Forum > Geluid

Nieuw: Xilica XP en XD series (speaker management systems)

(70 reacties. Pagina 4 van 8)
Moderator(s): Dré
PowersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
Berichten: 255
11-10-2008 03:50
[Off-Topic]Ik heb een DLP4080 nieuw te koop wegens overcompleet! Ik zal een 2de hands topic maken [/Off-Topic]

Xilica is top, super bakken. Alleen de DLP4080A oude versie (< V4) hebben soms problemen, maar alle versie groter en gelijk aan V4 zijn dik in orde !

Nooit problemen gehad, super service, leuke software enz enz. Enige is dat limiter echt te smooth zijn, ze laten soms peaken door, waardoor je serieus je treshold moet dalen om 100% safe te zijn. Maar echt superbakken !
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!
Johan.1980Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2007
Laatste: 23-4-2018
Berichten: 39
26-6-2010 18:00
Ik haak ook maar even in op dit onderwerp.

Mijn processor is nu een dbx pa en deze staat op de nominatie om vervangen te worden.
Ik ben er tot zover wel uit dat het een xilica gaat worden maar zit in twijfel welke het moet worden.

Mijn keuze is of een XP of een XD, beide wel de 4080.

Uiteindelijk worden er een qsc pl6 en een qsc pl2 en een qsc pl1 mee aangestuurd.
Speakers zijn vaak acoustic line K2 en TK112 en TSE subs.
Mengtafel met band werk is een A&H gl2400 en met disco een ecler mac 70.

Ga ik met deze apparatuur het verschil tussen een xp en een xd merken? Wat is jullie mening hierover?

Groeten Johan
LjmarkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 11-6-2024
Berichten: 103
28-6-2010 01:25
Beste Johan,

Het verschil tussen xp en xd is de digitale ingang en fir filters op de XD. Gebruik je dit niet, pak dan lekker een XP. Er zit namelijk geen klankverschil tussen de series.
RdreiersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 21-5-2021
Berichten: 234
28-6-2010 17:07
Ik heb op pl&s deze vraag ook gesteld.

Hier kreeg ik als antwoord op dat klankmatig het verschil zo goed als nul is.

De duurdere serie heeft een zwaardere dsp aan boord voor de fir filters.

Toen ik dus melde vna ik moet dus 1000 euro extra ophoesten voor digitaal, fir filters en twee regels display extra was het antwoord ja.

Beide hebben standaard ethernet en usb.

Voor 95% procent van de gebruikers hier is de xp meer dan voldoende.

Ik denk zelf dat de doelgroep voor een xd vlugger over een lake gaat nadenken.
DPA 2011C - DPA 4099
CorneelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2010
Laatste: 24-8-2010
Berichten: 20
28-6-2010 23:14
heel goed om te horen. Ook wij werken zowel in de verhuur, verkoop en installatie branche met xilica, zoel de XD als de XP versie. Het bevalt ons meer dan goed, helemaal vergeleken met de DBX.
Combinatie racks van Xylica met KIND AUDIO & LAN AUDIO. We hebben 30 verschillende presets, eff scroller voor het juiste gebruikte systeem en spelen maar...scheelt idd wel een EQ rack, maar hou hem toch liever naast mijn tafeltje, je weet immers maar nooit.
Goede keuze geweest.
"luister gewoon naar het product om je zelf te overtuigen van de kwaliteit."
Johan.1980Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2007
Laatste: 23-4-2018
Berichten: 39
30-6-2010 17:56
Hallo

Dan weet ik welke in moet bestellen happy :) . Bedankt voor de informatie in ieder geval.

Met vriendelijke groet Johan
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
2-3-2011 19:25
Zijn er mensen met de XP serie die deze gebruiken in combinatie met een router?
RdreiersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 21-5-2021
Berichten: 234
3-3-2011 08:39
Ja vrijwel altijd.

Draadloze router eraan en gaan met de banaan.

Je moet wel de xilica op de lan poort aansluiten, de wan poort van de router moet je niet gebruiken.

Het enigste wat ik van de router gebruik is de wlan en de dhcp.

Richard
DPA 2011C - DPA 4099
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
3-3-2011 17:57
Haha, daar ben ik nu ook achter.
Wan deed het maar niet, het moest inderdaad Lan zijn.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
25-11-2011 17:46
2 x bewerkt. Laatst door Webbie op 25-11-2011 23:19
Hallo,

Sinds een paar dagen ben ik aan het spelen met een Xilica XD-8080 i.c.m. met nieuwe SA producten.
Ik doe zoals ik het altijd alles doe, gewoon proberen zelf uit vogelen hoe zo'n ding werkt (lees expres in eerste instantie de handleiding niet!). De handleiding lees ik pas als ik ergens niet uitkom.

Eigenwijs, misschien!
Maar op deze manier vergeet ik dingen die ik zelf heb gevonden nooit meer.
Voorgekauwd door iemand of een manual blijft bij mij niet hangen, ik moet echt proefondervindelijk dingen ontdekken (en begrijpen).
Het leuke is als je, daarna, de manual leest je de bevestiging krijgt van wat je al had uit gedokterd.

Het instellen van de processor via XConsole (versie 9) is heel erg gemakkelijk en zoeken hoef je eigenlijk niet in de interface.
Instellingen zitten er zo in en zijn te maken zonder dat de processor word "gezien" door de software.
Je kan je preset(s) opslaan naar bestand en naderhand weer synchroniseren met een of meerder processors.
De ethernet aansluiting is, zoals eerder in dit topic gemeld, ideaal.

Alleen een beetje lomp van de Xilica dat er geen DHCP cliënt ingebakken zit, maar misschien komt dat nog in de volgende firmware versie.
Ook vind ik dat de info die je op de site van Xilica vind wat magertjes is, overigens is de manual ook vrij beknopt.
Ik had graag wat voorbeeldjes van configuraties (presets) er in gezien.

De klank van de Xilica lijkt goed, maar kan dat pas goed gaan testen als ik uit onderstaand probleempje ben.

Ik heb het gevoel dat de installatie (2 x SA Prompter PR34, 2 x AB18, 1 x ES20 en 1 x ES40) niet "voluit" speelt (120dB op een meter of twee van de set), ik krijg met geen mogelijkheid de clip-lampjes aan op de amps (zonder de Xilica wel!).
De VU-meters voorop de Xilica geven ook steeds maar één LEDje aan (alleen de onderste brand/knippert).
Ook als ik de INPUT versterk met 4dB.

Onderstaande quote komt uit de manual van de XD-8080 waaruit ik begrijp dat het onderste LEDje "Signal" vertegenwoordigd.
De overige LEDjes zijn respectievelijk -12dB, -6dB, -3dB en Over/Limit.

Wie kan mij vertellen hoe ik nu die LEDjes moet interpreteren?
Peak Level LED – Indicates the current peak level of the Signal:
Signal, -12dB, -6dB, -3dB, Over/Limit. The Input Limit LED references
to the device's maximum headroom. The Output Limit LED references
to the threshold of the output limiter.
Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)