Forum > Off-Zone

Post hier je gig logs

(70 reacties. Pagina 1 van 8)
Moderator(s): Dré
RubbyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-7-2006
Laatste: 10-7-2010
Berichten: 65
8-7-2008 18:20
Misschien kennen sommigen van jullie het begrip "gig log" al, van youtube o.i.d.
Voor de mensen die niet bekend zijn met het begrip volgt hier de uitleg.
Bij een gig-log is het de bedoeling dat je jezelf van te voren filmt/laat filmen en wat vertelt over de gig (feestje) die je gaat doen. Vervolgens kun je het zelf een beetje indelen. Je filmt bijvoorbeeld het inladen van de auto, het rijden naar de gig e.d. Het is ook interessant om bijvoorbeeld een stukje van het opbouwen te filmen, dit is leerzaam voor mede-forummers. Daarna kun je een stukje van de sfeer laten zien, dansende mensen e.d. En aan het einde kun je dan het feest nog een soort van "nabeschouwen". Onthoud, dit zijn slechts richtlijnen, iedereen is natuurlijk vrij om te filmpen wat hij/zij wilt. Het maken van gig logs is op dit moment een ware trend aan het worden in amerika, eens kijken of wij dat net zo goed kunnen. Typ maar eens in bij youtube "gig log" en zie hoeveel er dagelijks gepost worden.

Ik zal de spits maar eens afbijten met een wat oudere gig log en een recente, ik heb ze helaas wel engels ingesproken, om zo meer youtube publiek aan te spreken. Die stukjes zal ik maar weglaten in de hieronder geposte filmpjes. Ik ben van plan vanaf nu m'n gig logs tweetalig op te nemen.

Een paar voorbeelden van mezelf:
Recente log
Poolparty wink ;)

Ouder
Ik hoor mensen nu al de lichtshow afkraken. Geloof me, voor de muziekkeuze van die avond en die doelgroep (antiliaans) maakte het geen moer uit laugh :D Achteraf had ik het wel anders gedaan, lj was ziek en heb maar een mattie meegevraagd die er niet veel van snapte. Maakt allemaal natuulijk niet uit, klant was tevreden en liet dat weten met een bonus sneaky :V

Een paar voorbeelden van andere posters:
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
Voorbeeld 3

Succes met jullie eigen gig logs
waar muziek is kan geen kwaad heerschen..
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
8-7-2008 18:33
Dan liep New-line al aardig voor met "Gig log koning" viccus.
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
8-7-2008 20:54
zit de filmpjes van

https://youtube.com/user/believeinmusic

achter elkaar en je hebt mijn gig log razz :p
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
8-7-2008 21:12
Ik heb geen gig logs, maar gig blogs. Telt dat ook? happy :)
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
9-7-2008 00:03
Hmm, lijkt mij een leuk topic. Maar kan iemand mij een beetje uitleggen hoe ik zo'n filmpjes maak ? Met windows moviemaker wilt het nog niet echt lukken (na 15 min prutsen razz :p )

Ik zal van aankomende zaterdag ook een filmpje maken, van het opzetten tot het afbouwen.
Freelance diensten & LED Design
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
9-7-2008 00:20

kevinos91 schreef:

Hmm, lijkt mij een leuk topic. Maar kan iemand mij een beetje uitleggen hoe ik zo'n filmpjes maak ? Met windows moviemaker wilt het nog niet echt lukken (na 15 min prutsen razz :p )

Ik zal van aankomende zaterdag ook een filmpje maken, van het opzetten tot het afbouwen.
Quicktime player lukt het ook wel :p Kun je stukken uitknippen en dan bv. met moviemaker aan elkaar zetten? (ik gebruik iMovie dat naar het schijnt redelijk gelijk zou werken)
Fun is serious business!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
9-7-2008 09:37

kevinos91 schreef:

Hmm, lijkt mij een leuk topic. Maar kan iemand mij een beetje uitleggen hoe ik zo'n filmpjes maak ? Met windows moviemaker wilt het nog niet echt lukken (na 15 min prutsen razz :p )
Dan moet je nog wat langer prutsen wink ;) Windows moviemaker is een heel makkelijk programma voor dit soort dingen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
9-7-2008 12:09

rubby schreef:

Een paar voorbeelden van mezelf:
Recente log
Poolparty wink ;)
Kan je me zeggen hoe dat allerlaatste nummer heet? happy :)

Mvg
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
9-7-2008 12:35

Xplod schreef:

rubby schreef:

Een paar voorbeelden van mezelf:
Recente log
Poolparty wink ;)
Kan je me zeggen hoe dat allerlaatste nummer heet? happy :)

Mvg
En ook de eerste razz :p
{edit}En dan bedoel ik die je hoort tijdens de dia's{/edit}
dus...
RubbyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-7-2006
Laatste: 10-7-2010
Berichten: 65
9-7-2008 13:26
@ Xplod
Dat is Gregor Salto - Bouncing Harbour (Funkin' Matt Remix)

@ Pimmo
Een zeer chill reggae nummertje :) Max Romeo - I Chase the Devil

@Kevinos91
In windows movie maker alles op logische volgorde zetten na je ze in het album hebt gezet via 'import media'. Eventueel in elkaar slepen zodat je vloeiende overgangen krijgt.
waar muziek is kan geen kwaad heerschen..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)