden om een vlieg constructie te maken, als niet eens bekend is hoeveel inch de speaker is (kwestie van meten)...
Bier, Billen, Borsten en Beats!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-11-2008 18:49

Henk1987 schreef:

volgens mij ooit zelfgebouwde
NIET gaan vliegen als je niet weet of de constructie van de kasten daar geschikt voor is. (En niet luisteren naar mensen die "denken" of "aannemen" van wel, bijvoorbeeld omdat hun pa timmerman is.)

Verder sluit ik me aan bij de vele "omhoog-met-die-dingen"-adviezen. Minimaal op de tafel ermee, of als het even kan statiefbusjes erin zetten en ze netjes op een statief plaatsen. Zet de luidsprekers wel eerst even op de weegschaal, mochten ze echt lomp gebouwd zijn, dan weet je welke busjes en statieven je het beste kunt nemen.

Mijn eerste PA luidsprekers (JBL PS-12) hadden geen statiefbus, ben ook begonnen met plaatsing op tafels en barkrukken en dat beviel niet. Klonk niet goed, zag er niet uit en bij een beetje volume wandelen ze er ook nog zo af en daar kun je brokken mee krijgen. Zelf een statiefbus erin maken is niet zo ingewikkeld, anders had ik het echt niet voor elkaar gekregen.
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
8-11-2008 22:16
Gewoon op een statief zetten op oor hoogte. links en rechts van de ruimte klaar is kees.

Mocht je laag teweinig hebben kan je altijd na verloop van tijd nog een sub erbij kopen.

Wat waarschijnlijk voor jullie niet nodig is.
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6

Terug naar forum Reageer (zonder quote)