Forum > Licht

Confetti shooters

(30 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
17-3-2008 00:25
Beste newliners, zijn er mensen die voor hun drive-in gebruik maken van confetti effecten? Welke soort shooters gebruiken julie of heeft er iemand ooit zelf een schietsysteem gemaakt? Ik ben namelijk van plan om zelf iets gaan te bouwen om slowfall confetti af te schieten. Alle ervaringen en tips zijn welkom.

Grtz
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
17-3-2008 01:20
Heb zelf meerder in elkaar gezet, de meesten werkten op pyro.

Wat bedoel je met slowfall?
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
17-3-2008 07:58
Slowfall is confettie die langzaam naar beneden valt.
Je hebt ook confettie die meteen naar beneden valt.

confettie (is mijn ervaring) is bij de meeste horeca gelegenheden niet wenselijk.
Te veel rotzooi, wat werkelijk overal heengelopen word.
Tot in de wc's en in de keukens aan toe, met alle hygiene gevolgen.
Plus dat het op de feestvloer eindigt in smurrie.

Als je confettie zelf maakt en gebruikt, zorg dan dat het brandwerend/vrij is!
Dat is verplicht.
Je kan het kant en klaar in zakken kopen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-3-2008 08:12
Tjek even Magic Effects, hebben erg betaalbare (kilo)zakken confetti, streamers, slowfall confetti, alles gekeurd/brandveilig/etc. en ze hebben ook erg leuke schiet-systeempjes (Stadium Shoot: persluchttank wordt tot 8 bar gevuld en knalt alle lucht er in 1x uit, streamers tot 50m hoog laugh :D).
Light Image
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
17-3-2008 10:27

JeroenVDV schreef:

Tjek even Magic Effects, hebben erg betaalbare (kilo)zakken confetti, streamers, slowfall confetti, alles gekeurd/brandveilig/etc. en ze hebben ook erg leuke schiet-systeempjes (Stadium Shoot: persluchttank wordt tot 8 bar gevuld en knalt alle lucht er in 1x uit, streamers tot 50m hoog laugh :D).
En ook niet onbelangrijk: ze hebben ook confettie die op een natte vloer niet afgeeft.
Al vaker boze eigenaren gezien die er niet vrolijk van werden als de confettie kleuren achterliet op vloeren of meubilair.
(door band of dj met goedkope troep).
Alles komt goed....
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
17-3-2008 10:31
De confetti zelf is geen probleem. Ik heb me een kg witte slowfall velletjes aangeschaft. Ik ben gewoon op zoek naar een manier om hem af te schieten. Ik zou graag zelf een hervulbaar systeem maken dat op afstand kan worden afgeschoten. In de plaatselijke discotheek hangen er 3 schietbuizen die elk in één ruk worden leeg geschoten. Is het praktisch gezien mogelijk om dit zelf te gaan bouwen. Hoe werkt dit soort sytemen eigenlijk? Perslucht? CO2? Iedereen kent wel de partypoppers die je kan kopen. Aan de knop draaien en de confetti wordt afgschoten. Ik ik zoek hetzelfde maar dan niet voor eenmalig gebruik.
GatsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-8-2003
Laatste: 20-5-2015
Berichten: 195
17-3-2008 13:50
Zijn die niet verkrijgbaar van Kabuki ?? Die gaan op co2
Als het toch niet uitmaakt doe dan maar iets van Clay Paky
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
17-3-2008 14:58
Ik zou in geval van zelfbouw toch even naar perslucht kijken. Iets makkelijker te maken en te fixen, want je hebt alleen maar een compressor en een voorraadvat nodig. In geval van CO2 (of welk gas dan ook) zit je weer met cilinders e.d., dan is perslucht handiger.

Ik zou zo even brainstormend, een voorraadvat fixen wat je onder druk zet en vervolgens dit aansluiten op een (PVC, 100) buis waar je je confeti in doet. Lijkt mij een redelijk werkend systeem...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-3-2008 15:00
Ik zou iedereen met KLEM willen aanraden NIET zomaar te gaan klooien met CO2, perslucht of andere gevaarlijke spelletjes!

Deze apparaten worden niet voor niets jarenlang ontwikkeld en gecontroleerd, ga NIET zomaar zelf hiermee aan de gang!

CO2 is geen speelgoed, en perslucht ook niet!
Light Image
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
17-3-2008 15:37

Basement-club schreef:

De confetti zelf is geen probleem. Ik heb me een kg witte slowfall velletjes aangeschaft. Ik ben gewoon op zoek naar een manier om hem af te schieten. Ik zou graag zelf een hervulbaar systeem maken dat op afstand kan worden afgeschoten. In de plaatselijke discotheek hangen er 3 schietbuizen die elk in één ruk worden leeg geschoten. Is het praktisch gezien mogelijk om dit zelf te gaan bouwen. Hoe werkt dit soort sytemen eigenlijk? Perslucht? CO2? Iedereen kent wel de partypoppers die je kan kopen. Aan de knop draaien en de confetti wordt afgschoten. Ik ik zoek hetzelfde maar dan niet voor eenmalig gebruik.
Wij hebben een systeem van Magic Effects in de verhuur. Deze buizen (de shooters) werken met CO2 patronen. Na een knal: nieuw patroontje en confetti erin en je kunt weer knallen. Wordt verder aangestuurd door een shotmaster via een XLR-kabeltje. Op deze shotmaster zitten meerdere uitgangen, zodat je ook de effecten apart van elkaar kunt afschieten.
Ik denk dat je met perslucht ook wel iets voor elkaar krijgt, maar ik verwacht dat mensen van bijvoorbeeld Magic Effects net even iets meer ervaring hebben en die hebben al talloze dingen geprobeerd en zijn nu bij CO2 patronen uitgekomen.
Verder lijkt het me inderdaad niet echt handig om zelf met CO2 te gaan stoeien.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)