Forum > Geluid

Denon HS5500 vs. Pioneer CDJ1000 MK3

(30 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1370
2-4-2008 12:16

YourLiVe schreef:

want hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat je MP3 cd's kon afspelen?
Leuke feature, maar wie gebruikt het nu werkelijk ?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
2-4-2008 12:44
Ik het mid-price segment kan ik me er nog wel iets bij voorstellen (CDJ-400, DN-S100/S1200). Maar in het segment van de CDJ-1000 zou ik hooguit denken "zolang die optie me niet in de weg zit heb ik er geen probleem mee; anders heb ik het zelfs liever NIET dan wel".

Ook ik heb me wat verbaasd dat de CDJ-1000MKIII en de CDJ-800MKII niet voorzien waren van een USB aansluiting (al dan niet in eerste instantie een "dode" aansluiting die later dmv firmware update een functie kon krijgen zodra alle kinderziektes uit de Midi functie gehaald waren). Maar goed, dat is dus niet gebeurd. Probleem dat, volgens mij, nu is ontstaan is dat Pioneer nu gewoonweg nog niet met de opvolger van de 800MKII en 1000MKIII KAN komen omdat de gebruikers dan op hun achterste benen zouden staan (zou gewoon te snel zijn omdat de 800MKII en 1000MKIII net 2 jaar op de markt zijn terwijl ze 4 jaar gedaan hebben met de 1000MKII en bijna 4 jaar met de CDJ-800).

Maar dat ze er gaan komen lijkt me duidelijk (vraag is alleen wanneer).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JordydonzeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2007
Laatste: 8-6-2014
Berichten: 19
2-4-2008 13:41
Je kon toch door middel van een extra cd-lader erbij te kopen cd's met de hs5500 afspelen. Maar nou blijkt de BU-4500 (van de DN4500 dubbele cd-speler) alleen compactible met de HC4500 en HD2500. Hoe zit het dan met de HS5500 en cd's?
Time is a usefull thing, but it can't be recovered once lost
JordydonzeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2007
Laatste: 8-6-2014
Berichten: 19
2-4-2008 13:56
Ik heb het gevonden! Voor diegene die het ook wilden weten: De BU5501 is een 2,5" slim cd-drive die verkrijgbaar is vanaf juli 2008. klik
Time is a usefull thing, but it can't be recovered once lost
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
2-4-2008 15:40

Reemski schreef:

YourLiVe schreef:

want hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat je MP3 cd's kon afspelen?
Leuke feature, maar wie gebruikt het nu werkelijk ?
Klanten die zelf een cd'tje meenemen, dat zijn regelmatig zelfgebrande MP3 cd's.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
2-4-2008 15:43

jordydonze schreef:

Ik heb het gevonden! Voor diegene die het ook wilden weten: De BU5501 is een 2,5" slim cd-drive die verkrijgbaar is vanaf juli 2008. klik
Volgens mij kun je dat ding op de plaats van de interne HD zetten. Het is dus niet cd en interne HD, maar cd of interne HD.
Maar goed, Denon biedt die keuze tenminste nog, alle andere fabrikanten hebben uberhaupt geen interne HD.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1370
2-4-2008 15:54

YourLiVe schreef:

Reemski schreef:

YourLiVe schreef:

want hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat je MP3 cd's kon afspelen?
Leuke feature, maar wie gebruikt het nu werkelijk ?
Klanten die zelf een cd'tje meenemen, dat zijn regelmatig zelfgebrande MP3 cd's.
Ik heb alleen nog maar niet-afgeronde audio-cd's meegemaakt. Hoe regelmatig noem jij "regelmatig" (en zonder dat je hebt aangegeven dat je mp3's kan afspelen)?
Ik vind het ook handig (zoals Dre zegt), zolang het niet in de weg zit. Maar ik ken niemand die het gebruikt. Betekend niet dat het niet handig kan zijn, en dat het een uitkomst is op het moment dat het echt een keer nodig is.
Maar ik zie het echt als gimmick.

(edit: ik wilde net zeggen dat Pioneer vaak achterliep in de digitale ontwikkelingen, maar dat moet ik even corrigeren).

Mp3 zat dus al lang op de DMP555 (ofzoiets), maar kwam idd later pas op de cdj1000.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
2-4-2008 16:04

YourLiVe schreef:

Klanten die zelf een cd'tje meenemen, dat zijn regelmatig zelfgebrande MP3 cd's.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. En of een klant mag verwachten dat jij dat soort formats ook allemaal kan afspelen?

Ik heb trouwens toch al een hekel aan door publiek zelf gebrande en meegenomen cd's, want maar al te vaak klinken die compleet waardeloos of stopt bijvoorbeeld een nummer onverwacht omdat ze van de eerste de beste ranzige mp3-site zijn gedownload.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2003
Laatste: 2-6-2008
Berichten: 127
2-4-2008 16:15

Victor schreef:

YourLiVe schreef:

Klanten die zelf een cd'tje meenemen, dat zijn regelmatig zelfgebrande MP3 cd's.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. En of een klant mag verwachten dat jij dat soort formats ook allemaal kan afspelen?

Ik heb trouwens toch al een hekel aan door publiek zelf gebrande en meegenomen cd's, want maar al te vaak klinken die compleet waardeloos of stopt bijvoorbeeld een nummer onverwacht omdat ze van de eerste de beste ranzige mp3-site zijn gedownload.
Inderdaad, 9 van de 10 keer zijn het van die rotplaatjes van 128 kbps die via Limewire oid zijn binnengehaald. Mijn complete digitale collectie bestaat uit enkel en alleen 320 kbps plaatjes.
Maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
2-4-2008 16:29
Ik zeg niet dat het elke week gebeurt, maar toch wel enkele keren per jaar. Met name bij bruiloftjes, dingen als de openingsdans (al heb ik die zelf ook meestal wel) en muziek voor stukjes worden meestal zelf meegenomen en zijn dus ook meer dan eens als MP3 cd gebrand.

Of de klant het nu wel of niet van je mag verwachten dat je het kunt afspelen... ik denk dat de meeste klanten er van uit gaan dat alles wat ze thuis kunnen afspelen ook op locatie kan worden afgespeeld. En aangezien veel klanten tegenwoordig een home entertainment setje hebben waar de dvd speler als cd speler gebruikt wordt kunnen ze thuis ook gewoon MP3's afspelen, alsmede in hun autoradio van 100 euri... waarom zou een professionele cd-speler van 1000 euro het dan niet hoeven te kunnen?

Bovendien gaat het er niet alleen om of iets wel of niet gebruikt wordt, MP3 is zo ingeburgerd dat een cd-speler dat naar mijn mening gewoon moet kunnen afspelen. Overigens hebben we al eens een soortgelijke discussie gehad over cd-spelers die slecht omgingen met zelfgebrande cd's en copyright protected cd's, omdat die niet voldoen aan de red book standaard... vind ik ook een erg slechte zaak. Dat is nu eenmaal iets wat tegenwoordig veelvuldig gebruikt wordt, zorg dan ook dat de apparatuur het gewoon kan afspelen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)