Forum > Zelfbouw Speakers

Speakerbouwer gezocht

(35 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-9-2008 13:44

Watt-Xtra schreef:

niet helemaal netjes om dergelijke uitspraken zo op het forum te zetten.

Dit is een openbaar forum, we krijgen hier zo een kant van het verhaal te horen, de ander kan reageren maar het kwaad is al geschiedt.

Ik denk dat de mods hier eens moeten ingrijpen, meningsverschillen tussen klant en in dit geval speakerbouwer horen niet op het forum!!!
Dus zolang iemands projecten de hemel in worden geprezen (zoals in geval van Ivo2 hier regelmatig gebeurt), dan is alles goed. Maar zodra er klachten komen, dan moet het forum erbuiten gehouden worden?
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
8-9-2008 14:55

Frank76 schreef:

Heb overigens ook wel eens getracht wat Warnex bij Ivo te bestellen, nooit reactie gehad!
Dus kan me wel voorstellen dat iemand na betaling zenuwachtig wordt.
Ook ik heb vorige mail gemailt voor een bestelling (warnex), en ook getracht te bellem, maar zijn telefoon doet het op dit moment denk ik niet ofzo happy :)
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-6-2024
Berichten: 13458
8-9-2008 16:23

Watt-Xtra schreef:

niet helemaal netjes om dergelijke uitspraken zo op het forum te zetten.
Hoe moet het dan?
Dit is een openbaar forum, we krijgen hier zo een kant van het verhaal te horen, de ander kan reageren maar het kwaad is al geschiedt.
Beiden kunnen hier hun verhaal kwijt (iets dat vaak wel anders is helaas).
Ik denk dat de mods hier eens moeten ingrijpen, meningsverschillen tussen klant en in dit geval speakerbouwer horen niet op het forum!!!
En waarom laten we de meningsverschillen tussen new-line en de new-line klanten wel staan? Ja, die doen zich héél af en toe wel eens voor.

Er wordt hier véél reclame gemaakt voor Ivo z'n bezigheden. Meer dan we van welk ander bedrijf dan ook zouden tolereren. Echter... Zodra het zo wordt dat er wel over de positieve kant maar niet over de negatieve kant geproken kan en mag worden haak ik af.

En als ik in dit topic het idee krijg dat het uit de klauwen loopt dan zal ik zeker ingrijpen. Maar om op voorhand maar te roepen dat wij in moeten grijpen bij de eerste wanklank...
maar beste mensen, meningsverschillen dienen niet op een openbaar forum te worden "uitgevochten"
Waar dan wel?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 12-6-2024
Berichten: 2052
8-9-2008 16:38
Dré,
petje af voor de tolerantie.
Ivo leek hier altijd op een voetstuk te staan, naar nu blijkt zijn er meer mensen met problemen.
Ik zal niks zeggen over zijn kwaliteit als speakerbouwer, als verkooppunt kan ie nog wat bijleren, zoals uit meerdere reacties blijkt.

On topic:
Wellicht kan OP ook contact opnemen met de marktplaats man die ook in opdracht bouwt.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
8-9-2008 18:18
Dat ik fouten maak, ik ben de eerste die dat toe zal geven, verkoop technish is ook niet mijn serkste punt...
Ik geef altijd een tijdsindicatie wat ik schat hoelang ik er over zal doen... in dit geval 10 werkdagen en ja ik ben er direct de volgende dag aan begonen.
Dat een klant 3 dagen later bel of die ze al kan ophalen...waar is dan een tijdsindicatie voor nodig.Vergeet niet als er een kast gemaakt moet worden dat er een ontwerp uitgedachtg moet worden, een tekening, 1 op 1 schets, malen, de kast moet gezaagd en gefreest worden, verlijming moet uitharden (zeker 24 uur) geplamuurd en geschuurd, gecoat (ook dit moet 24 uur uitharden, hardware ingebouwd.......
Als ik ieder dag gebeld en gemaild wordt hoe lang nog wordt ik er inderdaad flauw van, de tijdsindicatie zal niet korter worden, uiteindelijk alleen maar langer, de tijd dat ik aan het bellen/mailen ben kan ik niet aan het werkstuk, van welke klant ook, werken.
Vaak is er tussen mij en de klant een goede band, soms werkt het niet tussen de klant en mij, en dat was in dit geval.

Op mijn werk mag ik de telefoon NIET aan hebben, aangezien ik in ploegen werk is de telefoon grotendeels van de dag ook uit...

Dat ik hier op een voetstuk sta, zo heb ik dat nooit gevoeld, ik ben ook op de vingers getikt omdat ik incorrekt posten of te veel reclame maakte....jammer dat het nu pas gezegdt wordt anders had ik er meer misbruik kunnen maken wink ;)
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
8-9-2008 18:25

ivo2 schreef:

Och, moet ik hier ontvangst datum betaling, en alle mailtjes gaan plaatsen.... ja er gaat wel eens wat fout, maar in dit geval.....
15 augustus betaling gehad, 1-9 mailtje van klaas dat hij zijn geld teruggestord wilde hebben, krap aan 10 werkdagen.
Tussendoor wel 5 mailtjes en 10 telefoontjes of de kasten al afgehaald konden worden.
Ook in mijn voorwaarden staat dat de levertijd niet bindend is.
als je je als professioneel speakerbouwer profileert dan is 15 dagen ZAT om een proef-kastje te bouwen, zéker als de klant bij wijze van spreken je betaald nog voor hij je betalingsinstructies ontvangen heeft sneaky :V

verder heb je in het verleden vaak laten zien adh van foto's dat je in staat bent om op 1 dag een kant-en-klare kast af te krijgen

als je er na 15 dagen nog niet in slaagt om 1 kast af te krijgen vind ik het persoonlijk schandalig dat je "gemaakte kosten" in rekening wil brengen shut up :X
(als de klant kan aantonen dat vooraf meegedeeld was dat de levering dringend is, is 15 dagen ZEER ruim en zou ik in zijn plaats schadevergoeding eisen)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-9-2008 18:55

ivo2 schreef:

15 augustus betaling gehad
Klaas2003 zegt dat de betaling 12-8 is voldaan. Traaaaaage banken dus, maargoed, gaan we uit van betaling bij jou binnen op 15-8. Doen we nog even flex en nemen we aan je gaat aan de slag op de werkdag NA ontvangst van betaling, huppekee een vol weekend er overheen, maar op maandag 18-8 gaat de teller van 10 werkdagen lopen.

Deadline: vrijdag 29-8.

ivo2 schreef:

1-9 mailtje van klaas dat hij zijn geld teruggestord wilde hebben, krap aan 10 werkdagen.
Tja, te laat af en soms hebben mensen ook gewoon écht haast. Wanneer je bovendien zelf op voorhand hebt gezegd tijd genoeg te hebben, wek je verwachtingen.

ivo2 schreef:

Als ik ieder dag gebeld en gemaild wordt hoe lang nog wordt ik er inderdaad flauw van, de tijdsindicatie zal niet korter worden, uiteindelijk alleen maar langer, de tijd dat ik aan het bellen/mailen ben kan ik niet aan het werkstuk, van welke klant ook, werken.
Vaak is er tussen mij en de klant een goede band, soms werkt het niet tussen de klant en mij, en dat was in dit geval
Joh, ik doe de hele dag niet anders (en het meeste werk heb ik aan klanten die de informatie die ik ze braaf stuur niet eens lezen en dan wel gaan bellen met vragen).
En juist als de relatie wat scheef gaat lopen lijkt het me van belang e.e.a. zakelijk en correct af te handelen.

ivo2 schreef:

Op mijn werk mag ik de telefoon NIET aan hebben, aangezien ik in ploegen werk is de telefoon grotendeels van de dag ook uit...
Voice-mail aan en volgende dag terugbellen?

ivo2 schreef:

jammer dat het nu pas gezegdt wordt anders had ik er meer misbruik kunnen maken wink ;)
Ik vind dat geen leuke opmerking en ben inmiddels bijna van mening dat je je in dit hele verhaal be-hoor-lijk van de domme aan het houden bent.
KitmanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-10-2006
Laatste: 16-1-2015
Berichten: 86
8-9-2008 18:57
Vooraf betalen om te kunnen pushen, ik ken dat gevoel en dat heb je liever niet.
Tja wie is dan in zijn recht, het windt je wel op natuurlijk en dan is het gevaarlijk om met je kont tegen de krib te gaan staan.
Je kan niet voor iedereen goed doen, en sommige mensen liggen elkaar niet.
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
8-9-2008 19:02
Nu gaan de dingen wel heel erg uit proporties getroken worden en gaan er dingen gezegd worden door mensen die er total geen weet van hebben hoe het verhaal exact in elkaar zit, behalve Klaas en ik.

Ik heb aangegeven 10 werkdagen nodig te hebben om de kast compleet af te bouwen, van ontwerp tot produkt.
De klant zou het bedrag storten, en ik heb op mijn beurt gewacht tot dit op mijn rekening stond, zou niet de eerste keer wezen dat ik maanden op mijn geld moet wachten nadat ik het produkt heb afgeleverd....
Na de middag, de 15e augustus stond, de 19e aan het werkstuk begonen (hierbij 10 werkdagen opgeteld is 2 semptember ophalen....
1 september kreeg ik van de klant te horen dat hij zijn geld terug wilde, ik heb hem gemailt dat ik dit terug zou storten en de kosten van de buitelandse overschrijving eraf zou trekken.

[edit] als je denk, sylvia, dat ik niet oprecht ben, hef mijn account dan maar direct op.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
Klaas2003Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-7-2008
Laatste: 25-4-2010
Berichten: 41
8-9-2008 19:08
voor het event van verlede week(4 dagen) zijn we bij een collega bose 302 kastjes gaan bijhuren( onze EAW SB1000 set was verhuurd) dus dit heeft me geld gekost, daarom dat ik 1 kist graag gehad had voor het event.

ik bracht zelfs nog begrip op dat het niet lukte en wou ze( ivo u heb de mail ongetwijfeld nog) zelf ten laatste morgen komen ophalen. voor zover ik weet zijn we morgen 9 september.dit lijkt me meer dan tijd genoeg.(15/08 -> 09/09)

ik heb alle begrip voor mensen die mss een verkeerde planning gemaakt hebben, of wanneer de planning in de war geraakt door onvoorziene omstandigheden( dat gebeurt bij mij ook wel eens) maar dan vind ik dat je daarvoor ook je verantwoordelijkheid moet nemen.

door alles wat ik hier gelezen heb op het forum had ik vertrouwen in ivo. en daarom heb ik ook zonder pardon op 12/08 het bedrag voor de kast overgeschreven(wat ik normaal niet doe, eerst leveren dan betalen), ik hoop dat andere mensen hier iets aan hebben en voorzichtiger zijn dan ik.

ps: ivo, u blijft zeggen dat ik te snel iets resultaat verwachtte, u had gezegd dat u tijd had en snel kon beginnen en normaal een kist klaar had op 1 week. 15/08 had u het geld, ik wou komen kijken op vrijdag 22/08 (kan je checken in je mails), ik heb dan nog 2 extra weken gegeven, sorry als ik dan teveel verw8. ik hoop dat ik het betaalde bedrag terugkrijg

Terug naar forum Afgesloten topic